Kādēļ preces pārdevējam ir jāzin, vai piprasījums pēc preces ir elastīgs vai neelastīgs

9,5- 1 atsauksmes

Apraksts. Kādēļ preces pārdevējam ir jāzin, vai piprasījums pēc preces ir elastīgs vai neelastīgs.

Kādēļ, preces pārdevējam ir jāzina vai pieprasījums pēc preces elastīgs vai neelastīgs.

Ekonomikā ar pieprasījumu saprot cilvēku vēlēšanos un gatavību iegūt savā lietošanā noteiktu preci vai pakalpojumu. Cilvēku vēlmes pārvēršas pieprasījumā tikai tad, kad viņiem ir nauda, ar ko samaksāt par vēlamo preci. Pieprasījums un piedāvājums ir tirgus svarīgas sastāvdaļas, kuru svārstības regulē tirgu un nosaka ražotājam ko ražot, kā ražot, cik ražot, kam ražot. Pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbībā funkcionē svarīgs elements kā cena. No tās svārstībām ir atkarīga pieprasījuma un piedāvājuma elastība.

Arī piedāvājumam pastāv virkne faktoru, kas maina to, piemēram, jaunu tehnoloģiju ieviešana, ražošanas izmaksu līmenis, nodokļi, muitas noteikumi u.c. Ja pieprasījums ir elastīgs, tad, lai palielinātu kopējos ienākumus, cena ir jāpazemina, bet, ja pieprasījums ir neelastīgs, cenu pazeminot, kopējie ienākumi samazināsies. Tātad, lai pareizi veidotu cenu politiku, uzņēmējam ir jāzina, vai pieprasījums ir elastīgs vai neelastīgs.

Elastība ir viena mainīga lieluma reakcijas mērs uz cita mainīga lieluma izmaiņām. Pieprasījuma elastība atkarībā no cenas ir pārdoto preču apjoma relatīvas izmaiņas atkarībā no cenas relatīvajām izmaiņām.

Pieprasījums ir elastīgs, ja dotās procentuālās cenas izmaiņas rada lielākas procentuālas pieprasījuma izmaiņas. Piemēram, ja cena samazinās par 4%, bet pieprasījums pieaug par 8%. Pieprasījums ir neelastīgs, ja dotās procentuālās cenas izmaiņas rada

mazākas procentuālās pieprasījuma izmaiņas. Piemēram, ja cena samazinās par 4%,

bet pieprasījums pieaug tikai par 1%.

Nobeigumā varu secināt, ka

Pieprasījuma un piedāvājuma elastība ir atkarīga no cenas.

Ja pieprasījums ir elastīgs, lai palielinātu kopējos ienākumus ir jāpazemina cena.

Ja pieprasījums ir neelastīgs, lai palielinātu kopējos ienākumus cena ir jāpalielina.

Lai pareizi veidotu cenu politiku uzņēmējam ir jāzina vai pieprasījums pēc preces ir elastīgs vai neelastīgs.

  • Microsoft Word 8 KB
  • Latviešu
  • 1 lapā (270 vārdi)
  • Universitāte
  • Kādēļ preces pārdevējam ir jāzin, vai piprasījums pēc preces ir elastīgs vai neelastīgs
    9.5 - 1 balsojums(-i)
Skatīt pilnu darbu
Kādēļ preces pārdevējam ir jāzin, vai piprasījums pēc preces ir elastīgs vai neelastīgs. (Maijs 13, 2008). https://gudrinieks.lv/kadel-preces-pardevejam-ir-jazin-vai-piprasijums-pec-preces-ir-elastigs-vai-neelastigs/ Pārskatīts 21:20, Jūlijs 23 2025
DARBA DATI
1 lapā (270 vārdi)
Valoda: Latviešu
Microsoft Word 8 KB
Līmenis: Universitāte
Skatīt pilnu darbu
ATSAUKSMES
JānisSkolotājs2023 03 12
Mūsdienu bibliotēka – tā es nosauktu. Vislabāk sapratāt mūsu laikmeta iezīmi – visu iegūt ātri. Vienkārši lieliski.
AliseStudente2024 01 23
Mājaslapa ir ļoti nepieciešama un noderīga. Tā palīdz gan skolotājiem, gan skolēniem, gan studentiem, piedāvājot daudz vērtīgas informācijas mācībām.
EvelinaStudente2024 11 04
Lieliska vietne ar daudz noderīgas informācijas mācībām. Paldies, ka esat! Veiksmi jums! Iesaku!
Skatīt pilnu darbu
×