Cilvēks, telpa, laiks xx - xxi gadsimtā

9- 3 atsauksmes

Kursa darbs. Cilvēks, telpa, laiks xx - xxi gadsimtā.

Ja seno laiku cilvēks ar laika mašīnas palīdzību būtu nokļuvis XX gs., viņš justos tāpat kā mēs, skatoties kādu filmu par amfībijām. Tik straujš, dinamisks, trauksmains, interesants, dažāds, sašķelts, agresīvs, vardarbīgs, nabadzīgs, nedrošs, panisks, nepastāvīgs ir redzētais.

Laikā no XX līdz XXI gs. cilvēks un telpa ir izpaudušies plašā izjūtu un krāsu spektrā. Cilvēce ir piedzīvojusi milzīgas pārmaiņas, vēloties radīt pilnīgi atšķirīgu no citiem gadsimtiem pasauli, tikai laiks ir bijis nepielūdzams un uzņēmis arvien straujākus tempus. Pat tik tālu, ja kāds šodien gribētu apstāties, lai mazliet atvilktu elpu, viņam būtu grūti atgriezties, jo izietu no aprites. Tādā skrējienā cilvēkam vairs nav laika apdomāties, kāpēc viņš kaut ko dara. Nav laika padomāt par patiesām dzīves vērtībām. Cilvēks ir pieradis pie kustības un ir kļuvis no tās atkarīgs. Būtībā tas ir laiks, ka visu noteicošais ir tikai ātrums. Nekā cita vairs nav.

Par XX XXI gs. var teikt, ka cilvēka apziņā ir atgriezušās visas senākās apziņas formas. K.G. Jungs ir teicis, ka „cilvēks ir „simbolisks dzīvnieks”, kurš ir atkarīgs no simboliskās pasaules zīmēm vairāk nekā var iedomāties.” Veiksmīgi izmantojot zīmes un simbolus, var ietekmēt sabiedrības apziņu. Katrai sabiedrībai piederošā zīmju un simbolu sistēma raksturo tās vērtības. Cilvēks dzīvo reālajā un zīmju pasaulē.

Šodienas simbolus, kas vislabāk raksturo laiku, var redzēt pilsētas ielās. Tās ir pārvērtušās par savdabīgām estētikas laboratorijām. Pilsētās centrālo vietu ieņem veikals, kas vienlaikus ir ne tikai iepirkšanās, bet arī izklaides vieta. Plašie kafejnīcu logi atgādina akvārijus, aiz kuriem slīd ļaužu masas. Paskatoties uz cilvēku mājām, kas ir viens no spēcīgākajiem simboliem cilvēka apziņā, fiziskās un emocionālās drošības avots, var daudz ko pateikt par viņiem. Tajā atspoguļojas visi mehānismi, kas veido saimnieku: gan viņa vietu sabiedrībā, gan savus priekšstatus par savu vietu sociumā. Mājas vērtību tāpat kā citas vērtības nosaka marka. „Brends” šim vārdam šodien ir velnišķīgs spēks, it īpaši turīgu ļaužu vidū. Ka piemērs ir minamas mājas ar maziem gotiskiem tornīšiem, kas ir vērtējama kā pazīšanās zīme starp līdzīgajiem ļaudīm, kuri vēlas pietuvoties aristokrātiskām aprindām.

  • Microsoft Word 11 KB
  • Latviešu
  • 4 lapas (1094 vārdi)
  • Universitāte
  • Cilvēks, telpa, laiks xx - xxi gadsimtā
    9 - 3 balsojums(-i)
Skatīt pilnu darbu
Cilvēks, telpa, laiks xx - xxi gadsimtā. (Janvāris 19, 2009). https://gudrinieks.lv/cilveks-telpa-laiks-xx-xxi-gadsimta/ Pārskatīts 00:29, Maijs 23 2025
DARBA DATI
4 lapas (1094 vārdi)
Valoda: Latviešu
Microsoft Word 11 KB
Līmenis: Universitāte
Skatīt pilnu darbu
ATSAUKSMES
AnnaSkolniece2024 02 25
Priecājos, ka pastāv vieta, kas palīdz studentiem veikt rakstīšanas uzdevumus, atrast informāciju un mācīties.
JulijaSkolotāja2023 10 31
Jūsu mājaslapā esmu atradis noderīgu informāciju un idejas, lai rosinātu skolēnu mācīšanos stundās.
MartaSkolotāja2021 08 17
Ļoti priecājos, ka ir tāda mājaslapa, kas palīdz strādājot pirmsskolas skolotājai, sniedzot daudz dažādas informācijas un idejas svētku rīkošanai bērnudārzā.
×