Kāpēc pirms Ziemassvētkiem, kad pieprasījums aug, veikalu īpašnieki vēl rīko akcijas?


Tuvojas Ziemassvētki. Daudziem no mums tie ir mīļākie svētki, kas saistās ar ģimeni, mājīgu noskaņu, eglīti un dāvanām zem tās, taču kas ir Ziemassvētku laiks veikalu īpašniekiem un biznesmeņiem? Šo laiku pirms Kristus dzimšanas varam saukt arī par dāvanu laiku, kad veikalu īpašnieki var sākt „berzēt rokas,” jo beidzot pienācis gada raženākais laiks.
Es uzskatu, ka Ziemassvētki ir ļoti svarīgi kā pircējiem, tā pārdevējiem, jo šie svētki ir pieprasījuma veicinātājs. Tā kā pircējos parādās liela vēlme apdāvināt savus tuviniekus un draugus, iezīmējas pieprasījuma likums, ko veicina dažādās akcijas dažādām precēm, bet tā kā tas ir ļoti izdevīgi pārdevējam, varam saskatīt arī piedāvājuma likumu.
Akcijas ir dažādas, dažādām precēm gan elektroprecēm, gan dažādiem suvenīriem, grāmatām, utt., ar ko pārdevēji ļoti veiksmīgi spēj sev pievilināt pircējus. Pieprasījums pieaug elastīgām precēm, jo tikai šajā laikā mēs pērkam, piemēram, eglītes rotājumus vai eņģeļu figūriņas.
„Ziemassvētku laiks – atlaižu laiks” – nereti dzirdam šādus, vai līdzīgus saukļus. Lielākoties atlaides tiek piešķirtas sekundārajām precēm – proti, sadzīves tehnikai, pakalpojumiem bankā. Šo preču atlaides palīdz maskēt neelastīgo preču inflāciju, jo Ikviens taču piekritīs, ka cena pārtikas produktiem tiek paaugstināta.