SIA „Celmāres” mārketinga plāns



Pašreizējās situācijas analīze.
Ārējā vide, iespējas un draudi.
Tirgus analīze.
Konkurence.
Mārketinga mērķi.
Mārketinga stratēģija.
Mārketinga operatīvais plāns.
Plāna izpildes kontrole.
Uzņēmums SIA „Celmāres” ir dibināts 2002. gada 1. februārī. Tā pamatdarbības veids ir pārtikas preču tirdzniecība.
Uzņēmumā strādā 9 cilvēki – direktors, grāmatvedis, menedžeris 3 pārdevējas, 2 apkopējas un 1 šoferis.
Veikals piedāvā gan maizes izstrādājumus, gan pusfabrikātus, gan alkoholiskos dzērienus, ko apliecina šim nolūkam saņemtā licence. Maizi un maizes izstrādājumus piegādā SIA ‘’Hanzas maiznīca’’, pārējos produktus galvenokārt iegādājas vairumtirdzniecības bāzēs.
Uzņēmuma iepriekšējā mārketinga plāna mērķis tika sekmīgi sasniegts – ievērojami uzlabots uzņēmuma imidžs.
Šībrīža uzņēmuma galvenais mērķis ir līdz 2007. gada sākuma palielināt produkcijas realizāciju 5 – 8%.
Uzņēmuma galvenās priekšrocības konkurentu vidū ir samērā zemās cenas un izdevīga dislokācijas vieta.
Ārējo ietekmes faktoru vidū negatīvu iespaidu uz uzņēmuma darbību atstāj Eiropas Savienības stingrās prasības gan pret uzņēmējdarbību un tās dalībniekiem, gan pret zemniekiem, kas sastāda 20% no uzņēmuma kopējo piegādātāju skaita.
Noskaidrosim, kāda ir situācija Rēzeknes pilsētas Ziemeļu rajonā pārtikas veikalu tirgū. Apskatīsim sekojošus faktorus – tirgu, piedāvājamo preci un konkurentus.
Uzņēmums atrodas daudzstāvu dzīvojamo māju pagalmā. Iedzīvotāju skaits ir liels. Var rēķināties uz patstāvīgiem pircējiem, kas dzīvo blakus, kā arī jāņem vērā tas ka blakus ir bērnudārzs un skola.
Kopumā par tirgu runājot, droši var sacīt, ka pārtikas veikalu tirgus Ziemeļu rajonā ir samērā piesātināts, jo tur darbojas vēl 6 konkurenti pārtikas veikali, un uz tādu iedzīvotāju skaitu tas ir pietiekoši daudz.
SIA ‘’Celmāres” piedāvā, plašu pārtikas preču klāstu jebkuram patērētāju lokam. Katru dienu veikalam tiek piegādāta maize un konditorejas izstrādājumi. Divreiz nedēļā tiek atjaunots augļu klāsts, tāpat arī divreiz nedēļā tiek pievestas citas preces. Veikalā var nopirkt pusfabrikātus, alkoholu, saldumus u.c. produktus. Kopumā var teikt, ka uzņēmuma preču sortiments ne ar ko īpašu neizceļas citu konkurējošo veikalu vidū.
Galvenais konkurenti ir ”ELVI” un ”MAXIMA” pašapkalpošanās veikali, kuri atrodas ziemeļu rajonā. Šie veikali ir moderni aprīkoti, ar mūsdienīgu interjeru, un piesaista gandrīz 71,5% ziemeļu rajona iedzīvotāju. SIA ”Celmāres” veikals piesaista apmēram 28,5% pircēju. Tā konkurētspējīgās priekšrocības, salīdzinot ar galvenajiem konkurentiem, ir :
- Microsoft Word 12 KB
- Latviešu
- 7 lapas (1248 vārdi)
- Universitāte
-