Dzīvnieku pasaule



Saruna ar skolēniem.
Bērni iesaistās sarunā par to kāpēc jārūpējas par mājdzīvniekiem.
Saruna.
Uzdevumi matemātikai.
Diena Dzīvnieki savvaļā.
Diena Zooloģiskajā dārzā.
Kādus dzīvniekus es pazīstu? Priekšstats par to, kādi tie ir, raksturot tos. Pastāstīt, kur šie dzīvnieki dzīvo. Radīt priekšstatu par iedalījumu – mājdzīvnieki un savvaļas dzīvnieki. Kāpēc viņus tā sauc? Aplūkot attēlus.
Uzzīmē savu mīļāko mājdzīvnieku un savvaļas dzīvnieku. Pastāsti par tiem.
Saklausi un pasaki, kurš dzīvnieks tā saka (ieraksts), mēģini atdarināt tā balsi.
Mērķis: Sekmēt skolēnu sākotnējo izpratni par mājdzīvniekiem caur intelektuālo un radošo darbību.
Klases iekārtojums: Soli sakārtoti pusaplī tā , lai vidus ir brīvs. Klases vidū bērni saliek aplī spilventiņus. Pie sienas vakar aplūkotie mājdzīvnieku attēli.
(brīva sadarbība) Skolotāja rosina bērnus paņemt savus spilventiņus un nosēsties brīvi aplī tā, lai varētu sadoties rokās. Mudina bērnus uz to, ka ļoti būtiski ir vienam ar otru sasveicināties un pateikt kaut ko labu. Bērni sasveicinās ar saviem blakussēdētājiem pa labi un pa kreisi un pasaka kaut ko labu piem.: Labrīt Hanna, tev šodien ir skaista kleita...
Problēmsituācijas radīšana Skolotāja pastāsta, ka vakar, aizejot mājās, sākusi domāt. Kur tad īsti tie mājdzīvnieki dzīvo? Tas taču nevar būt, ka viņi visi dzīvo ar cilvēkiem vienā mājā.
Sarunas norise Saruna notiek brīvi, sēžot uz spilventiņiem. Bērni mācās atbildēt uz jautājumiem neceļot roku. Mācās klausīties, ko cits stāsta. Lai palīdzētu apgūt šo prasmi, skolotāja izmanto žestu valodu un mīmiku.
Skolotāja rosina raksturot dzīvniekus pēc ārējā izskata pūkains, spalvains utt.
Darbs ar darba lapu Skolotāja aicina bērnus apsēsties solā un aplūkot attēlu sev uz galda.
Kuri no attēlā redzamajiem dzīvniekiem ir mājdzīvnieki? Apvelc tos ar lociņu un izkrāso tos.
Mūzikas uzdevumi Katram šim mājdzīvniekam, tāpat kā cilvēkam ir sava valoda. Skolotāja rosina bērnus ieklausīties un pateikt, kurš no mājdzīvniekiem tā saka. Kad ir uzminēts, tad visi kopā atdarina šo skaņu. Tad kopā ar skolotāju runājot izplaukšķina piem.: ai ta sa ka bē bē. Priekšstata veidošana par ritma zīmēm ( ).
- Microsoft Word 11 KB
- Latviešu
- 6 lapas (1090 vārdi)
- Universitāte
-