Mācīšanās prasme un to pilnveidošana



Mācīšanās prasme un to pilnveidošana.
Darbs iesniegts.
Izmantotā literatūra.
Pieauguša cilvēka un bērna mācīšanos un viņa vajadzības mācību procesā raksturo jēdzieni mācīšanās mācīties un mācīšanās stili. Kaut gan tie ir saistīti ar domāšanas izzinošajiem (kognitīvajiem) aspektiem.
Mācīšanās mācīties ir sarežģīts un nepārtraukts process, kas turpinās visu mūžu, cilvēkam apgūstot un izstrādājot savas zināšanu apguves un problēmu risināšanas prasmes un spējas, kā arī mācoties no savas dzīves pieredzes.
Ja mēs piemēram, mūsdienu sabiedrību veidojam kā vidi, kurā visu dzīvi notiek mācīšanās, ir jāmainās arī izpratnei par mācīšanās mērķiem, mēs ar vien vairāk vēlamies, lai mācību process un metodika tiktu piemēroti mūsu individuālajām prasībām un vajadzībām. Un manuprāt, jau pašlaik notiek būtiska pāreja uz mācību sistēmām, kas piemērotas mums, nevis otrādi.
Uz zināšanām balstītā sabiedrībā visaugstāk tiek vērtēta cilvēku spēja efektīvi un gudri radīt un izmantot zināšanas reālās dzīves patstāvīgi mainīgajos apstākļos.
Mūsdienu pasaulē notiek straujas sociālekonomiskas pārmaiņas, uzlabojas zināšanu kvalitāte un palielinās apgūstamais zināšanu apjoms, globālu mērogu ir ieguvuši tehnoloģiskie un politiskie procesi, notiek globalizācija, visā pasaulē mainās arī demogrāfiskā situācija. Šīs pārmaiņas ir izaicinājums visiem, kas aktīvi darbojas sabiedrībā. Mums rodas vajadzība apgūt jaunas zināšanas, savukārt izglītības organizētājiem izstrādāt jaunu tālākizglītības koncepciju, kas būtu tālāk piemērota mūsdienu cilvēku aktīvajam dzīves ritmam un videi.
Eiropas Padomes tikšanās laikā Lisabonā un Stokholmā īpaša uzmanība tika pievērsta mūžizglītībai. Tika definēts, ka mūžizglītība ir personas izglītības ceļš visas dzīves garumā, turklāt par līdzvērtīgu uzskatot arī neformālo izglītību. Tātad. Izglītībai ir jāturpinās visu cilvēka dzīvi un jānodrošina zināšanu un kvalifikācijas un kompetenču uzlabošanu.
Tātad mūžizglītība ir spēju un interešu, zināšanu un kvalifikāciju iegūšana un atjaunošana jau no pirmsskolas līdz pat pensijas vecumam. Tā sekmē zināšanu un kompetenču apguvi, kas var noderēt katram no mums, lai mēs varētu dzīvot zinātniskajā sabiedrībā.
- Microsoft Word 11 KB
- Latviešu
- 4 lapas (821 vārdi)
- Skola
-