Iepazīšanās ar dažāda tipa izglītības iestādēm



Dažādu iestāžu tipu vērojumi.
Trīs bērnu sadzīves (pašapkalpošanās) iemaņu analīze.
Bērnu mīļākās rotaļas.
Bērnu mīļākās rotaļlietas.
Spēle vai rotaļa ar bērnu apakšgrupu.
Saruna ar audzinātāju par bērnu iecienītākām radošām (pašu izdomātām) rotaļām.
Bērnu iemīļotākie daiļdarbi.
Daiļdarba stāstījums bērnu apakšgrupai.
Bērnu jaunrades vārdi.
Savas pedagoģiskās darbības pašanalīze.
Gūt priekšstatu par bērnu dienas ritu, tā saturu, virzību un prasmi saskatīt būtisko skolotāja un bērna( u) sadarbībā.
Objektīvi novērtēt savas pedagoģiskās spējas, izvirzot uzdevumus to pilnveidei.
• Privātā vidusskola „Patnis” (dibināta 1994.gadā) ir vispārizglītojoša vidusskola, bērnudārzs no 2g.v.
• 2005./2006. mācību gadā PATNĪ mācās 152 skolēni, pirmsskolu apmeklē 139 audzēkņi. • Skolai ir savs transports.
• Bērnudārza darba laiks: plkst. 7.45 – 20.00.
• Estētikas skola pirmdienās, ceturtdienās plkst. 16.00 17.30
• Trešajā mācību gadā katram skolēnam tiek izstrādāts individuāls mācību plāns atbilstoši mācību rezultātiem un tālāk izglītības prasībām.
• Patnis sadarbojas ar Latvijas Privātskolu asociāciju un ir iesaistījies Globālā līguma kustībā.
• Bērnudārzā ir deviņas grupas, kurš bērni ir sadalīti pēc to dzimšanas gadiem. • Man „Patnī” nepatika, jo tur uzskatīja, ka bērniem, kuriem ir nepieciešama speciāla aprūpe, pie viņiem nav vietas.
• Šīs mācību iestādes telpas likās par šauru bērnudārzam un skolai.
• Mācību iestādes vide bija ļoti saspringta un bērni līdz ar to bija iedomīgi.
• Pats pirmais šāda tipa bērnu izklaides un attīstības centrs ar rotaļu laukumu. • Dažāda veida attīstošās nodarbības, kuras saistītas ar izzinošām tēmām. Notiek divas reizes nedēļā pa 50min. Bērni ir sadalīti vecumu posmos(1.5 2; 2 3; 3 4; 4 5; 5 7 gadi).
• Izklaidējošs rotaļu laukums. Tiek rīkotas dzimšanas dienu un vārda dienu ballītes, kristības un citi svētki.
• Interešu izglītība notiek divas reizes nedēļā: mākslas, mūzikas „Putniņi”, kustību, leļļu teātra studijas, ansamblis „Čībulēni” 4 5gadi, angļu valoda.
• Speciālās nodarbības: logopēdija, psihologa konsultācijas, pasaku terapija, smilšu spēles, vienu reizi nedēļā palīdz sākumskolas skolēniem sagatavot mājas darbus. • Man šeit ļoti patika. Skolotāji ļoti labi attiecās gan pret bērniem, gan pret vecākiem.
• Nodarbībās tiek iesaistīta gan mūzika, gan deja, kas palīdz attīstīt bērna iemaņas.
• PII apmeklē 215 bērni, kuri ir sadalīti 11grupās: 2mazbērnu (1,6 3gadi), 2vidējās grupas, vecākās grupas, jauktās grupas un latviešu bērnu grupa. • Misija: Palīdzēt vecākiem mācīt un audzināt bērnus. Pamatizglītības ieguve, sagatavošana skolai.
• Mazākumtautību PI programma no 3 gadiem piedāvā bilingvālo izglītību. Tiek saglabāta nacionālā identitāte.
• Kopš 1989.gada tiek organizēta nedzirdīgo apmācība pēc Maskavas profesores Leongardes metodes. Viņi tiek integrēti dzirdīgo bērnu grupās.
• Daudz svinamo dienu. Svin gan latviešu svētkus, gan krievu svētkus. • Man patika šī PII ar to, ka šeit uzņem un priekš viņiem ir izveidota speciāla grupa, kur šos bērnu apmāca.
• Aizkustināja šīs rindas, ko citēja Antsbergas kundze: „Bērni – tie ir zelta graudi, ko mēs nākamībai sējam. It nevienu no šiem graudiem, nedrīkst izkaisīt pa vējam.” /Jāzeps Osmanis/
- Microsoft Word 15 KB
- Latviešu
- 11 lapas (2182 vārdi)
- Universitāte
-