Skaņdarbu analīze (J S Bahs - Prelūdija no svītas Nr 1 , Deivids Popers - Elēģija , Henrijs Ekls - Sonāte sol minorā )

10- 3 atsauksmes

Bahs Prelūdija no svītas Nr.
Galvenie Baha daiļrades žanri bija.
Izpildāmā skaņdarba analīze.
Mana pieredze , klausītais materiāls.
Mišas Maiska izpildījums.
Yo Yo Ma izpildījums.
Mstislava Rostropoviča izpildījums.
Deivids Popers Elēģija.
Daiļrades raksturojums.
Marata Masnireva izpildījums.
Henrijs Ekls Sonāte sol minorā.

Šo skaņdarbu ir uzrakstījis Johans Sebastiāns Bahs (1685. 1750.) vācu komponists, kapelmeistars/diriģents, ērģelnieks, klavesīnists, ērģelmeistars, muzikologs, baroka stila un laikmeta pārstāvis. Tā laikabiedri ir Antonio Vivaldi, Georgs Frīdrihs Hendelis, Klaudio Monteverdi utt. 1.2. Galvenie Baha daiļrades žanri bija:

Mesas, pasijas, korāļi, oratorijas, kantātes, instrumentālā mūzika (koncerti, svītas, LTK, angļu svītas, franču svītas), tai skaitā darbi stīgu instrumentiem solo un orķestrim (4 uvertīras, 6 “Brandenburgas” koncerti, koncerti solo instrumentam ar orķestri, 3 koncerti vijolei ar orķestri, koncerts divām vijolēm ar orķestri, 6 sonātes un partitas vijolei, 7 sonātes vijolei un klavesīnam)

Ļoti muzikāli izteiksmīgs skaņdarbs. Tam piemīt romantisks, nepastāvīgs raksturs. Nemitīga jautājuma klātbūtne. Šo raksturu palīdz veidot sekojošie mūzikas izteiksmes līdzekļi:

Melodijas veids Viļņveidīgs, vilņi plaši diapazonā vairāk par oktāvu Skaņdarba laikā sastopami gammveida elementi, slēptā polifonija.

Temps (agoģika) Moderato, vidējs temps. Izpildījuma laikā pieļaujamas agoģiskās novirzes.

Dinamika Plašs dinamiskais diapazons (no pp līdz ff). Emocionāli svarīgajos momentos sastopami dinamikas līmeņa kritumi no ff uz subito piano. Emocionāli mierīgos momentos dinamika ilgstoši turās zemā dinamiskajā līmenī (pp, p)

Skaņkārta Mažors (sol). Gaiša, cerīga. Sastopamas novirzes no pamattonalitātes.

Taktsmērs 4/4. Visa skaņdarba garumā izturēts viens taktsmērs.

Šo skaņdarbu klausījos Mišas Maiska, Yo Yo Ma un Mstislava Rostropoviča izpilījumos.

Maiska izpildījumam ir raksturīgs tas, ka pārsvarā puse takts tiek spēlēta ar vienu lociņu (legato), kas atšķir to no Yo Yo Ma, M. Rostropoviča un mana izpildījuma.

  • Microsoft Word 10 KB
  • 2025. g.
  • Latviešu
  • 3 lapas (647 vārdi)
  • Koledža
  • Ernests
  • Skaņdarbu analīze (J S Bahs - Prelūdija no svītas Nr 1 , Deivids Popers - Elēģija , Henrijs Ekls - Sonāte sol minorā )
    10 - 3 balsojums(-i)
Skatīt pilnu darbu
Skaņdarbu analīze (J S Bahs - Prelūdija no svītas Nr 1 , Deivids Popers - Elēģija , Henrijs Ekls - Sonāte sol minorā ). (Aprīlis 27, 2025). https://gudrinieks.lv/skandarbu-analize-j-s-bahs-preludija-no-svitas-nr-1-deivids-popers-elegija-henrijs-ekls-sonate-sol-minora/ Pārskatīts 00:15, Maijs 23 2025
DARBA DATI
3 lapas (647 vārdi)
Valoda: Latviešu
Microsoft Word 10 KB
Ielādēts: 2025. g.
Līmenis: Koledža
Skatīt pilnu darbu
ATSAUKSMES
MartaSkolotāja2021 08 17
Ļoti priecājos, ka ir tāda mājaslapa, kas palīdz strādājot pirmsskolas skolotājai, sniedzot daudz dažādas informācijas un idejas svētku rīkošanai bērnudārzā.
EvelinaStudente2024 11 04
Lieliska vietne ar daudz noderīgas informācijas mācībām. Paldies, ka esat! Veiksmi jums! Iesaku!
OliversStudents2020 04 28
Bez šaubām, tas ir izglābšana, kad, ja nevari saprast, kā izdarīt darbu, paņem paraugu no šejienes un veido savu.
×