Siltima dzinēji


Visplašāk siltuma dzinējus izmanto automašīnās, kur kā sildītājs kalpo degviela, kuru iegūstam no neatjaunojamā dabas resursa – naftas. Degvielas sadegšanai tiek patērēts ļoti liels skābekļa daudzums, proti, lai vieglā automašīna nobrauktu 1000 km garu ceļa posmu tiek patērēts vairāk skābekļa nekā cilvēks patērē mūža laikā. Turklāt šiem iekšdedzes dzinējiem ir samērā mazs lietderības koeficents – 38 – 45 %. Tas takai apliecina šo dzinēju neefektivitāti, kur tiek paveikts darbs, izmantojot vairāk resursu nekā nepieciešams, jo liela daļa iegūtās siltuma enerģijas netiek pārvērsta mehāniskajā enerģijā. Mūsdienās tiek būvēti aizvien ekonomiskāki iekšdedzes dzinēji, lai samazinātu to ekspluatācijas ļoti augstās izmaksas. Šīs izmaksas galvenokārt veido augstās degvielas cenas. Tāpēc uzskatu, ka par šo dzinēju paveikto darbu ir jāmaksā pārlieku augsta cena.
Šo dzinēju darbības rezultātā, kur kurināmais tiek sadedzināts, lai iegūtu enerģiju, rodas izplūdes gāzes, kuras satur cilvēkiem un dabai kaitīgās gāzes CO ; CO2 ; SO2 , kā arī svinu.
Manuprāt, siltuma dzinēji ir ļoti labs un praktiski labi pielietojams izgudrojums, taču tā lietderības koeficents ir pārāk mazs pie tik lielu resursu daudzuma izmantošanas, turklāt tie veicina globālo sasilšanu, un varētu teikt ka tieši dēļ tiem ceļas cenas arī citiem enerģijas veidiem.
- Microsoft Word 9 KB
- Latviešu
- 2 lapas (505 vārdi)
- Universitāte
-