„Skaņas izolēšana telpā ”



Skaņas skaļums.
Troksnis.
Trokšņa nelabvēlīgā ietekme uz mūsu veselību.
Skaņas absorbcija un caurspiešanās.
Vēstures stāsti.
Skaņas izplatīšanās ātrums.
Skaņas izplatīšanās ātrums dažādās vielās.
Atbalss.
Kā mēs saprotam – skaņas izolāciju.
Diagramma.
Otrās aptaujas jautājumi un iespējamie atbilžu varianti bija šādi.
Skaņu izolējoši materiāli.
Tabulā apkopota veikalā „ Tapro ” iegūtā informācija.
Secinājumi.
Izmantotā literatūra.
Анотация.
Savu zinātniski pētniecisko darbu iesāku ar materiāliem par akustiku. Zinātniski pētnieciskais darbs turpinās ar materiāliem, kurus savācu no dažādām grāmatām un žurnāliem, par skaņas izplatīšanās ātrumu dažādās vielās. Vēl tika iekļauti manā zinātniski pētnieciskajā darbā materiāli par atbalsi, jo tas ir svarīgs jautājums lielajās zālēs, teātros un vietās, kur publika jūt vismazākās akustikas nepilnības, un kuras konstruējot ir jābūt ļoti precīziem ievērojot visus skaņas un atbalss pamatlikumus – akustikas pamatlikumus
Manā teorijas daļā ir trīs lielas nodaļas, kurās ir apkopoti materiāli, lai lasītājs iepazītos ar fizikas teoriju, akustiku saistītos jautājumos, un varētu orientēties pētnieciskās daļas nozīmē. Lai lasītājs saprastu, kas ir akustika, jo tā nav tikai skaņa, kuru mēs dzirdam ikdienā, bet aizsniedzas līdz lietām, kuras cilvēks, kurš nav mācījies un iepazīstināts ar šo tēmu, nevar pat iedomāties.
1. nodaļa – „Akustika” , ir ievads teorijas daļā. Tajā iekļautas definīcijas, kā arī manas domas par akustiku. Ir iekļauti vēstures materiāli, kurā atspoguļotas metodes ar, kurām pētītas dažādas akustiskās parādības.
2. nodaļa „Skaņas izplatīšanās ātrums.” Nodaļā ir aprakstīts ātrums ar kādu skaņa izplatās dažādās gāzēs, šķidrumos un cietos ķermeņos.
3. nodaļa – „Atbalss” stāsta par vēl vienu akustikas elementu, kas ir neatņemama sastāvdaļa manā zinātniski pētnieciskajā darbā.
Pētniecisko daļu es iesāku ar savu kaimiņu un radinieku aptaujāšanu. Centos noskaidrot to, vai kaimiņus ir traucējuši citi kaimiņi ar skaļu uzvešanos, vai mūziku. Kā viņi ir rīkojušies attiecīgajā situācijā? Un vēl uzdevu daudzus jautājumus, kas pēc manām domām ir ļoti aktuāli mūsdienās. Rezultāti tika apkopoti diagrammās. Esmu apkopojis materiālus par skaņas izolējošiem materiāliem, kurus ieguvu būvniecības veikalā „Tapro.”
1. nodaļa – „Kā mēs saprotam skaņas izolāciju.” Nodaļā, kā jau iepriekš minēts ir apkopoti aptaujas dati, kas iegūti aptaujājot kaimiņus un radiniekus.
2. nodaļa – „Skaņu izolējoši materiāli.” Šajā nodaļā ir apkopoti dati par skaņu izolējošiem materiāliem, balstoties uz veikalā savāktajiem izglītojošiem materiāliem, kā arī ir iekļauta dažāda papildus literatūra.
Zinātniski pētnieciskais darbs kopumā sastāv no piecām atsevišķi izceltām nodaļām, kas sevī ietver arī vairākas apakšnodaļas. Pielikumā es apkopoju materiālus no veikaliem, galvenokārt dažādus bukletus. Varam apskatīt arī cenas par dažādiem skaņu izolējošiem materiāliem, kas apkopoti pielikumā.
Skaņas skaļumu var izmērīt ar īpašu ierīci. To novērtē speciālās vienībās – fonos. Klusākas, tikko dzirdamās skaņas ir daži foni. Skaļākās skaņas, kas vēl neizraisa nepatīkamu sāpju sajūtu ausīs, ir aptuveni 100...120 fonu. Tik skaļi rūc lidmašīnas dzinējs, ja atrodamies dažu metru attālumā no tā, vai arī – pēkšņs, tuvs pērkona grāviens.
Apakšnodaļas 1.1 un 1.2 mūs informē, paskaidro to, kas vispār ir akustika, lai lasot turpinājumu lasītājs nedomātu, ka es esmu iekļāvis savā zinātniski pētnieciskajā dabā informāciju, kas nemaz neattiecas uz manu pētāmo tēmu. Šajās apakšnodaļās esmu iekļāvis definīcijas no grāmatām, kuras izmanto skolēni mācoties tēmu par akustiku. Es domāju, ka šajās apakšnodaļās ir ļoti labi un pārredzami izklāstīts tas, kas grāmatās bija uzrakstīts vairākās lapaspusēs.