Interneta atkarība: ietekme uz cilvēka attīstību un uzvedību

10- 2 atsauksmes

Ievads. 3. lpp.
Faktori, kas ietekmē cilvēka attīstību. 4. lpp.
Jauno tehnoloģiju atkarības psiholoģiskie cēloņi. 4. lpp.
Atkarības izaugsme. 5. lpp.
Datoratkarība, tās veidi. 6. lpp.
Internetatkarība. 7. lpp.
Internetatkarības veidi. 7. lpp.
Internetatkarības cēloņi. 8. lpp.
Rašanās iemesli. 9. lpp.
Ārstēšana. 10. lpp.
Anketēšanas apkopojuma rezultāti. 11. lpp.
Secinājumi. 15. lpp.
Termini. 16. lpp.
Izmantotā literatūra. 16. lpp.
Pielikums. 17. lpp.

Viens no vispasaules saziņas līdzekļiem ir internets. Informācijas iespējas internetā rada neapstrīdamu ietekmi uz cilvēku, t.s. arī jauniešu, ikdienu.

Jāizglīto ne tikai jaunieši, bet arī viņu vecāki un visi ģimenes locekļi, jo savādāk nav iespējams noteikt atkarīgo skaitu, kā arī tas palīdzētu izkristalizēt galvenos faktorus, pēc kuriem varētu zināt iemeslus un risinājumus, kādēļ jaunieši kļūst atkarīgi.

Laika gaitā noteikts, ka nav vēl izstrādāta tāda pētīšanas metode, kura precīzi noteiktu atkarīgo skaitu. Taču izmantojot kvalitatīvo metodi, var noteikt aptuvenāko atkarīgo skaitu, atkarības iestāšanās likumsakarības, kura tika izmantota arī šajā darbā aptaujas veidā.

Metodes atrašana aizņem galveno daļu no pētījumu laika un darba.

Darbā, galvenokārt, izmantota psiholoģijas literatūra, materiāli no interneta.

Mērķis: informēt jauniešus par internetatkarības cēloņiem un ārstēšanu.

Cil¬vē¬ka at¬tīs¬tī¬bas kop¬ai¬na lie¬ci¬na par dau¬dzām da¬žā¬dām sa¬ka¬rī¬bām. Evo¬lū¬ci¬jas psiho¬lo¬gi tie¬cas uz¬svērt četr¬as šīs at¬tīs¬tī¬bas sfē¬ras:

Turp¬māk tiks pie¬vēr¬sta lie¬lā¬ka uz¬ma¬nī¬ba tie¬ši psiho¬lo¬ģis¬ka¬jai un so¬ci¬āla¬jai at¬tīs¬tī¬bai.

Fak¬to¬ri, kas ie¬tek¬mē cil¬vē¬ka at¬tīs¬tī¬bu ir ļo¬ti daudz un da¬žā¬di, tā¬dēļ tiks ap¬ska¬tī¬ti ti¬kai di¬vi gal¬ve¬nie fak¬to¬ri, pro¬ti, ģi¬me¬ne un sa¬bied¬rī¬ba.

Tā¬pat dau¬dzi fak¬to¬ri ie¬tek¬mē kat¬ra cil¬vē¬ka in¬di¬vi¬du¬ali¬tā¬ti, ša¬jā at¬tē¬lā pa¬rā¬dī¬ti un uz¬skai¬tī¬ti da¬ži no tiem:

tās pri¬mā¬rā un gal¬ve¬nā fun¬kci¬ja at¬tie¬cī¬bā pret bēr¬niem ir fi¬zis¬kā ap¬rū¬pe. Tā jā¬nod¬ro¬ši¬na līdz bēr¬ni sāk pa¬ši par se¬vi rū¬pē¬ties. Ot¬rā bēr¬nu so¬ci¬ali¬zē¬ša¬na, ie¬mā¬cīt vi¬ņiem iz¬prast so¬ci¬ālās vēr¬tī¬bas un at¬bil¬sto¬šu uz¬ve¬dī¬bu sa¬bied¬rī¬bā. Tre¬šā ra¬dīt ko¬pī¬bas un pie¬de¬rī¬bas sa¬jū¬tu vi¬siem ģi¬me¬nes lo¬cek¬ļiem. Ce¬tur¬tā emo¬ci¬onā¬lā at¬bal¬sta un pie¬ķer¬ša¬nās sai¬šu no¬dro¬ši¬nā¬ša¬na. Mai¬gu¬ma, mī¬les¬tī¬bas un sav¬star¬pē¬jā at¬bal¬sta no¬dro¬ši¬nā¬jums ir veids, kā var vei¬ci¬nāt at¬tīs¬tī¬bu.

so¬ci¬olo¬ģi¬ja un an¬tro¬po¬lo¬ģi¬ja ir pie¬rā¬dī¬ju¬si, ka sa¬bied¬rī¬bas pa¬ra¬du¬mi un at¬tiek¬sme ir ļo¬ti no¬tei¬co¬ši fak¬to¬ri. No tā iz¬riet, ka ik¬viens no¬teik¬tā vi¬dē iz¬tu¬rē¬sies at¬bil¬sto¬ši tur pie¬ņem¬ta¬jām tra¬dī¬ci¬jām, val¬do¬ša¬jiem vie¬dok¬ļiem. Tie¬ši sa¬bied¬rī¬bā tiek pār¬bau¬dīts, kā in¬di¬vī¬dam ir ie¬audzi¬nā¬tas tās vēr¬tī¬bas un stan¬dar¬ti.

