Patērētāju uzvedības modelis tirgū



Produkts.
Tostera patēriņa tirgu ietekmējošie faktori.
Jiedzivotāji.
Patērētāju uzmanību ietekmējošie faktori.
Izvērsts pircēju rīcības modelis.
Virzīšana tirgū – tas ietekmē patērētāju uzmanību.
Reklāma.
Propoganda sabiedriskās doms ietekmēšana.
Pārdošanas veicināšana.
Pirkšanas lēmuma pieņemšana.
Savā referātā es vēlētos atspoguļot kāda produkta ceļu pie pircēja no pārdevēja vidokļa. Рeit apskatīšu tikai galvenos aspektus kam būtu jāpievērр uzmanība pārdevējam, lai veksmīgāk pārdotu savu preci.
Uzkatāmības labad kā piemēru izmantoрu visiem pazīstamu produktu tosteri (garauzdētāju).
1) īstermeņa lietošanas preces, lietojamas vienu vai vairākas reizes (ziepes, sērkociņi)
2) ilgtermeņa lietošanas preces, lietojamas vairākkārt (leduskapis, atomašīna)
3) pakalpojumi – darbība kas sniedz cilvēkam apmierinājumu
otrā forma – pēc patērētāju rīcības ieradumiem
Pēc otrās patēriņa preču klasifikācijas formas tosteris ietilpst speciāli perkamajās precēs (tā dēvētājos “SHOPING” precēs). Jo tosteris ir tāda prece kuru pircējs rūpīgi izvēlas, vērtē atbilstoši savam prekštatam par kvalitāti un vēlamo cenu.
Vienu un to pašu produktu var pirkt daudzi un dažādi cilvēki un organizācijas un izmantot tos dažādiem mērķiem. Lai varētu gūt peļnu apmierinot savu patērētāju vajadzības mums precîzi jāzin mūsu preces (tostera) tirgus raksturojumu.
Šie divi tirgus veidi ir pilnīgi atšķirīgi gan pēc cilvēku un organizāciju grupām, gan arī pēc viņu pirkšanas motīviem. Tā kā tosteris, kā jau noskaidrojām ir patēriņa prece, tad loģiski tas ir patēriņa tirgus produkts tādēļ tālāk apskatīsim šo konkrēto tirgu.
Patēriņa tirgu var definēt kā tirgu, kura dalībnieki ir atsevišķi indivīdi un ģimenes, kas pērk preces un pakalpojumus personisko vajadzību apmierināšanai.
Patēriņa tirgus ir milzīgs. Latvijā pēc Valsts Statistikas Komitejas datiem dzīvo aptuveni 2,6 milij. cilvēku. Iedzīvotāju skaits pieaug un pastāvīgi mainās. Arī patēriņa tirgus visu laiku mainās. Katru gadu cilvēki strādā un pelna sev naudu. Katru gadu parādās jaunas patēriņa preces un pakalpojumi (vel pavisam nesen , Latvijā tosteri bija samērā jauna, tikko ienākusi patēriņu prece). Katru gadu mainās cilvēku vidējie ienākumi, ka arī patēriņa struktūra: cik naudas tiek tērēts pārtikai, dzīvoklim, utt. Patēriņa tirgus galvenā sastāvdaļa: patērētāji, atšķiras viens no otra ņemot vērā vecumu, ienākumus, izglītību, ieradumus, tieksmi mainīt dzīves veitu un stilu .
dominē relatīvi vidēja preces un pakalpojuma vērtība;
Mums jāiegūst dati par iedzīvotāiem, viņu ienākumiem un izdevumu struktūru. Šī informācija palīdzēs attīstīt tostera kvalitāti un pārdot to tā, lai apmierinātu patērētāju vajadzības.
Pasaulē gatsimta beigās ir paredzēts iedzīvotāju pieaugums. Tas palielinās arī patēriņa tirgu. Ja mēs salīdzinām šodienu ar gadsimta sākumu, tad arī redzam, ka notikušas lielas izmaiņas gan iedzīvotājos gan patēriņa tirgū. Gadsimta sākumā paterētāji nemaz nepazina tādu preci kā TOSTERIS. Izmaiņas rada jaunas prasības un jaunas iespējas.
Svarīgs apstāklis, kā jau bija minēts, ir iedzīvotāju skaita augšana, jo līdz ar to palielinās vajadzības. Uz katru firmu dažādi iedarbojas iedzīvotāju skaita pieaugums un katra firma atšķirīgi reaģē uz to. Mūsu Tostera ražotājs ir firma “SEVERIN”. Latvijas iedzīvotāju skaits šobrīd sasniedzis aptuveni 2.6 milijoni cilvēku. Salīdzinot 1935. gadā bijā 1.9 milij. Pieaugums pa šiem gadiem bija ļoti nevienmērīgs, tas bija atkarīgs gan no dabiskā pieauguma gan no migrācijas faktora. Tā piemēram 1951. – 1960.g. dominēja dabiskais pieaugums, bet 1961. – 1988.g. – migrācijas pieaugums. Sākot ar 90.gadu Latvijā dabiskais pieaugums ir negatīvs! 1993.gadā Latvijā ir tikai 3 rajoni kur dabiskais pieaugums ir pozitīvs, tas ir: Saldus, Talsu un Ventspils rajons. Viss zemākais dabiskai pieaugums bija Ludzas rajonā (uz 1000 iedzīvotāju 10 piedzima, 22 nomira). Vidējais mūža ilgums 67.2 gadi.
- Microsoft Word 14 KB
- Latviešu
- 10 lapas (2016 vārdi)
- Universitāte
- Saniitis
-