Lēmuma pieņemšana reklāmas jautājumos



Reklāmas – atgādinājumi.
Reklāma ir komunikatīvo sakaru izpausmes ar zināmu personu vai organizāciju sniegtā informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību. Attīstīta tirgus zemes reklāmai tērē aizvien milzīgākus līdzekļus.
Reklāma atšķiras pēc veidiem (atkarībā no izmantojamiem informācijas pārvades līdzekļiem), pēc objektiem (atkarība no tā ko tieši reklamē), pēc funkcijām (atkarībā no reklāmas nozīmes). Tās daudzveidība galu galā atspoguļo tirgus attiecību sarežģītību pasaules saimniecībā, tirgus piesātinātības augsto pakāpi.
Būdama varens pircēju rīcības motivācijas ietekmēšanas faktors, reklāmas attīstība tajā pašā laikā ir atkarīga no vairākiem apstākļiem, kuru vidū pirmām kārtām minami sociāli ekonomiskie, tehnoloģiskie, tiesiskie (to skaitā valsts veiktā tirgus regulēšana) un tirgus (patēriņa) apstākļi.
Sociāli ekonomiskie apstākļi (faktori) darbojas dažādi (piemēram, krīzes parādību periodā vairāk reklamē tādas preču īpašības kā ekonomiskus, lietošanas efektivitāte, turpretī ekonomiskas augšupejas periodā lielāku uzmanību pievērš kvalitātes, elegantuma utt. prioritātei). Tehnoloģiskie apstākļi palielina reklāmas iespējas un nosaka tās jauno formu parādīšanos (piemēram, savulaik televizors, krāsu televizors, kabeļu televīzija, videomagnetofoni, skaitļotāji utml. tehnika jūtami ietekmēja reklāmas formu un veidu daudzveidību). Tiesiskie apstākļi var veicināt vai ierobežot reklāmas attīstību (piemēram, tabakas izstrādājumu reklamēšanas aizliegums televīzijā vairākās valstīs spieda tabakas kompānijas mainīt savas mārketinga programmas un ciest prāvus zaudējumus). Tirgus apstākļi vārda plašākā nozīmē iekļauj sevī situāciju tirgū (arī konkurentu stāvokli), pircīju rīcību, viņu dzīvesveidu utt. (piemēram, ja kkada tirgus segmenta patērētaji skatās konkrētas televīzijas programmas un noteiktā laikā, tad tirši šiem parametriem ir jāpiemēro reklāma).
- Microsoft Word 10 KB
- Latviešu
- 3 lapas (672 vārdi)
- Universitāte
- Saniitis
-