Personāla funkcijas uzņēmumā



Ievads.
Organizācijas veiksme.
Veiksmi vērtē pēc tā.
Vadības faktori, kas nosaka organizācijas veiksmi.
Cilvēku faktori, kas nosaka organizācijas veiksmi.
Pievienotā vērtība.
Uzņēmuma salīdzinošās priekšrocībās.
Kādās jomās personāla funkcijas dod ieguldījumu organizācijas panākumos?
Personāla ieguldījums pārmaiņu vadīšanā.
Ietekmes līdzekļi, lai nodrošinātu pārmaiņas.
Personāla speciālistu loma kā izmaiņu aģentam.
Personāla funkciju devums virzoties uz nepārtrauktu pilnveidošanos.
Personāla funkciju devums kvalitātes vadībai.
Personāla funkcijas loma.
Lomu realizēšana.
Prasības no personāla funkcijām.
Secinājumi.
Izmantotā literatūra.
1. Īpašnieki, akcionāri, daļu turētāji, publiskās varas iestādes vai trasti.
3. Klienti vai sabiedrības locekļi, kuriem organizācija sniedz kādu labumu.
3. Vai mēs varam turpināt uzlabot un radīt vērtību? (inovatīvais un apmācības aspekts)
• Stipra stratēģiskā vadība, spēja izstrādāt ilgtermiņa plānus.
• Visā organizācijā atbalstīta vērtību sistēma, kura uzsver organizācijas sasniegumus, kvalitāti un atbildību pret īpašniekiem.
• Vadības ticība organizācijai, lai sasniegtu pasaules klases līmeni, nepārtrauktu attīstību un pēc nepieciešamības gadījumā veiktu biznesa pārorientēšanu.
Organizācijas veiksme arī ir ļoti atkarīga no cilvēku kvalitātes, organizācijā un cik labi tie ir vadīti. Personāla un attīstības institūts (IPD) apgalvoja ka organizācijas veiksme ir atkarīga no cilvēku vadīšanas, kas stimulē un koncentrē:
Katram ir skaidrs tas, ka uzņēmuma darbības efektivitāte ir lielā mērā atkarīga no vērtīgu resursu pieejamības un šo resursu pareizas izmantošanas. Konkurētspējīga priekšrocība ir iespēja izmantot vērtīgu resursu, kas nav pieejams konkurentam.
Darbinieku zināšanas, kas ir vissvarīgākais apstāklis veiksmīgai darbībai, uzņēmuma reputācija un produkta reputācija ir resursi, kuriem jāatvēl visvairāk laika.
Visiem zināms, ka naudu uzņēmumam ir daudz vieglāk un vienkāršāk sameklēt, nekā labu darbinieku, kas ir katra vadītāja galvenā personālvadības funkcija,
Cilvēciskais faktors lielā mērā ietekmē uzņēmuma veiksmi, kas nodrošina uzņēmumam
• Stabilas un kooperatīvas attiecības starp darba devēju un ņēmēju;
Jāpiekrīt, ka personāls ir ļoti ietekmējošs faktors uzņēmuma veiksmīgai darbībai. Taisons (Tyson) (1995) pētījumā par personāla ietekmi autors ir nonācis pie secinājuma, ka nav nemaz tik viegli nodibināt saikni starp personāla nodaļas darbībām un aktivitātēm un uzņēmuma biznesa mērķiem un uzdevumiem.
• Personāla funkciju ietekme uz šo priekšrocību pilnveidošanu ir ietverta uzņēmuma personāla komplektēšanas, veidošanas un apmācīšanas taktikā.
Guests(Guest) un Hokū(Hoque) (1995) veicot deviņdesmito gadu Workplace Industrial Relations Survey (WIRS3) analīzi nonāk pie secinājuma, ka personāla loma ietekmē uzņēmuma veiksmi, taču grūti ir definēt cik lielā mērā. Šī ietekme uz vairums rezultātiem ir netieša.
Pētījumi rāda, ka personāla vadības speciālista klātbūtne uzņēmumā nodrošina labāku cilvēku resursu vadības politiku un praksi. Ļoti svarīgs faktors ir stratēģiju integrācija. Tas nozīmē to, ka personāla vadības stratēģija ir jāpielāgo uzņēmuma kopējai stratēģijai. Personāla politikām ir jābūt pilnībā integrētām vienai ar otru un vadītāju vērtībām ir jābūt pietiekami integrētām ar personāla filosofiju, lai nodrošinātu to, ka tie īstenos personāla politiku un praksi.
Grāmatvedības valodā pievienotā vērtība ir starpība starp ieņēmumiem un izdevumiem. Vēl vispārīgāk runājot, tā ir resursa lietošana un attīstīšana tā, ka tas dod daudz nozīmīgāku un ievērojami lielāku ienākumu, nekā tajā tika investēts. Pievienotā vērtība visbiežāk nozīmē to, ka no kaut kā mazāka tiek radīts kaut kas vairāk, un par arvien populārāku uzņēmuma darbības rādītāju kļūst: pievienotā vērtība attiecināta pret strādājošo izmaksām.