Komunikatīvās struktūrvienības situācijas analīze



Satura rĀdĪtĀjs.
Ievads.
KomunikatĪvĀs situĀcijas analĪze.
Nobeigums un secinājumi.
Veidojot kontaktus ar citiem cilvēkiem, ikviens no mums rīkojas un domā savdabīgi, tikai sev raksturīgi, atbilstoši gan savai izpratnei par situāciju, gan arī savām domām par attiecīgo cilvēku.
(tādējādi radot darbiniekā patīkamu sajūtu un pat autoritāti pret vadītāju), turpretim citi vadītāji to uztvertu kā kaut ko nepatīkamu, kā lieku laika tērēšanu un vēlētos ātrāk pārtraukt saskarsmi, izraisot darbiniekā līdzīgu noskaņojumu.
Saskarsme ir sarežģīts process, ko veido savstarpēji cieši sastītas daļas, kuras sauc par struktūrvienībām. Šajā darbā es rakstīšu par vienu no šīs struktūrvienības komunikatīvo (ir vēl interaktīvā, perceptīvā).
Komunikācijas procesā noris apmaiņa ar informāciju priekštatiem, idejām, interesēm, nostādēm.
Šajā darbā es izanalizēšu komunikācijas situāciju žurnālistikā saistot to ar ētikas principiem. Apskatīšu žurnālistikas ētikas kodeksu par “dāvanu” ņemšanu no saviem intervējamiem un analizējot situāciju mēģināšu noteikt vai tas ir ētiski vai nē.
Latvijas mediju fonda izstrādātajā ētikas kodeksā pastāv tāds punkts, ka žurnālists nedrīkst pieņemt nekādas intervējamā cilvēka vai firmas pārstāvja dāvanas. Taču, lai gan tas netiek īpaši reklamēts, tomēr nav noslēpums, ka dažādu prezentāciju, preses konferenču un interviju laikā korespondentam tiek piedāvāta "pateicība" par padarīto darbu. Reti tas ir kāds lielāks priekšmets vai pat naudas summa, biežāk nelieli, nevainīgi suvenīri. Parasti tie ir ar firmas simboliku apdrukāti priekšmeti kā pildspalvas, pulksteņi u.c. No šādiem sīkumiem žurnālists finansiāli neko neiegūst un to nevar uzskatīt par kukuli, tātad tas nav likumpārkāpums, taču rodas jautājums, vai ir ētiski pieņemt vispār jebkādas dāvanas par
Ņemot vērā vispārējos ētikas principus, šādu rīcību nedrīkst atbalstīt. Pat ja dāvana ir nevainīgs suvenīrs un tā pieņemšana nedraud ar tālejošām sekām, pat tad, ja dāvinātājam nav slēptu nodomu, tomēr jāatceras, ka jebkuras dāvanas pieņemšana var liecināt par žurnālista iespējamo pērkamību. Ar laiku kāds var to izmantot un censties korumpēt korespondentu, piespiežot sniegt viņam publicēt nepatiesas ziņas.