Kā es rīkotos, ja butu atbildīgs par mārketinga pētījumiem?

10- 3 atsauksmes

Eseja. Kā es rīkotos, ja butu atbildīgs par mārketinga pētījumiem?.

Pateicoties šim priekšmetam Tirgvedības pētīšana, es esmu ieguvusi daudz būtiskāku un padziļinātu priekšstatu par mārketingu un tā pamat norisēm, jo līdz šim par to zināju tikai vispārināti. Daudz ko deva arī referāti, ko es un pārējie studenti rūpīgi gatavoja, meklēja un vāca informāciju. Kopumā referāts ne tikai ļāva izsecināt mārketinga pētījuma procesus, tas deva arī iespēju izvērtēt, salīdzināt un izanalizēt iegūtās zināšanas.

Ja es būtu atbildīga par mārketinga pētījumiem, pirmām kārtām, jau man vajadzētu pēc iespējas plašākas zināšanas, kas tad īsti ir mārketings un kā veiksmīgi, pareizi izstrādāts pētīšanas process spēj ietekmēt sagaidāmos rezultātus un ietekmēt potenciālos un tagadējos klientus (pircējus).Manuprāt, pats svarīgākais mārketinga pētījumus orientēt ne tikai uz informācijas vākšanu par konkurentiem un tendencēm tirgū, kas itin bieži notiek un šāda informācija ir pat ļoti vajadzīga. Bet nedrīkst aizmirst, ka naudu ienes nevis konkurenti, bet klienti, kas bieži vien netiek pētīti. Bet tieši klientu viedokļa pētījumiem jābūt pamatā jebkurai mārketinga programmai. Svarīgi un vitāli būtiski ir maksimāli precīzi un pareizi uzsākt pētījuma organizēšanas sagatavošanas darbus, lai mārketinga pētījums būtu pēc iespējas plašāks un pilnīgāks. Pēc maniem ieskatiem, mans mārketinga pētījumu process sastāvētu no pieciem būtiskiem un svarīgiem posmiem:

Šis mārketinga pētījuma process praktiski ietver pilnu ciklu un ir pabeigta sistēma, kur katram elementam ir unikāla nozīme. Tādēļ arī es kā atbildīgā par šo pētījumu, censtos ievērot šo posmu secību un paralēli tam noskaidrot risināmās problēmas un uzdevumus. Turklāt, ievērojot visa darbības secību, iegūtā informācija var palīdzēt:

Ir svarīgi noteikt un noformulēt pētījuma mērķus, kas var būt gan meklēšanas (paredz iepriekšējo datu vākšanu un apstrādi ar nolūku atrisināt problēmu), aprakstošie (tirgus situācijas apraksts, kuras pamatā ir izvirzīta hipotēze) un eksperimentālie mērķi (hipotēzes pārbaude).

Mārketings, vispārinot, balstās uz aptaujām un pētījumu rezultātiem. Tātad jebkura mārketinga būtība ir: mārketinga speciālisti cilvēkiem prasa, ko viņi ir gatavi pirkt, par ko viņi ir gatavi maksāt. Kādus pakalpojumus viņi gribētu saņemt no tirgojošās organizācijas? Kuras preču īpašības tos visvairāk interesē? Un pēc tam jādod, ko maksimāli vien var dot, no tā, ko cilvēki grib.

  • Microsoft Word 12 KB
  • Latviešu
  • 5 lapas (1233 vārdi)
  • Skola
  • Kā es rīkotos, ja butu atbildīgs par mārketinga pētījumiem?
    10 - 3 balsojums(-i)
Skatīt pilnu darbu
Kā es rīkotos, ja butu atbildīgs par mārketinga pētījumiem?. (Septembris 1, 2008). https://gudrinieks.lv/ka-es-rikotos-ja-butu-atbildigs-par-marketinga-petijumiem/ Pārskatīts 14:19, Jūnijs 15 2025
DARBA DATI
5 lapas (1233 vārdi)
Valoda: Latviešu
Microsoft Word 12 KB
Līmenis: Skola
Skatīt pilnu darbu
ATSAUKSMES
JulijaSkolotāja2023 10 31
Jūsu mājaslapā esmu atradis noderīgu informāciju un idejas, lai rosinātu skolēnu mācīšanos stundās.
JānisSkolotājs2023 03 12
Mūsdienu bibliotēka – tā es nosauktu. Vislabāk sapratāt mūsu laikmeta iezīmi – visu iegūt ātri. Vienkārši lieliski.
AnnaSkolniece2024 02 25
Priecājos, ka pastāv vieta, kas palīdz studentiem veikt rakstīšanas uzdevumus, atrast informāciju un mācīties.
×