Jaunā ekonomika un jaunie tirgi: pamatprincipi un veidošanās problēmas

9,5- 1 atsauksmes

Ekonomikas attīstības posmi un to ekonomiskie modeļi.
Att. . Kenē tautsaimniecības apgrozības shēma , 30. lpp. ].
Jaunās ekonomikas raksturojums.
Jaunās ekonomikas problēmas.
Tradicionālās un jaunās ekonomikas konkurence.
Iegūšana.
Att. Jaunās ekonomikas izdevīgums sistēmā ar dažādiem konkurences faktoriem.
Literatūra.

Attīstoties sabiedrība izgājusi vairākus sociālos un ekonomiskos posmus. 1. tabulā atspoguļota viena no plašāk literatūrā minētām ekonomiskās attīstības posmu klasifikācijām [4,599. lpp.].

Pēc Kenē piedāvātās shēmas zemes īpašnieki saņemto renti (6) tērē, nopērkot lauksaimniecības (1) un citus (2) produktus; amatnieki, papildus pārdod arī savu produkciju fermeriem (4), bet visus iegādātos līdzekļus tērē, nopērkot agrārus produktus (3) un materiālus amatniecībai (5).

Eksistē alternatīvs skatījums uz sabiedrības ekonomikas attīstības posmiem, kur izdala tirdzniecības vai pakalpojumu kapitālismu. Pēc autora domām, tirdzniecība un pakalpojumu sniegšana veiksmīgi uzlaboja pastāvošo ekonomisko modeli. Ekonomiskajā teorijā un praksē ir viedoklis, ka pārdošana, pēcpārdošana vai cita veida apkalpošana ir ražošanas neatņemama sastāvdaļa, tāpēc neracionāli nodalīt pakalpojumu kapitālismu.

Nozare definēta kā mehānisms, kurš apvieno pārdevējus (ražotājus), kas pārdod (ražo) preces tuvu substitūtu ražošanā vai piedāvājumā. Nozarēm tāpat kā tirgiem nav reģionālo robežu, bet nozare var piegādāt preces dažādiem tirgiem. Izlaides un cenu analīzē izmanto produkta tirgu, bet tirgu ienākšanas un izejas barjeru noteikšanā jāpētī nozare.

Piegādātājs Valsts (G) Uzņēmums (B) Gala patērētājs (C)

Valsts Valsts valstij (Government to government, G2G) Valsts biznesam (G2B) Valsts patērētājam (G2C)

Uzņēmums Bizness valstij (B2G) Bizness biznesam (B2B) Bizness patērētājam (B2C)

Gala patērētājs Patērētājs valstij (C2G) Patērētājs biznesam (C2B) Patērētājs patērētājam (C2C)

Sagatavošanas/ veidošanas periods, gados Pamati dibināti pirms 500 gadiem, aktīvas attīstībais periods nosacīti 150 gadi Pamati dibināti pirms 150 gadiem, aktīvas attīstības periods nosacīti 15 gadi Aktīvās attīstības sākums tieši pēc objekta izveidošanas. Pašreizējais stāvoklis neļauj noteikt vai attīstība ir pabeigta

Saimnieciskās problēmas risināšana, veidošanas priekšnosacījums Darba operāciju neefektivitātes likvidēšana Vietējās izaugsmes robežas pārvarēšana; starptautiskās apmaiņas nodrošināšana; tirdzniecības finansēšanas jautājumu risināšana Jauns pārdošanas kanāls; starptautiskas tirdzniecības realizēšana; viszemākās cenas nodrošināšana patērētājam

Veidošanas negatīvās sekas Nav Ekonomisko ciklu amplitūdas, nestabilitātes (riska) palielināšanās Preces diferencēšanas samazināšana uz pēcpārdošanas apkalpošanas rēķina; dīleru tīklos risināto problēmu pārnešana uz patērētāju

Konkurences faktori Tirgzinība: cena (ražošanas izmaksas); preces diferencēšana; tuvināšanās patērētājiem; pārdošanas aktivitāte Konfidenciālā informācija; zemākas tirgus izmaksas Zemākas tirgus izmaksas; reklamēšanas aktivitāte

Tirgus īpatnības Nepieciešams laiks, lai būtiski izmainītu situāciju, gaitas pakāpeniska attīstība Speciālistu un nestandarta tirdzniecības modeļu izmantošana; ātra informācijas pārraide; liela likviditātes apmaiņa Speciālistu un nestandarta tirdzniecības modeļu izmantošana; ātra informācijas pārraide; tendence ātri samazināt izmaksas

Tirgus organizēšana Ražotāji veido ilglaicīgus, noturīgus sakarus ar pasūtītājiem, piegādātājiem, kas ļauj izmainīt ražošanu atbilstoši pasūtītāju vēlmēm un nodrošināt ražošanu ar nepieciešamiem materiāliem, darbarīkiem, u.c. Dīleru tīkli risina patērētāju problēmas Biržas tirdzniecības sistēma. Visi darījumi notiek tikai viena vietā, kur savākti pircēji un pārdevēji, regulēšanu veic valsts, visi dalībnieki ir vienlīdzīgi, visi zina piedāvājumu un pieprasījumu, informācijas apmaiņa notiek ļoti ātri Sistēma nav regulēta, ir decentralizēta, pilnīgi brīvā attīstībā no subjekta un citu viedokļiem, pašorganizējoša, kustīga, ātri mainīga

  • Microsoft Word 15 KB
  • Latviešu
  • 10 lapas (2431 vārdi)
  • Universitāte
  • Jaunā ekonomika un jaunie tirgi: pamatprincipi un veidošanās problēmas
    9.5 - 1 balsojums(-i)
Skatīt pilnu darbu
Jaunā ekonomika un jaunie tirgi: pamatprincipi un veidošanās problēmas. (Februāris 21, 2008). https://gudrinieks.lv/jauna-ekonomika-un-jaunie-tirgi-pamatprincipi-un-veidosanas-problemas/ Pārskatīts 22:26, Maijs 22 2025
DARBA DATI
10 lapas (2431 vārdi)
Valoda: Latviešu
Microsoft Word 15 KB
Līmenis: Universitāte
Skatīt pilnu darbu
ATSAUKSMES
AliseStudente2024 01 23
Mājaslapa ir ļoti nepieciešama un noderīga. Tā palīdz gan skolotājiem, gan skolēniem, gan studentiem, piedāvājot daudz vērtīgas informācijas mācībām.
JānisSkolotājs2023 03 12
Mūsdienu bibliotēka – tā es nosauktu. Vislabāk sapratāt mūsu laikmeta iezīmi – visu iegūt ātri. Vienkārši lieliski.
MartaSkolotāja2021 08 17
Ļoti priecājos, ka ir tāda mājaslapa, kas palīdz strādājot pirmsskolas skolotājai, sniedzot daudz dažādas informācijas un idejas svētku rīkošanai bērnudārzā.
×