Mārtiņi – saimnieciskā gada noslēguma svētki un tradīcijas

9,5- 2 atsauksmes

Referāts. Mārtiņi – saimnieciskā gada noslēguma svētki un tradīcijas.

Mārtiņi ir saimnieciskā gada noslēgums un ziemas sākuma diena. Nosaukums nācis no kristīgās baznīcas. Mārtiņdiena tiek saistīta ar Tūras bīskapa Mārtiņa vārdu, kurš tiek minēts kā pirmais klostera dibinātājs Gallijā, kā rezultātā kristietība izplatījās un nostiprinājās šajā novadā. Šī diena nereti tiek saistīta arī ar Mārtiņa Lutera dzimšanu 10.novembrī, taču Mārtiņa diena bija pasaulē pazīstama ar šo vārdu jau no 650.gada; Mārtiņam Luteram šis vārds tika dots tādēļ, ka viņš piedzima Mārtiņa dienā.

Latviešiem šī diena saistās galvenokārt ar rudens beigu darbiem un ziemas sākumu. Mārtiņos beidzas pieguļa un ganu laiks.

Mārtiņam, tāpat kā Ūsiņam, kauj gaili, arī vistu. Gaiļa kaušana sekmē zirgu labklājību, bet vistas kaušana - govju. Tāpat kā Ūsiņa dienā, saimniekam gailis jākauj stallī, gaiļa asinis jāietecina zirga silē, lai zirgs tās apēstu, tad zirgam nepiemetīsies nekādas slimības.

  • Microsoft Word 9 KB
  • Latviešu
  • 2 lapas (367 vārdi)
  • Universitāte
  • Mārtiņi – saimnieciskā gada noslēguma svētki un tradīcijas
    9.5 - 2 balsojums(-i)
Skatīt pilnu darbu
Mārtiņi – saimnieciskā gada noslēguma svētki un tradīcijas. (Februāris 24, 2007). https://gudrinieks.lv/martini-saimnieciska-gada-nosleguma-svetki-un-tradicijas/ Pārskatīts 10:25, Maijs 23 2025
DARBA DATI
2 lapas (367 vārdi)
Valoda: Latviešu
Microsoft Word 9 KB
Līmenis: Universitāte
Skatīt pilnu darbu
ATSAUKSMES
MartaSkolotāja2021 08 17
Ļoti priecājos, ka ir tāda mājaslapa, kas palīdz strādājot pirmsskolas skolotājai, sniedzot daudz dažādas informācijas un idejas svētku rīkošanai bērnudārzā.
MarkussPasniedzējs2022 04 24
Uzskatu, ka pati mājaslapas struktūra ir pietiekami informatīva. Tāpēc tās lietošana ir viegla, un tam nav nepieciešams daudz laika.
AliseStudente2024 01 23
Mājaslapa ir ļoti nepieciešama un noderīga. Tā palīdz gan skolotājiem, gan skolēniem, gan studentiem, piedāvājot daudz vērtīgas informācijas mācībām.
Skatīt pilnu darbu
×