Ru¬nā¬jot ko¬pu¬mā par Lat¬vi¬ju, bū¬tī¬bā paš¬rei¬zē¬jo si¬tu¬āci¬ju var sa¬lī¬dzi¬nāt ar to, kas no¬ti¬ka ap¬mē¬ram 6 7 ga¬dus at¬pa¬kaļ nar¬ko¬ti¬ku lie¬to¬ša¬nas jo¬mā. Ta¬jā lai¬kā jaun¬ieši ne¬bi¬ja pie¬tie¬ka¬mi in¬for¬mē¬ti par nar¬ko¬ti¬ku at¬ka¬rī¬bas vei¬do¬ša¬nos, kā tas no¬tiek ta¬gad ar da¬to¬rat¬ka¬rī¬bu. Ja da¬tors ir pie¬ejams mā¬jās, tad nav īs¬tas skaid¬rības, kur va¬ja¬dzē¬tu no¬spraust to ro¬be¬žu, ku¬ru pār¬kāp¬jot ,bū¬tu jā¬sāk uz¬trauk¬ties par pus¬audža aiz¬rau¬ša¬nos ar to. Kur ir tā ro¬be¬ža, kad da¬tors vairs nav pa¬līgs pus¬audzim?

Ie¬spē¬jams, ka da¬tors ir vie¬nī¬gā nar¬ko¬ti¬ka, ko ve¬cā¬ki pa¬ši no¬pērk un mu¬di¬na lie¬tot.

Vien¬vār¬dsa¬kot, ne¬var ig¬no¬rēt, ka mū¬su dzī¬vē ir ie¬nā¬ku¬šas jaun¬as vēs¬mas, jaun¬ākā teh¬ni¬lo¬ģi¬ja, gan sabied¬rī¬bā, gan ik¬die¬nā. Tā¬dē¬jā¬di nā¬kas no¬prast, ka ir kā¬da cil¬vē¬ku gru¬pa, ku¬ra ir pa¬kļau¬ta ris¬kam un var kļūt at¬karī¬gi.

Sa¬ka¬rā ar to, ka nav pie¬eja¬ma va¬ja¬dzī¬gā vai pat ne¬pie¬cie¬ša¬mā in¬for¬mā¬ci¬ja par at¬ka¬rī¬bas iz¬paus¬mēm, ra¬da ne¬ēr¬tī¬bas vai grū¬tī¬bas sav¬lai¬cī¬gā pro¬fi¬lak¬ses dar¬bā ar at¬ka¬rī¬go. Tas arī ka¬vē sa¬bied¬rī¬bai at¬pa¬zīt at¬ka¬rī¬gos, jo tā pa¬ma¬na ti¬kai fi¬zis¬kās pa¬zī¬mes vai sim¬pto¬mus, kas no¬rā¬da uz at¬ka¬rī¬bu, un ne¬pie¬vērš īpa¬šu uz¬ma¬nī¬bu at¬ka¬rī¬bas ga¬rī¬ga¬jiem as¬pek¬tiem. Va¬ja¬dzē¬tu ie¬lā¬got, ka at¬ka¬rī¬bas re¬zul¬tā¬tā iz¬mai¬ņas var no¬vē¬rot vis¬pirms emo¬ci¬onā¬la¬jā sfē¬rā un ga¬rī¬gu¬mā, un ti¬kai pēc tam fi¬zis¬ka¬jā, kad ie¬stā¬jas jau pil¬nī¬ga at¬ka¬rī¬ba.

  • Microsoft Word 21 KB
  • Latviešu
  • 21 lapā (3545 vārdi)
  • Universitāte
  • Interneta atkarība: ietekme uz cilvēka attīstību un uzvedību
    10 - 2 balsojums(-i)
Skatīt pilnu darbu
Interneta atkarība: ietekme uz cilvēka attīstību un uzvedību. (Novembris 29, 2006). https://gudrinieks.lv/interneta-atkariba-ietekme-uz-cilveka-attistibu-un-uzvedibu/ Pārskatīts 02:45, Maijs 23 2025
DARBA DATI
21 lapā (3545 vārdi)
Valoda: Latviešu
Microsoft Word 21 KB
Līmenis: Universitāte
Skatīt pilnu darbu
ATSAUKSMES
OliversStudents2020 04 28
Bez šaubām, tas ir izglābšana, kad, ja nevari saprast, kā izdarīt darbu, paņem paraugu no šejienes un veido savu.
ViktoriaSkolniece2019 04 28
Ne reizi vien esmu izmantojis jaunus konspektus mācībām.
DinaStudente2022 08 27
Paldies par palīdzību, jūsu mājaslapa man palīdzēja rakstot biznesa plānu.
×