Kvalitātes sertifikāts ISO:9000



Ievads.
Kas ir kvalitāte?
Kvalitātes nodrošināšanas termini un definīcijas.
Kvalitātes vadības sistēmas.
Iso
Tqm.
• kādam kvalitatīvas varbūt ir tikai dārgas preces;
• cits galveno uzmanību pievērš garantijas laikam, cits dizainam, kādam svarīgs ir iepakojums, bet citam pārdevēja, kura preci pārdot.
To visu apkopojot, mēs varam teikt, ka kvalitāte ir klienta jeb pircēja cerību vai vēlmju un ražotāja doto parametru piepildījums konkrētajā precē.
Kā secinājums no augstākminētā – ražotājam, lai izdzīvotu un palielinātu klientu skaitu, līdz ar to arī pārdošanas apjomu, patērētāja jeb klienta vēlmes ir ļoti svarīgas. Katram ražotājam vajadzētu mēģināt atbildēt uz vairākiem jautājumiem:
Ikvienam uzņēmumam – privātam vai valsts, lielam vai mazam, ražojošam vai pakalpojumu sniedzējam – ir vadība. Tā ir sistēma, kas apvieno visas uzņēmuma darbības jomas, sākot no globālās plānošanas un beidzot ar piegādi. Tas, cik šī sistēma ir kvalitatīva un darboties spējīga, būtiski nosaka uzņēmuma veiksmi un panākumus.
Kvalitātes sistēma un kvalitātes nodrošināšana ir tie instrumenti, kas šā gadsimta vēsturē ir pierādījuši savas priekšrocības un ietekmi atsevišķu valstu, gan kontinentu konkurentspējā. To starptautiski atzinuši ne tikai uzņēmēji un valsts institūcijas, bet arī dažādu valstu patērētāji.
Katram uzņēmumam izveidota sava vadības sistēma, bet ir jautājums – vai tā atbilst kādam starptautiskam standartam. Gan Latvijas, gan citu valstu uzņēmumi vēlas konkurēt pasaules tirgū. Lai to darītu veiksmīgi, faktiski nav citu iespēju kā izveidot vadības sistēmu atbilstoši kādam no starptautiskajiem standartiem.
Kvalitātes jēdziena nozīme pēdējo 15 gadu laikā ir būtiski mainījusies. Pirms vairāk nekā 10 gadiem uzsvars tika likts uz precēm, tas ir, kvalitāte nozīmēja izstrādājumu atbilstību klienta prasībām un specifikācijām. Vēlāk šī definīcija sāka ietvert klientu izpratnes elementus un to formulēja kā “klientu cerību attaisnošana un pārsniegšana”. Patlaban kvalitātes jēdziens vairs neattiecas uz ražošanas procesu vien. Tas ir plaši izvērsts un ietver gan organizācijas iekšējo darbību un ārējās saimnieciskās aktivitātes, gan arī noieta tirgu, ieskaitot sabiedrību, piegādātājus, akcionārus, darbiniekus un vadību.
Tagad kvalitāte ietver tādus atšķirīgus elementus kā darba apstākļu uzlabošana, darbavietas dažādības veicināšana, vides veselības uzlabošana, tirdzniecības veicināšana un konkurētspējas palielināšana.
Papildus tam, ka kvalitāte var būt visaptveroša, to vienmēr ir iespējams arī uzlabot.Kvalitātes nodrošināšanas termini un definīcijas
Apelāciju komisija – institūcija, kurai ir uzdots izskatīt apelācijas, kas ir iesniegtas šo noteikumu darbības sfērā. Apelāciju komisijas locekļus nozīmē LR Kvalitātes nodrošināšanas koordinācijas padome.
Atbilstības sertifikāts – dokuments, kas izdots saskaņā ar sertifikācijas sistēmas noteikumiem un apstiprina, ka sertificētā produkcija, process vai pakalpojums atbilst noteiktam standartam vai kādam citam normatīvam dokumentam.
Korekcijas pasākums – rīcība, lai novērstu radušos kļūmju, neatbilstību, defektu vai citu nevēlamu norišu cēloņus un nepieļautu to atkārtošanos.
Kvalitātes rokasgrāmata – dokuments, kas nosaka kvalitātes politiku un apraksta organizācijas kvalitātes sistēmu (ISO standarts 8402). Piezīme: Kvalitātes nodrošināšanas rokasgrāmata parasti nesatur īpašuma rakstura informāciju un to var izmantot klienti un trešās puses novērtētāji.