Mārketinga plāns



Šobrīd uzņēmumā ir 8 dažādu preses izdevumu redakcijas, administrācija un reklāmas nodaļa, kurās kopumā strādā vairāk kā 160 cilvēki. Lai arī ņemot vērā nozares specifiku, gūt peļņu no saimnieciskās darbības, tomēr nav izdevies, šo 5 gadu laikā uzņēmuma gada apgrozījums ir pakāpeniski palielinājies.
Galvenā uzņēmuma nostāja ir, ka tirgū tiek virzīta un atpazīstamība uzturēta tiek nevis uzņēmuma kā tādam, bet gan produktiem. Līdz ar to uzņēmuma nosaukums, runājot par preses izdevumiem, tiek izmantots ļoti retos gadījumos.
Līdz ar to arī mārketinga projekti tiek gatavoti katram produktam atsevišķi, pamatojoties gan tikai uz uzņēmuma vispārējo pārliecību un tēlu sabiedrībā.
Uzņēmums izdod gan dienas laikrakstus, gan iknedēļas žurnālus. Mērķa auditorija ir visdažādākā, jo tiek izdoti izdevumi, gan jaunākā, gan vecākā gada gājuma cilvēkiem, gan vīriešu gan sieviešu auditorijas pārstāvjiem.
Izdevumu drukāšanas darbi tiek veikti radniecīgā uzņēmuma – „Preses Nams” tipogrāfijā.
Šībrīža uzņēmuma galvenais mērķis ir palielināt izdevumu noieta tirgu, aptverot arī lauku reģionus un līdz ar to palielināt produkcijas realizāciju, kas palīdzētu gūt lielākus ienākumus no reklāmdevējiem, kā arī censties iekarot to auditoriju, kura vēl līdz šim nav apgūta.
Uzņēmuma galvenās priekšrocības konkurentu vidū ir sava viedokļa nemainīšana, atkarībā no gaisotnes, kas valda apkārt un jaunu, perspektīvu cilvēku piesaistīšana redakcijas darbam, kas garantē svaigu ideju klātbūtni izdevumu slejās.
Ārējo ietekmes faktoru vidū negatīvu iespaidu uz uzņēmuma darbību atstāj Latvijas Pasta straujais cenu pieaugums par preses piegādi, jo tieši savlaicīga preses piegāde ir apmierināta lasītāja priekšnosacījums, jo izdevums, īpaši dienas, savu aktualitāti zaudē ļoti ātri.
Lai izanalizētu uzņēmuma pašreizējo situāciju tirgū, jāapskata tādi faktori kā tirgus, piedāvātā prece un konkurenti.
Uzņēmums ir ieguvis stabilu nišu tirgū un šobrīd pārstāv produktus, kuru zīmoli ir atpazīstami jau vairākus gadu desmitus.
Sakarā ar to, ka uzņēmums nemitīgi seko līdzi tirgus tendencēm un regulāri veic korektīvas darbības savu produktu saturā, lai nezaudētu mūsdienīgu pieeju lietām un informācijai, ir iekarota samērā plaša auditorija, jo katrs no deviņiem produktiem tiek paredzēts citai mērķauditorijai. Caurmērā tā ir vidējā sabiedrības slāņa auditorija, kurai atkarībā no interesēm un dzimumiem tiek piedāvāts atsevišķs produkts.
Kopumā preses izdevumu tirgus ir samērā piesātināts ar dažāda veida un satura preses izdevumiem, kuri tiek piedāvāta arī līdzīgām mērķauditorijām.
SIA ‘’Mediju nams” piedāvā lielu preses izdevumu klāstu, plašam patērētāju lokam.
Katru dienu tiek izdots laikraksts „Neatkarīgā Rīta Avīze”, kas atspoguļo aktuālāko informāciju par notikumiem valstī un pasaulē. Reizi nedēļā – pirmdienās iznāk žurnāls „Saldā Dzīve”, kas paredzēts sieviešu auditorijai un īpaši sievišķīgā veidā tiek pasniegta informācija un veidotas rubrikas par īpaši sievišķīgiem jautājumiem.
Otrdienās iznāk žurnāls „Sporta Avīze” – viens no populārākajiem, ja ne pats populārākais izdevums sporta līdzjutējiem un tiem, kas interesējas par sportu. Neskatoties uz to, ka šis produkts ir tirgū vairāk nekā 10 gadus, tas ir spējis noturēt lasītāju interesi nemainīgu. Līdz šim brīdim žurnāls „Sporta Avīze” ir izveidojusi regulāru pielikumu sēriju, kas ir tematiski pa atsevišķiem sporta veidiem – „Basketbols”, „Formula”, „Hokejs”. Arī šie pielikumi ir iemantojuši neizsīkstošu lasītāju un interesentu uzmanību.
- Microsoft Word 15 KB
- Latviešu
- 10 lapas (2290 vārdi)
- Universitāte
-