Pirmais iespaids: kā tas veidojas un ietekmē attieksmi


Pirmais iespaids par otru cilvēku mums rodas pirmajās 90 sekundēs. Visbiežāk sāk darboties uztveres shēma – to bērns, tāpat kā visi pārējie, iedarbina tad, ja partneri ir nevienlīdzīgi materiālajā, fiziskajā u. c. jomās.
• attieksme pret mums. Bērniem tas ir viens no svarīgākajiem uztveres veidiem. Pieaugušie, kas pret bērniem izturas labi, bērnu vērtējumā iegūst lielāku autoritāti. Tā varam rast izskaidrojumu tam, kāpēc skolotājs mēdz būt lielāka autoritāte nekā vecāki. Sākumskolas un arī bērnudārzu audzinātājas parasti ir mīļas, smaidīgas, interesantas, viņām vienmēr ir laiks, ko veltīt bērniem. Savukārt mammas mēdz bērnu sabārt, viņām bieži nav laika pat parunāties. Pat ja mamma sāk spēlēties, tas drīz ir jāpārtrauc, jo viņai jādara citi darbi. Tāpēc vecāki bērniem lielākoties saistās ar bāršanos, laika trūkumu, savukārt skolotājas viņus vienmēr sagaida, visu dienu darbojas tikai ar viņiem, skolotājām gandrīz jebkurā brīdi ir laiks aprunāties, uzklausīt. Tādēļ bērni bieži vien vērtē skolotāju pēc attieksmes pret viņiem, nevis pēc profesionalitātes.
Ja saskarsmes pirmajā brīdī darbojas viens no minētajiem aspektiem, pirmais iespaids vienmēr ir maldīgs. Ja situācija ir emocionāli neitrāla, tad arī vērtējums var būt tuvs patiesībai. Jaunākajā skolas vecumposmā bērni ir ļoti emocionāli un gandrīz patstāvīgi – emociju varā. Tāpēc arī pirmais iespaids bieži veidojas kļūdains.
- Microsoft Word 10 KB
- Latviešu
- 2 lapas (621 vārdi)
- Skola
-