Cenu veidošana



Referāts. Cenu veidošana.
2. pieprasījuma un piedāvājuma sabalansēšanas funkcija (cena rāda disproporcijas); cenai jāstimulē ražotājus paaugstināt produkta kvalitāti un paplašināt sortimentu. Pieprasījums krīt, kad tirgus ir piesātināts;
4. sadales un pārdales funkcija – cenu novirzīšanās no vērtības tirgus faktoru darbības rezultātā;
5. cenas atkarībā no valsts līdzdalības to veidošanā (brīvas, regulējamas cenas)
6. cenas atkarībā no to ģeogrāfiskās “piesaistes”: uzņēmuma ražotāja cena pēc izgatavošanas vietas, vienota cena, zonas cena, bāzes punkta cena (transporta izmaksu piesaistīšana)
Cenu veidošana. (Aprīlis 8, 2008). https://gudrinieks.lv/cenu-veidosana/ Pārskatīts 00:13, Maijs 23 2025