Mikroekonomika vienkārši

9,5- 1 atsauksmes

Apraksts. Mikroekonomika vienkārši.

RĒZEKNES AUGSTSKOLA

EKONOMIKAS FAKULTĀTE

FINANŠU UN GRĀMATVEDĪBAS VADĪBAS KATEDRA

Kontroldarbs

Mikroekonomika

Otrā līmeņa augstākās

profesionālās izglītības studijas programmas

”EKONOMIKA”(specializācija

FINANŠU UN GRĀMATVEDĪBAS

VADĪBA)

nepilna laika studiju 2.kursa

studentes

Tatjanas Višņevskas

stud.apl.05E2100

Lektors Ē.Višķers

Rēzeknē 2007

1.Uzdevums. Uzņēmums plāno izdot mācību grāmatu, vidējās kopējās izmaksas VKI = Ls4 + Ls4000/Q, Cik liela grāmatu tirāža nodrošinās bezzaudējumu punkta sasniegšanu, ja grāmatas cena ir Ls 8.

VKI = 4 + 4000/Q

VKI = KI/Q

KI = 4004 Ls

KI = TR

TR = P*Q

TR = 8Q

4004 = 8Q

Q = 500,5

Atbilde: Q = 500,5 vienības

2.Uzdevums. Uzņēmuma robežizmaksu funkcija ir RI = 12 + 6Q. Uzņēmums strādā pilnīgas konkurences apstākļos un tirgus cena ir Ls 18. Kāds ir peļņu maksimizējošais ražošanas apjoms.

RI = 12 + 6Q

P = 18

RI = 12 + 6Q = P = 18

Q = 1

Atbilde: Q = 1

3.Uzdevums. Monopoluzņēmuma kopējo izmaksu funkcija ir KI = 100 + 3Q. Pieprasījuma funkcija P = 200 – Q. Aprēķiniet kopējos ieņēmumus, ja ražošanas apjoms ir 10 produkcijas vienības mēnesī, un desmitās vienības robežieņēmumus. Kā mainīsies uzņēmuma peļņa palielinot ražošanas apjomu no 9 līdz 10 produkcijas vienībām.

KI = 100 + 3Q

P = 200 – Q

Q = 10

KI (10 vien.) = 100 + 3*10 = 130

KI (9 vien.) = 100 + 3*9 = 127

P = 200 – 10 = 190

P = 200 – 9 = 191

TR = P * Q = 190*10 = 1900

TR = 191*9 = 1719

Peļņa (10 vien.) = 1900

Peļņa (9 vien.) = TR – P – KI = 1900 – 191 – 127 = 1592

MR = (1900-1719) / (10 – 9) = 181

Atbilde: palielinot ražošanas apjomu no 9 līdz 10 peļņa palielināsies uz Ls 308.

TR , ja Q ir 10 produkcijas vienības, ir vienāda ar Ls 1900.

MR 10 vienības ir vienāda ar Ls 181.

4.Uzdevums. Aizpildiet tabulu, izmantojot robežieņēmumu un robežizmaksu salīdzināšanas metodi, attēlojiet grafiski uzņēmuma līdzsvara stāvokli, norādot optimālo ražošanas apjomu un peļņas vai zaudējumu laukumu.

QPTRKIRIMRVMIVKIPEĻŅAKFIKMI

015-500-----500500-

100131300170012131217-4005001200

200112200230069911,5-1005001800

300927002700457,33905002200

400728003000316,257,5-2005002500

5005250034004-35,806,8-9005002900

6003180041007-766,83-23005003600

7001700530012-116,867,57-46005004800

5.Uzdevums. Aizpildiet tabulu, izmantojot kopējo izmaksu un kopējo ieņēmumu metodi, attēlojiet grafiski uzņēmuma līdzsvara stāvokli, norādot optimālo ražošanas apjomu un esošo peļņu vai zaudējumus.

QPTRKIMRRIVMIVKIPEĻŅAKFIKMI

012-5012----50-50

1012120150121010,0015-3010050

20122402201278,5011 2017050

30123602701257,339 9022050

40124803501287,508,7513030050

501260046012118,209,2014041050

601272060012149,171012055050

7012840780121810,4311,14 6073050

80129601010122312,0012,63-5096050

  • Microsoft Word 9 KB
  • Latviešu
  • 4 lapas (563 vārdi)
  • Universitāte
  • Mikroekonomika vienkārši
    9.5 - 1 balsojums(-i)
Skatīt pilnu darbu
Mikroekonomika vienkārši. (Novembris 29, 2007). https://gudrinieks.lv/mikroekonomika-vienkarsi/ Pārskatīts 05:29, Jūlijs 8 2025
DARBA DATI
4 lapas (563 vārdi)
Valoda: Latviešu
Microsoft Word 9 KB
Līmenis: Universitāte
Skatīt pilnu darbu
ATSAUKSMES
AliseStudente2024 01 23
Mājaslapa ir ļoti nepieciešama un noderīga. Tā palīdz gan skolotājiem, gan skolēniem, gan studentiem, piedāvājot daudz vērtīgas informācijas mācībām.
AnnaSkolniece2024 02 25
Priecājos, ka pastāv vieta, kas palīdz studentiem veikt rakstīšanas uzdevumus, atrast informāciju un mācīties.
MarkussPasniedzējs2022 04 24
Uzskatu, ka pati mājaslapas struktūra ir pietiekami informatīva. Tāpēc tās lietošana ir viegla, un tam nav nepieciešams daudz laika.
×