Āra reklāmas veidošanas principi



ReklĀmas tipoloĢija.
ReklĀmas veidošana.
PraktiskĀ daĻa.
RezultĀtu analĪze.
Literatūras saraksts.
Uztvere.
Slieksnis.
Uztveres apjoms.
Krāsu uztveres psiholoģija.
Kompozīcija.
Kompozīcijas principi.
Kompozīcijas izmantošana.
Kāds kompozīcijas veids ir visefektīvākais.
ReklĀmas vizuĀlie lĪdzekĻi.
Tehniskās metodes.
Fotogrāfija.
Zīmējumi.
Vizuālo līdzekļu izvēles principi.
PĒtĪjuma būtĪba.
Nobeigums.
Viens no veiksmīgas uzņēmējdarbības pamatnosacījumiem ir laba pircēju informētība par pārdodamās preces labajām īpašībām. Informēšanas procesā ir jāsaskaras ar dažādām psiholoģiska rakstura problēmām. Lūdzot palīdzību psihologam, šīs problēmas var risināt daudz efektīvāk
Tādēļ es nolēmu izpētīt Latvijā par šo tēmu pieejamo literatūru. Īpašu uzmanību es pievērsu āra reklāmai, kuru Latvijā pēc manām domām pagaidām izmanto maz un neefektīvi. Ir divi āra reklāmas veidi:
1.Viens no tiem ir plakāti, kuri ar teksta palīdzību sniedz informāciju par pakalpojumiem. Piemēram ceļmalās bieži ir redzami plakāti ar autoservisu reklāmām, uz kurām norādīta servisa specifika un. Pie šāda veida reklāmas ir pieskaitāmi arī afišu dēļi.
2.Otrs ārējās reklāmas veids ir attēli. Tie var būt gan zīmēti, gan fotogrāfēti. Šis tiek uzskatīts par efektīvāko āra reklāmas veidu.(2.)
Āra reklāma Latvijā tiek izmantota tikai kā reklāmas kampaņu piedeva, kas manuprāt, ir kļūdaini. Āra reklāmai ir vairākas būtiskas priekšrocības, kuras ļauj to uzskatīt par patstāvīgu un ļoti efektīvu reklāmas līdzekli.
1.Apjoms. Reklāmdevējiem ir nepieciešams piesātināt reklāmas tirgu, ja viņam ir nepieciešams ieviest tirgū jaunu preci. Ar āra reklāmas palīdzību var aptvert 100% visu patērētāju tirgu ar salīdzinoši ļoti zemām izmaksām. Liela nozīme ir arī āra reklāmas aptvertās auditorijas sastāvam. Parasti šī reklāma tiek izvietota vietās kur ir liela cilvēku plūsma.
2.Elastība. Āra reklāmu var izvietot jebkurā reģionā un šī reklāma ir vienlīdz derīga gan nacionālā, gan reģionālā, gan vietējā tirgū. Šo reklāmu var izvietot visā pilsētā vai tikai konkrētā pilsētas daļā.
3.Ietekme. Pie salīdzinoši zemām izmaksām šis reklāmas veids var aptvert visu mērķauditoriju ļoti īsā laika posmā un tas var notikt vairākkārtīgi. Protams, ka tas ir ārkārtīgi izdevīgi tādiem reklāmdevējiem, kuru reklāmas sauklis ir īss, vienkāršs un kategorisks. Āra reklāma ir pati izskatīgākā no visām reklāmas jomām. Āra reklāmā ir iespējams izmantot gaismas efektus, animāciju un izteiksmīgas krāsas. Un beidzot, ja citiem reklāmas veidiem ir jāmeklē pieeja pircējam, āra reklāma ietekmē cilvēkus pie ieejām veikalos, darbā un atpūtā, dienā un naktī.
Taču visas šīs priekšrocības var tikt pilnvērtīgi izmantotas tikai tajā gadījumā, ja reklāma ir izveidota pietiekoši profesionāli, ja cilvēkiem patiks tās tehniskais izpildījums. Tādēļ šajā darbā es vēlētos izpētīt galvenos veiksmīgas āra reklāmas priekšnosacījumus. Galvenā problēma, pēc manām domām, varētu slēpties dažādu krāsu kombināciju izmantošanā,no kurām dažas varētu cilvēkos izraisīt pozitīvas emocijas, bet citas pilnīgi pretēji – negatīvas. Paralēli šīm izjūtām var veidoties arī attieksme pret reklamējamo produktu. Pietam āra reklāmā šo negatīvo iespaidu nav iepējams kompensēt ar kaut ko citu, piemēram...
- Microsoft Word 22 KB
- Latviešu
- 19 lapas (4623 vārdi)
- Universitāte
- Saniitis
-