Personības vajadzības interneta lietotāju vidū

10- 2 atsauksmes

Pētījuma grupa 121 jaunietis 18 26 gadu vecumā.
Kas ir internets ? Būtiskākie jēdzieni.
Interneta psiholoģiskie aspekti.
Interneta kā psiholoģiskas vides īpatnības.
Motivācija.
Ierobežota sensorā pieredze.
Identitātes elastīgums un anonimitāte.
Statusu pielīdzināšana.
Telpisko robežu paplašināšanās.
Laika faktora elastīgums.
Iespēja kontaktēties ar neskaitāmiem cilvēkiem.
Kontaktu saglabāšana.
Izmainīts apziņas stāvoklis.
“ Melnie caurumi ”.
Interneta atkarība.
Kas ir personības vajadzības ? Būtiskākie jēdzieni.
Personības vajadzību klasifikācijas.
Psiholoģiskie pētījumi internetā.
Pētījuma struktūra.
Pētījuma hipotēzes.
Pētījuma norises apraksts.
Pētījuma dalībnieki.
Vecumposma īpatnību raksturojums.
Pētījumu dati.
Pētījuma metode.
Pētījuma rezultāti , to analīze.
Statistikas tabula Nr.
Sadalījums pēc interneta lietošanas biežuma.
Dalībnieku sadalījums pēc interneta lietošanas biežuma.
Grafiks Nr.
Sadalījums pēc interneta lietošanas patikas.
Vajadzību dinamika 5 grupās pēc interneta lietošanas patikas.
Sadalījums pēc biežuma pašnovērtējuma.
Vajadzību izteiktība grupās pēc biežuma pašnovērtējuma.
Sadalījums pēc dzimuma.
Sieviešu un vīriešu personības vajadzības.
Sadalījums pēc interneta lietošanas specifikas.
Sadalījums pēc sociālo vajadzību izteiktības.
Secinājumi.
Ch genpsy Ulf LAB WWWExpMethod.
Html.
Edu users suler psycyber.
Women’s Growing Addiction To The Internet. // URL http // news.
Uk hi english health.
Pētījuma aptauja – izmainīts variants ilustratīviem nolūkiem.
Uzdevums.
Tavs vecums  ** gadi.
Kā Tu uzzināji par šo aptauju ? Lūdzu , ieraksti .
Pētījumā izmantotā vizuālā reklāma.

Internets ir viens no jaunākajiem masu komunikāciju līdzekļiem, un šobrīd tas strauji izplatās visā pasaulē. Tiek lēsts, ka visā pasaulē patlaban internetu izmanto vismaz 149 miljoni cilvēku – abu dzimumu, dažādu vecumu, rasu un valstu, atšķirīga izglītības līmeņa un materiālā nodrošinājuma pārstāvji (22).

Zinātnieki apgalvo fakts, ka internets ir izveidojies par jaunu psiholoģisku fenomenu ar noteiktām, vēl neskaidrām īpatnībām ir neapstrīdams, neskatoties uz lielo interneta pretinieku un atbalstītāju pulku pašu zinātnieku vidū (22). Jau kādu laiku psiholoģijas zinātne pētī cilvēka datora mijiedarbības aspektus (human computer interaction), bet interneta psiholoģija vai kibertelpas psiholoģija (cyberpsychology), šķiet vēl nav nostiprinājusies kā patstāvīga psiholoģijas nozare. Tomēr jau tagad daudzi Rietumu zinātnieki veic pētījumus par interneta ietekmi uz cilvēka emocionālo labklājību. Psihologi apraksta tādas tēmas kā internets kā psiholoģiska vide, interneta komunikāciju psiholoģiskās īpatnības, u.c. Viskarstāk apspriestā tēma, šķiet, it t.s. interneta atkarība (internet addiction vai internet dependency).

