Personība un socializācija

9,5- 1 atsauksmes

Darbā tika izvirzīti šādi uzdevumi.
Bakalaura darbu veido ievads , septiņas daļas , nobeigums , literatūras saraksts , pielikumi.
Personība. Personības jēdziens , tās veidošanās.
Socializācijas jēdziens.
Socializācijas līdzekļi ir un var būt.
Skolas un skolotāja loma socializācijas procesā.
Skolotājs.
Lpp. Nod. Pedagoga radošā darbība " grām. Palīgs pedagogam ".
Mācību saturs un darba organizācijas formas.
Mācību organizācijas frontālā forma.
Individuālā mācību organizācijas forma.
Grupu mācību darba organizācijas forma.
Skolas loma socializācijas procesā.
Vingrinājumu kopas izmantošana svešvalodas stundās sākumskolā , tās pedagoģiskā lietderība.
E klase.
Petrovska periodizācija personības veidošanas procesā.
Jaunākais skolas vecums 7 11.
Anketa.
Skolēnu minētie iemesli , kāpēc viņi apgūst angļu valodu.
Skolēnu vērtējums par skolā gūtajām angļu valodas zināšanām.
Skolēni , kas vingrinās angļu valodu ārpus mācību darba skolā.
Veidi , kādos skolēni apgūst angļu valodu ārpus stundām.
Secinājumi.
Priekšlikumi tālākajiem pētījumiem.

Šodienas situācija un sabiedriskās vajadzības izvirza uzdevumu sagatavot skolēnus tā, lai katrs no viņiem varētu attīstīt savas individuālās spējas un, beidzot skolu, varētu brīvi sarunāties svešvalodā vecumam atbilstošā līmenī, izmantojot šo valodu praktiskā dzīvē vai izglītības turpināšanai, lai skolēns varētu brīvi socializēties jebkurā sociālajā vidē. Audzināšanas un vispārizglītojošie uzdevumi tiek realizēti vienlaikus ar praktisko iemaņu un prasmju apguvi. Mainoties svešvalodu mācīšanas mērķiem un uzdevumiem, mainās arī saturs un metodes, kā arī mācību procesa organizācijas formas.

Sākumskolā ir lielas iespējas personības identitātes veidošanā, emocionālā un intelektuālā attīstībā, radošo spēju attīstībai praktiskā darbībā; pareiza pašvērtējuma veidošanā skloēnos; skolēnu savstarpējo attiecību veidošanā; skolēnu empātijas jūtu veicināšanā; kultūru atšķirību izpratnes veidošanā, egocentriskas domāšanas noliegšanā, citu tautu kultūras izpratnes veicināšanā." (35.,4)

Jāpiezīmē, ka visiem šiem faktoriem ir būtiska nozīme arī skolēnu socializācijā.

Svešvalodai socializācijas procesā ir nozīmīga vieta. Tās prasme palīdz stiprināt kontaktus starp cilvēkiem un tautām, sekmē valstu sadarbību cilvēcei svarīgās jomās. Svešvaloda kā mācību priekšmets rada plašas iespējas personības vispusīgai attīstībai, bērnu un jauniešu sagatavošanai dzīvei un darbam. Mācoties svešvalodu, skolēni apgūst jaunu sazināšanās līdzekli. Līdz ar to paplašinās viņu saskarsmes iespējas. Saskarsmes procesā skolēns veic konkrētus saziņas uzdevumus. Tas viss veicina skolēna socializāciju. Lai šis process noritētu pēc iespējas kvalitatīvāk, tad pedagoģiskajā procesā nozīmīga vieta ierādāma mācību saturam. Pēc I.Maslo viedokļa:

3) izzināt jaunākā skolas vecuma bērnu vecumposma īpatnības svešvalodas apguves procesā;

5) iepazīt bērnu vispusīgas attīstības un socializācijas iespējas mācību procesā;

Izvirzītā mērķa un uzdevumu realizācijai tika izmantotas sekojošas zinātniski pētnieciskās metodes:

"Personība ir stabili nosacītu un sociāli nozīmīgu pazīmju sistēma, kas raksturo cilvēku kā noteiktas sabiedrības vai kopības locekli. Personība veidojas sabiedrības prakses procesā, to raksturo aktivitāte, virzība, apzinātības pakāpe, kāda ir personības attieksmei pret apkārtējo pasauli, kā arī pašapziņa". (13.,47)

Personība veidojas un sakņojas dzīves pieredzē. Zinātnieks pedagogs Š.Amonašvili uzskata, ka skolotāja darba būtība ir palīdzēt bērniem bagātināt viņu dzīves pieredzi. Viņš raksta:

"Personības īpašības veidojas, bērnam apgūstot attiecīgajā sabiedrībā pastāvošās uzvedības normas. Pēc savas psiholoģiskās dabas tās ir it kā sakausējums, sintēze, kurā attiecīgai īpašībai specifiskais motīvs savienojas ar tai specifiskām uzvedības normām." (8.,179)

Ļoti liela nozīme personības veidošanā ir videi. Ar jēdzienu "vide" pedagoģijā saprot visu apkārtējo dzīves īstenību, kurā noris cilvēka attīstība, viņa personības veidošanās.

Lai norisētu cilvēka personības veidošanās, tīri cilvēcisku dotumu (runa, domāšana u.c.) attīstība, ir nepieciešama cilvēku sabiedrība, sociālā vide. Runājot par vides ietekmi, domājam, pirmāmkārtām, par sociālo vidi, kuru nosaka ekonomiskie un politiskie apstākļi. Cilvēks kā sociālās vides produkts ir pakļauts daudzām pārmaiņām atkarībā no pārmaiņām sociālās dzīves apstākļos.

Skolotāja darbībai pedagoģiskajā personības veidošanas procesā ir jābūt humānai. Piekrītam Š.Amonašvilli, kurš raksta:

  • Microsoft Word 47 KB
  • Latviešu
  • 57 lapas (14104 vārdi)
  • Universitāte
  • Saniitis
  • Personība un socializācija
    9.5 - 1 balsojums(-i)
Skatīt pilnu darbu
Personība un socializācija. (Augusts 27, 2009). https://gudrinieks.lv/personiba-un-socializacija/ Pārskatīts 02:19, Maijs 23 2025
DARBA DATI
57 lapas (14104 vārdi)
Valoda: Latviešu
Microsoft Word 47 KB
Līmenis: Universitāte
Skatīt pilnu darbu
ATSAUKSMES
DinaStudente2022 08 27
Paldies par palīdzību, jūsu mājaslapa man palīdzēja rakstot biznesa plānu.
MartaSkolotāja2021 08 17
Ļoti priecājos, ka ir tāda mājaslapa, kas palīdz strādājot pirmsskolas skolotājai, sniedzot daudz dažādas informācijas un idejas svētku rīkošanai bērnudārzā.
MarkussPasniedzējs2022 04 24
Uzskatu, ka pati mājaslapas struktūra ir pietiekami informatīva. Tāpēc tās lietošana ir viegla, un tam nav nepieciešams daudz laika.
Skatīt pilnu darbu
×