Psiholoģiskie un kontekstuālie faktori, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesaisti skolai, sasniegumus un ar to saistīto savu personīgo pieredzi



Skolēnu iesaisti mācību procesā un sasniegumus mācībās ietekmē ļoti daudz dažādi faktori. Arī vecāku iesaiste ir cieši saistīta ar viņa turpmākajiem mācību sasniegumiem. Ja vecāku iesaistīšanās bērna mācību procesā nav bijusi pietiekama vai arī ir bijusi pārāk aktīva, tas var negatīvi ietekmēt mācību rezultātus.
Neatbilstoša audzināšanas stila izvēlei var būt nopietnas sekas, kas var izpausties kā bērna uzvedības traucējumi, veidojas saskarsmes un socializācijas problēmas, kā arī rodas emocionāla rakstura problēmas un vāji sasniegumi skolā. (Svence, 2020) Kā vecākam man ir svarīgi saprast to robežu, cik daudz iesaistīties mācību procesā savam bērnam. Pēc savas pieredzes varu secināt, ka īpaši aktīvi mācību procesā vecākam ir jāiesaistās sākumskolā, kad bērnam vēl nav izveidojušās prasmes organizēt un plānot savu laiku, kā arī spējas pašvadīti sekot līdzi savu mājasdarbu pildīšanai un sekmju uzlabošanai. Taču svarīgi ir sniegt atbalstu, nevis pildīt skolēna darbus un organizēt visu bērna vietā.
Lai bērns gūtu pēc iespējas labākus sasniegumus mācībās un justos iederīgs skolas vidē, svarīgi, lai viņš jūt vecāku atbalstu. Vecākam jārada bērnā sajuta, ka viņš jebkurā jautājumā un situācijā var paļauties uz saviem vecākiem.
- Microsoft Word 14 KB
- 2025. g.
- Latviešu
- 4 lapas (500 vārdi)
- Universitāte
- Juta
-