Psiholoģijas zinātnē internets ir paspējis nostiprināties kā jauna psiholoģiskās izpētes metode. Internetā pašlaik ir iespējams piedalīties vairākos desmitos psiholoģisku aptauju un aizpildīt vairākus simtus psiholoģisku testu, kas atšķiras pēc to publicēšanas mērķa, kvalitātes, sarežģītības u.c. vairāki no tiem ir datorizēti tradicionālie testi. Acīmredzot, ir saprotams, ka ar interneta palīdzību ir iespējams iegūt datus no ļoti daudz cilvēkiem par visdažādākajām tēmām, turklāt tas prasa salīdzinoši maz sagatavošanās darbu, materiālo izdevumu un laika

Latvijā pēc manis ievāktajiem datiem ar interneta starpniecību tiek veiktas tikai statistiskas vai komerciālas aptaujas. Tādējādi šī pētījuma aptauja varētu būt pirmā psiholoģiskā aptauja internetā latviešu valodā.

Veikt šādu pētījumu mani sekmēja tieši interese par internetu kā vērtīgu psiholoģiskās izpētes instrumentu un internetu kā jaunu psiholoģisku fenomenu.

Pamatojoties uz novērojumiem, ka interneta lietošana dažus cilvēkus stipri piesaista, bet citus vispār neieinteresē, nolēmu ar šī pētījuma palīdzību izpētīt, vai pastāv kāda vai vairākas personības vajadzības, kas ir raksturīgas tieši tiem cilvēkiem, kuri izmanto internetu. Personības vajadzības kā pētījuma priekšmetu izvēlējos tādēļ, ka tās tiek uzskatītas par cilvēka aktivitātes pirmavotu (10). Šajā gadījumā cilvēka aktivitāte ir interneta lietošana.

Pētījuma dalībnieku grupa ir 18 26 gadus veci jaunieši. Šo populāciju izvēlējos tādēļ, ka pēc manām domām Latvijas jauniešiem ir liela iespēja piekļūt internetam (galvenokārt, mācību iestādēs), salīdzinot ar citām Latvijas populācijām, neatkarīgi no tādiem papildus apstākļiem kā materiālais nodrošinājums, mācību specializācija u.c. Turklāt pieļāvu, ka šajā vecumā katram indivīdam varētu būt raksturīgas citas personības vajadzības, nepastāv viena dominējošā personības vajadzību kategorija. Tādējādi šajā vecumā interneta lietošana varētu piesaistīt cilvēkus tieši ar augstām sociālajām vajadzībām.

Pētījuma mērķis Noskaidrot, vai interneta lietotāju vidū sociālo personības vajadzību kategorija ir izteikta augstā līmenī, veicot literatūras analīzi par “interneta psiholoģijas” tēmu; par personības vajadzību tēmu. Veikt praktisku interneta lietotāju pētījumu, izmantojot internetā izvietotu, pašas izveidotu aptauju.

  • Microsoft Word 49 KB
  • Latviešu
  • 82 lapas (16672 vārdi)
  • Universitāte
  • Saniitis
  • Personības vajadzības interneta lietotāju vidū
    10 - 2 balsojums(-i)
Skatīt pilnu darbu
Personības vajadzības interneta lietotāju vidū. (Augusts 27, 2009). https://gudrinieks.lv/personibas-vajadzibas-interneta-lietotaju-vidu/ Pārskatīts 18:54, Maijs 22 2025
DARBA DATI
82 lapas (16672 vārdi)
Valoda: Latviešu
Microsoft Word 49 KB
Līmenis: Universitāte
Skatīt pilnu darbu
ATSAUKSMES
DinaStudente2022 08 27
Paldies par palīdzību, jūsu mājaslapa man palīdzēja rakstot biznesa plānu.
EvelinaStudente2024 11 04
Lieliska vietne ar daudz noderīgas informācijas mācībām. Paldies, ka esat! Veiksmi jums! Iesaku!
MartaSkolotāja2021 08 17
Ļoti priecājos, ka ir tāda mājaslapa, kas palīdz strādājot pirmsskolas skolotājai, sniedzot daudz dažādas informācijas un idejas svētku rīkošanai bērnudārzā.
Skatīt pilnu darbu
×