Jaunieši un pusaudzi ar deviantu uzvedību



Sociālajam pedagogam jāstrādā ne tikai ar bērniem, pusaudžiem un jauniešiem, bet arī ar viņu vecākiem, informējot, izskaidrojot, konsultējot, atbalstot, lai risinātu kopējas problēmas, uzvedības izmaiņas konkrētajā situācijā.
Paralēli strādājot, sociālajam, pedagogam, ar bērniem, pusaudžiem un jauniešiem, tiek veikts izglītojošais darbs ar viņu vecākiem, veidota atbalsta grupa arī vecākiem, kuru bērni ir grupējumos. Šajā atbalsta grupā vecākiem būs iespēja tikties ar šādiem speciālistiem:
6) konsultēšana, izskaidro nepieciešamo darbību gaitu, ieteic labākos risināšanas variantus.
7) juridiska palīdzība, sniedz informāciju par likumdošanu konkrētajā jautājumā. [ 3, 139lpp]
Pēc atbalsta grupas apmeklējuma, vecākiem pastāvētu iespēja sadarboties ar sociālo pedagogu, speciālo pedagogu dažādu jautājumu risināšanā.
Sociālais pedagogs informētu vecākus par vasaras nometnes darbību, tas ilgumu un iespēju, ko pusaudži un jaunieši iegūs pavadot brīvo laiku nometnē.
Nometnē piedalītos pusaudži un jaunieši, kas ir vecumā no 14 līdz 18 gadiem.
Speciālais un sociālais pedagogs veic novērtēšanu, balstoties uz individuālajām pārrunām, testiem un saviem novērojumiem.
Ja pusaudzis/jaunietis ir piekritis sadarboties, tad tiek slēgti sadarbības līgumi, pārrunāti noteikumi.
Tiek izveidots individuālais plāns pusaudžu/jaunieša problēmu labākai risināšanai
Atlases procesā tiek apkopota informācija no kontaktpersonām par konkrēto pusaudzi/jaunieti, lai izvēlētos atbilstošākās darba metodes un atvieglotu pusaudžu un jauniešu iesaistīšanu esošajā jauniešu grupā.
Sociālo pedagogu, speciālo pedagogu šiem pusaudžiem un jauniešiem tiktu piedāvāta iespēja brīvo laiku pavadīt vasaras nometnē, brīvā dabā, prom no pilsētas, atsakoties no visām ērtībām un pārbaudot sevi grūtībās, ar kurām nāksies saskarties nometnes laikā.
Mērķis: Sekmēt jauniešu integrāciju sabiedrībā, piedāvājot pusaudžiem un jauniešiem profesionālu atbalstu savu iekšējo un sociālo problēmu izprašanai un patstāvīgai risināšanai.
Būtība: Radīt drošu vidi pusaudža/jaunieša integrācijas procesa sākuma posmam, lai iedrošinātu jauniešus neatkārtot savas iepriekšējās kļūdas un apgūt jaunu pozitīvu pieredzi – dzīvot saskaņā ar sabiedrībā vispārpieņemtām normām un vērtībām
Nometnē pusaudži un jaunieši mācās apgūt sociālās un saskarsmes prasmes, kas būs nepieciešamas viņu ikdienas dzīvē un saskarsmē ar apkārtējo vidi un sabiedrību.
Lai šāda nometne varētu sekmīgi pildīt noteiktos uzdevumus, tam ir nepieciešams kvalificēti un atbilstoši profesionāļi.
- Microsoft Word 12 KB
- Latviešu
- 8 lapas (1354 vārdi)
- Universitāte
-