Situācijas apraksts un analīze uzņēmumā „X”



Jautājums.
Metode.
Teorijas izklāsts.
Rezultāti.
Secinājumi.
Priekšlikumi.
Risinājums.
Sakārtojiet prioritārā secībā sekojošas lietas Jūsu darba vietā.
Cik nozīmīgs ir apmierinājums ar darbu.
Kas paaugstinātu Jūsu apmierinātību ? Lūdzu , sakārtojiet prioritārā secībā.
Kam Jūs dodat priekšroku darba samaksā.
Sakārtojiet šos kolektīva saliedētības pasākumus Jums prioritārā secībā.
Kādai , Jūsuprāt , ir vadītāja saskarsme ar personālu.
Paldies par atsaucību.
Uzņēmuma “X” ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību, kas darbojas sabiedriskās ēdināšanas sektorā. Uzņēmums ir izvietots 97 m2 telpās, kurā ikdienā uzturas 7 uzņēmuma darbinieki un klienti. Uzņēmums dod klientiem iespēju paēst uz vietas, paņemt ēdienu līdzi, kā arī uzņēmumu īpašniekiem ir iespēja uzņēmumā “X “pasūtīt saviem darbiniekiem kompleksās pusdienas (ar piegādi uz norādīto adresi).
Uzņēmumā strādā 15 darbinieki – 12 apkalpo klientus un sagatavo ēdienu, viens darbinieks veic strādājošo kontroli, viens darbinieks veic uzņēmuma grāmatvedību un viena persona ir šī uzņēmuma vadītājs. Apkalpojošais personāls strādā divās maiņās (katrā pa sešiem darbiniekiem) darbadienās no 7:00 21:00 (jāstrādā 14 stundas), svētdienās no 8:00 – 20:00 (jāstrādā 12 stundas). Personai, kas veic darbinieku kontroli, darba laiks ir īsāks no 9:00 – 17:00. šī persona strādā abās maiņās kā uzraugs 7 dienas nedēļā. Uzņēmuma grāmatvedes darba laiks 10:00 – 12:00 katru trešo dienu. Darba grafiks ir iekārtots tā, lai katrai maiņai būtu jāstrādā 3 dienas un pēc tām pienāktos 3 dienas brīvas. Darba apmaksa tiek noteikta pēc nostrādāto stundu skaita ( vienas stundas likme ir 0, 713 LVL).
Uzņēmums dienā apkalpo aptuveni 400 klientus uz vietas, kas uzņēmumam dod aptuveni 950 LVL dienas ieņēmumus.
Uzņēmumā atbrīvojusies vakanta vieta un tādēļ tiek pieņemts darbā māceklis. Viņu apmāca divas nedēļas kāds no kolēģiem, kurš nesaņem par to atalgojumu. Pēc apmācības jaunais darbinieks pilnībā iekļaujas ikdienas ritmā, veicot savus jaunos pienākumus, par kuriem sāk saņemt līgumā noteikto darba samaksu. Jaunais darbinieks strādā 14 stundas dienā, 3 dienas pēc kārtas, kam seko 3 brīvdienas.
Saspringtākais dienas laiks ir no 10:00 līdz 14:00, kurā klientu pieplūdums ir visintensīvākais. Tad seko relatīvs divu stundu atslābums, pēc kura seko atkārtots klientu pieplūdums no 16:00 līdz 19:00. Darba dienas beigās tiek apkalpoti pēdējie klienti, paralēli sagatavojot krājumus nākamajai dienai. Pēc darba laika beigām tiek sakārtotas un sakoptas darba vietas telpas. Paralēli tiešajiem pienākumiem tiek konsultēti klienti par piedāvātajiem pakalpojumiem.
Darbiniekiem nav paredzēts pusdienu pārtraukums. Uzņēmums nepiedāvā darbiniekiem brīvpusdienas, tādēļ pašam brīvajos brīžos jāiegādājas pusdienas no uzņēmuma piedāvātā sortimenta, kuram netiek piedāvātas darbinieka atlaides.
Lielāko dienas daļu darbinieki pavada kājās. Uzņēmumam nav darbiniekiem paredzētu atpūtas telpu brīvajiem brīžiem.
Darbinieks griežas pie vadības ar priekšlikumu atmaksāt virsstundas, lai samazinātu darba slodzi, kā arī ieviest pusdienas pārtraukumu un izveidot atpūtas stūrīti. Priekšlikumi tiek atstāti bez ievērības tie netiek īstenoti.
Darbinieks pēc trīs mēnešiem iesniedz atlūgumu, bet viņš nevar aiziet, kamēr nav atrasts jauns aizvietotājs. Aizvietotāja atrašana aizņem divus mēnešus. Tikai pēc tam darbinieks var aiziet no uzņēmuma, bet pirms tam viņam divas nedēļas jāapmāca viņa vietā pieņemtais māceklis, par ko viņam papildus netiek maksāts.
- Microsoft Word 14 KB
- Latviešu
- 9 lapas (1911 vārdi)
- Universitāte
-