Preču kvalitāte


Lai izprastu šo jēdzienu vispirms tas ir jāapskata atsevišķi. Prece ir viss, kas spēj apmierināt vajadzību vai prasību, un tiek piedāvāta tirgum ar mērķi pievērst uzmanību, lai iegādātos un izmantotu vai patērētu to. Prece var būt objekti, pakalpojumi, personas, vietas, organizācijas, idejas. Kvalitāte ir preces derīgo īpašību kopums, kuras spēj apmierināt kādas noteiktas patērētāju prasības un nosaka preces nekaitīgumu apkārtējai videi. Patēriņa preces atkarībā no to izmantošanas var iedalīt pārtikas un nepārtikas (rūpniecības) precēs.
Katrai precei ir lietošanas vērtība, kas parāda preces spēju apmierināt vajadzību. Produkcijas kvalitāti nosaka sabiedrības pieprasījums pēc konkrētā preču veida. Ja ir liels pieprasījums pēc produkcijas un ir maz konkurentu, uzņēmums var ražot savu preci ar zemāku kvalitāti, jo patērētājam nekas cits neatliks, kā pirkt šo preci, jo tieši konkurence ir tā, kas uzņēmumam liek domāt par kvalitāte. Jo patērētājam būs lielāka iespēja izvēlēties, jo patērētājs pievērsīs lielāku interesi preces kvalitātei. Prece ar augstu kvalitāti var kļūt konkurēt nespējīga, ja tās jauno īpašību dēļ krasi tiek paaugstināta preces cena. Šīs jaunās īpašības īpaši neinteresē patērētājus, kuri veido šīs preces pircēju pamatgrupu.
- Microsoft Word 9 KB
- Latviešu
- 2 lapas (379 vārdi)
- Skola
-