Lietoto riepu nākamā dzīve


Veselas nolietotās riepas izmanto, iebūvējot tās ceļu pamatnē. Tās izvieto automašīnu sacīkšu trasēs, lai pasargātu gan pašus braucamrīkus, gan sacensību vērotājus no negadījumiem, izveidojot tādu kā elastīgu buferzonu. Arī kuģu piestātņu malas un laivu sānus bieži noklāj ar lietotām riepām, lai mīkstinātu triecienus.
Nolietoto riepu utilizācijas jauda akciju sabiedrības “Brocēni” klinkera apdedzināšanas krāsnī ir 1,2 – 1,5 tonnas stundā, pašlaik vidēji tiek sadedzināts 36 tonnām diennaktī. Daudziem bija jaunums, ka "Brocēnos" kaitīgās vai izlietotās vielas der par kurināmo cementa ražošanas procesā. Bija iespēja vērot, kā sadedzināšanai krāsnī tiek padotas lietotās autoriepas. Pagaidām netiek pievests sērskābais gudrons, jo grūti to izsūknēt no dīķiem Inčukalnā, taču tā izmantošana ļauj stundā ekonomēt līdz pat 500 kubikmetriem gāzes. Autoriepas kā alternatīvais kurināmā veids. Šis veids cementa ražošanā visplašāk tiek izmantots ASV, Japānā un Šveicē. Aizvietojot ražošanai nepieciešamos energoresursus – mazutu vai akmeņogle ar riepām. Tās sadedzināšana specializētajās krāsnīs videi nodara mazāku kaitējumu. Šobrīd riepu sadedzināšanas paņēmiens ir pats populārākais un izplatītākais, taču, pieaugot ekoloģiskajām normām, šim paņēmienam nav liela perspektīvu.