Reklāma: mērķis, veidi un loma tirgū



Reklāmas veidi.
Darījumu reklāma.
Tirdzniecības reklāma.
Reklāmas ietekme uz konkurenci.
Tirdzniecības marka.
Daţi interesanti fakti saistībā ar reklāmu.
Plāno reklāmas izvietošanu un mēness.
Piedāvā bezmaksas telefonsarunas ar reklāmām.
Izmantotā literatūra.
Saturs.
Pārliecināt klientu lai viņš izmēģinātu un nobaudītu jauno produktu – tādā veidā pamudināt viņu uz vairākkārtēju šā produkta iegādāšanos. Pamudinot cilvēku uz produkta iegādāšanos, tiek sekmēta arī uzņēmuma ekonomiskā darbība. Jo vairāk tiek reklamēts produkts, jo vairāk cilvēku to grib iegādāties, tādā veidā uzņēmums garantē saražotās un realizētās produkcijas apjoma palielināšanos.
Reklāma vienmēr ir mērķēta kādai konkrētai iedzīvotāju grupai. Ja cilvēks ierauga reklāmu, kura viņu nesaista tad tas bieži vien norāda, ka šī konkrētā reklāma nav domāta tai grupai, pie kā pieder šis cilvēks.
Mērķa auditorija parasti ir kā cilvēku grupa, kam domāts kaut kāds konkrēts reklāmas vēstījums. Vispār eksistē vairāku veida mērķu auditorijas, bet tomēr starp tām ir divas galvenās, un tās ir patērētāju un uzņēmēju.
Lielākā daļa reklāmas, kas tiek rādītas masu informācijas līdzekļos ir domātas patērētājiem. Tās finansē preces ražotājs vai tās izplatītājs. Parasti tās ir domātas cilvēkiem kas tās iegādāsies un lietos, vai arī iegādāsies priekš kāda cita. Piemēram Coka Colas reklāma var būt domāta kā pircējam tā arī lietotājam. Šinī gadījumā pircējs un lietotājs var būt viena un tā pati persona. Savukārt suņu barības reklāma ir domāta pircējam – tas ir suņa īpašniekam, kurš nopirks preci priekš sava četrkājainā drauga.
Cilvēki, kas nodarbojas ar tirdzniecību, vai izdara jebkāda veida produkcijas pasūtījumus, sastāda to meŗķu auditoriju darījumu reklāmai. Bieži tiek teikts, ka darījumu reklāma ir neredzama. Tas ir tāpēc, ka ja cilvēks nenodarbojas aktīvi ar kādu biznesu, tad diez vai viņam nākas ar šāda veida reklāmu satikties. Reklāma kas domāta patērētājam, lielākoties iet caur masu informācijas līdzekļiem, bet darījumu reklāma tiek izvietota speciālos bukletos un profesionālos žurnālos. Kā arī liela daļa šīs reklāmas ir redzama izstādēs.
Darījumu reklāma, kas vērsta vairāk uz rūpniecību ir domāta tiem firmu pārstāvjiem, kas nodarbojas ar izejvielu ieprikšanu, no kurām tālāk tiek ražoti citi produkti (piemēram, komplektējošās detaļas, pusfabrikāti, utt). Pie šīs reklāmas veida pieder arī produkti, kas nav tieši saistīti ar kāda cita produkta ražošanu, bet tie ir nepieciešami uzņēmējdarbības pilnīgākai veikšanai. Pie šiem produktiem pieder dators, mēbeles un citi tamlīdzīgi priekšmeti
Tirdzniecības reklāma – preču un pakalpojumu reklāma starpniekiem, ar mērķi stimulēt vairum un mazum tirgotājus iegādāties preses tālākai pārdošanai.
Aroda reklāma. Pie tās mērķu auditorijas pieder pasniedzēji, grāmatveži, mediķi, zobārsti, arhitekti, juristi, utt. Šās reklāmas uzdevusms ir pārliecināt speciālistus lietot konkrētas firmas ražotus instrumentus un materiālus, kā arī veicināt, lai šie speciālisti šīs lietas tālāk ieteiktu arī saviem klientiem.
- Microsoft Word 12 KB
- Latviešu
- 6 lapas (1384 vārdi)
- Universitāte
- Saniitis
-