A/S Aldaris



A/S Aldaris vēsture.
Carlsberg grupa.
Kvalitātes standarti.
Nozares analīze.
„Dinamo alus”.
Preces dzīvescikls.
Patērētāji.
Tehnoloģiskā shēma.
Finansu analīze.
Secinājumi un priekšlikumi.
Izmantotā literatūra.
Protams, Aldarim tas ir liels ieguvums, jo uzņēmums var apgūt Carlsberg uzkrāto pieredzi un dažādu inovāciju ieviešanai izmantot Carlsberg pētnieciskā centra potenciālu. Vienlaikus dalība Carlsberg Grupā Aldarim nodrošina arī ievērojami plašāku starptautisko pieredzes apmaiņu un darbinieku profesionālo izaugsmi.
Mūsdienās Carlsberg Grupa ir viens no pasaules vadošajiem alus ražotājiem, kura pirmsākumi meklējami jau 1847. gadā, kad J.C. Jākobsens (J.C. Jacobsen) Kopenhāgenas piepilsētā nodibināja savu alus darītavu. Arī šodien Carlsberg Grupas centrālais birojs atrodas Kopenhāgenā, bet tās alus darītavas veselās 25 pasaules valstīs.
Ik gadu 75 Carlsberg Grupas alus darītavās tiek saražoti vairāk nekā 11 miljardi litri alus, kas ir aptuveni 95 miljoni pudeļu dienā! Protams, Carlsberg Grupā alus brūvēšana nav vienīgais darbības veids Carlsberg uzņēmumos ik gadu tiek saražoti arī vairāk nekā 2 miljardi litru citu dzērienu. Carlsberg Grupas uzņēmumos visā pasaulē strādā vairāk nekā 40 000 darbinieku, tās produkcija ir nopērkama vairāk nekā 150 valstīs, bet gada ienākumi mērāmi vairākos miljardos dāņu kronu.
Aldarī ir izveidota unikāla, uz procesiem balstīta, integrēta uzņēmuma vadības sistēma, kurā atsevišķas vadības apakšsistēmas sertificētas atbilstoši starptautiskiem standartiem.
Arodveselības un darba drošības vadības sistēma atbilst standartam OHSAS 18001. Tā paredz uzņēmuma rūpes par darbinieku veselību un drošību, apzinot un kontrolējot visus iespējamos darba riskus.
Integrētās kvalitātes vadības sistēmas ieviešana un sertificēšana atbilstoši starptautiskiem vadības standartiem Aldarim ir ļoti svarīga, jo viena no mūsu uzņēmuma pamatvērtībām ir augstākā līmeņa kvalitāte ikvienā darbības jomā.
Tagad Latvijā pusi no alus mazumtirdzniecības patēriņa veido plastmasas pudelēs fasēts alus. Eiropas valstīs plastmasas iesaiņojuma īpatsvars ir ievērojami zemāks. Savukārt skārdeņu īpatsvars pie mums veido vien 7%, bet stikla pudeļu 43%. Ražotāji prognozē, ka turpmāk strauji turpinās attīstīties tieši skārdeņu iepakojums.
A/S „Aldaris” izteiktais pārsvars pār pārējiem tirgus dalībniekiem ir licis citām alus darītavām piedāvāt patērētājiem dažādus jauninājumus. Tā, piemēram, A/S „Cēsu Alus” pēdējos gados ir apzināti mēģinājis lauzties segmentā, kurā tirgus līderis pagaidām vēl nav tik spēcīgs. Sekojot notikumu attīstībai, var manīt, ka viņi aizvien aktīvāk cenšas uzrunāt patērētājus, kuriem patīk skārdeņu alus iepakojums.
Izanalizējot Valsts ieņēmumu dienesta datus, var secināt, ka tirgū joprojām dominē Latvijā ražotais alus. Tomēr šī tendence nav stabila un ir mainīga. Piemēram, 2007. gada pirmajā ceturksnī uz Latviju no Eiropas Savienības importēja apmēram 458 000 dal alus, bet 2008. gada pirmajā ceturksnī gandrīz 600 000 dal alus. Savukārt no trešajām valstīm (pārsvarā no Krievijas) 2007. gada pirmajā ceturksnī ieveda nedaudz vairāk par 62 000 dal alus, bet 2008. gadā gandrīz 68 000 dal. Alus eksporta dati gan ir bēdīgāki. Pērn pirmajos četros mēnešos no Latvijas izveda apmēram 310 000 dal alus, šogad, šajā pašā laikā, apmēram 296 000 dal. Līdz ar to var secināt, ka tirdzniecības bilance alus segmentā valstī ir izteikti negatīva alus vairāk tiek importēts nekā eksportēts.
- Microsoft Word 20 KB
- Latviešu
- 25 lapas (3711 vārdi)
- Universitāte
- Dziļums
-