Psihosociālā analīze



Ievads.
IdentitĀte.
NeatkarĪbas un atkarĪbas jautĀjumu risinĀšana.
TikumiskĀ attĪstĪba.
PiederĪba grupai , tĀs ietekme.
MotivĀcijas veidošanĀs un emociju joma.
Temperaments.
Tāpēc es izvēlējos sīkāk papētīt sevi un rakstīt referātu par vēlo jaunību.
Identitātes veidošanās sākas jau no agras bērnības. Identitāte veidojas un attīstās mijiedarbes procesos, kuros nozīmīgas ir neirofizioloģiskā (bioloģiskā) joma, sociālā joma, individuālās īpatnības.
No bioloģiskās jomas atkarīgs cilvēka temperaments (no lat. val. „ noteikta daļu attiecība”). Temperaments ir individuālpsiholoģiskās īpatnības, kas nosaka darbības dinamiku. Sociālā joma ir cilvēku savstarpējās attiecības, sociālo grupu, kultūrvērtību ietekmes. Individuālās īpatnības ir cilvēka pašuztvere, pašizpratne, pašizjūta.
Kreativitātes jeb radošo spēju tālākā attīstība, kas jāsāk jau attīstīt jau pēc iespējas agrākā vecuma. Radošu personību raksturo:
Tas nozīmē to vai citu atziņu, priekšstatu, tēlu un ideju pārnesi no viena konteksta citā, tādā veidā radot kādu jaunu konstrukciju, transformāciju, sintēzi. Manuprāt, man šī spēja ir diezgan izteikta, lai gan es varētu to vairāk attīstīt, lai pēc iespējas kvalitatīvāk varētu ģenerēt jaunas idejas un attīstīt savu radošo darbību.
Tas nozīmē spēju atbrīvoties no vispārpieņemtiem paraugiem, domu ierobežojumiem. Tas man nav ļoti izteikts. Man par visu ir savs viedoklis, bet es neuztiepju savas domas cilvēkiem. Man ir vieglāk nerunāt ar citādi domājošiem cilvēkiem, kuriem ir citas vērtības dzīvē.
Attīstīta spēja aplūkot problēmu, jautājumus, situāciju no dažādiem skatupunktiem
Nepieciešams attīstīt diverģento (dažādos virzienos ejošu) domāšanu. Esmu iejūtīga. Man vairāk patīk risināt citu cilvēku problēmas nekā savas. Visas lietas aplūkoju ne tikai no sava skatupunkta, bet iedziļinoties lietā pilnīgi un iejūtoties otra cilvēka vietā. Droši vien tāpēc draugi ļoti biezi nāk pie manis pēc padoma.
Spriedumu patstāvība mani ir vidējā līmenī. Bieži vien risinot savas problēmas, es cenšos aizbēgt no atbildības, jo ir bail kļūdīties, pieņemt nepareizo lēmumu.
Dažādu mākslas darbu radīšana un interpretācija. Šis punkts man 100% atbilst. Esmu pabeigusi mākslas skolu, mūzikas skolu, dziedu savas pilsētas jauktajā korī. Patīk fantazēt.
Esmu neatkarīga gan emocionāli, gan morāli. Gandrīz nekas nevar ietekmēt manu garastāvokli, emocijas. Ja es gribu smieties, es smejos, ja es gribu raudāt, es raudu, nevis domāju par to, kā uz to reaģēs cilvēki. Es nekaunos izrādīt savas emocijas. Cenšos pilnveidot sevi, iegūt dzīves pieredzi, ne tikai no savam kļūdām mācoties, bet arī lasot grāmatas, runājot ar cilvēkiem (apspriežot viņu/manas problēmas). Atzīstu, ka ne vienmēr rīkojos godīgi, toleranti. Tas ir viens no maniem trūkumiem.
Materiālā neatkarība vēl nav sasniegta. Kā daudzi citi studenti materiāli esmu atkarīga no vecākiem. Es gribētu būt arī materiāli neatkarīgai, tomēr tas nav iespējams. Uzskatu, ka strādājot neveltīšu pietiekami daudz laika studijām, bet šobrīd mans mērķis ir labi mācīties, lai vecākiem nevajadzētu vēl maksāt par studijām.
- Microsoft Word 13 KB
- Latviešu
- 7 lapas (1648 vārdi)
- Universitāte
-