Konkurence ekonomikā: uzņēmumu stratēģijas tirgū



Konkurences veidi un situĀcijas.
KĀdu labumu mums dod konkurence.
Izmantotā literatūra.
īsākus darba izpildes termiņus nekā konkurentiem, sākt ar preču izstrādāšanu un beidzot ar pārdošanu galējam patērētājam.
Analizējot konkurences cīņas gaitu, jādomā par šādiem jautājumiem:
2. Kāds ir viņu darījumu stāvoklis: stabils, augšupejošs vai lejupslīdošs?
4. Pie kādiem atzinumiem jūs nonācāt vērojot savu konkurentu darbu?
Konkurentu darbības detalizēta analīze var likt izdarīt korekcijas pašreizējā darbībā, lai sekmīgi sacenstos ar saviem konkurentiem. Tipiska kļūda ir mēģinājums iekļūt pārsātinātā tirgū.
Tātad šīs ir tās lietas, kas var būt svarīgas kādam konkrētam tirgus slānim, tāpēc ir jākontrolē to atbilstība tirgus slāņa prasībām un nepārtraukti jāturpina uzlabot preces un to kvalitāte.
Tālāk nepieciešams uzskaitīt savus konkurentus un noteikt, uz kādiem tirgus slāņiem viņi orientējas.
Viens un arī pats svarīgākais ir pārveidot uzņēmumu par mūsdienu, ja tas vēl nav paspēts izdarīt. Kas būtu veicams, lai uzņēmums, valsts vai privātais, pārveidotos par mūsdienīgu uzņēmumu:
1. Izveidot divu līmeņu pārvaldi – funkcionāli un juridiski nodalīt uzņēmuma pārvaldi no īpašuma pārvaldes, precīzi nosakot katra līmeņa kompetenci uzņēmuma dokumentos.
2. Abu līmeņu pārvaldes institūcijās pieaicināt nelielu skaitu, bet kvalificētus menedžerus ar atšķirīgām zināšanām.
3. Uzņēmumu pārveidot par “caurspīdīgu”, ar sakārtotu grāmatvedību un finansēm un nomaksātiem nodokļiem. Likvidēt ”pagrīdes “, otro vai trešo grāmatvedību.
Agri vai vēlu biznesmenis sapīsies pats savos slepenajos ierakstos , izraisot biznesa partnera neuzticību, kas nereti beidzas ar dinamīta rībieniem zem blakusvāģiem. Tikai ar sakārtotu pārvaldes struktūru un finansēm iespējams piesaistīt nopietnus investorus, bet grūtā brīdī aizņemties bankā naudu. Ja ir patiesa vēlme izveidot stabilu biznesu un uz ilgu laiku, ekonomiski efektīvāk ir godīgi maksāt, nodokļus nekā nemaksāt, rezultātā pakļaujot sevi un savu biznesu grūti aprēķināmam riskam.
4. Necept uzņēmumus kā pankūkas visdažādākajās nozarēs. Vispirms izdomāt, kas ir biznesa galvenais mērķis vai niša, kuru biznesmenis pārzina vislabāk. Šo nišu jāpaplašina pakāpeniski, kad no esošajiem uzņēmumiem un to ražotajiem produktiem ir izspiests viss pēdējais.