Skolotāja dialogs ar pusaudzi – problēmas un risinājumi



Skolotāja dialogs ar skolēnu ir neatņemama mācību procesa sastāvdaļa. Tā ir skolotāja un skolēna mijiedarbība, kurā notiek apmaiņa ar informāciju, ar viedokļiem, skolotājs var vairāk uzzināt par skolēnu, par viņa domām un personību. Ar dialoga palīdzību stundas laikā skolotājs var nodot jaunas zināšanas, organizēt disciplīnu, atstāt iespaidu uz skolēna personības attīstību, kā arī padarīt skolēna dzīvi skolā komfortablāku vai arī pilnībā to sabojāt. Dialoga laikā notiek skolotāja saskarsme ar skolēniem.
Es domāju, ka normāls, labs dialogs starp skolotāju un skolēnu var notikt uz savstarpējas uzticēšanās un cieņas pamata, ja skolēns uzticas skolotājam, tad viņš var izrunāties ar skolotāju. Skolotājam sarunā ar pusaudzi, vajag būt labam psihologam, jo pusaudžu vecums ir sarežģīts periods cilvēka dzīvē. Ja skolotājs uzdod pareizu jautājumu, tad var uzklausīt skolēnu, tad skolotājs var palīdzēt skolēnam risināt problēmas.
Parunājot ar saviem skolēniem par to, kādas problēmas viņi redz skolēna dialogā ar skolotāju, tad, apkopojot viņu atbildes, var secināt, ka par būtisku šķērsli dialoga veidošanā skolēni bieži norāda skolotāja laika trūkumu, savu un skolotāja pasivitāti. Daži skolēni atzīst, ka, lai arī pastāv iespēja pārrunāt ar skolotāju, izteikt savu viedokli, tad daži skolotāji to nepieņem vai neņem vērā. Atsevišķi skolēni kā vienu no būtiskajiem šķēršļiem aktīvai līdzdalībai minējuši bailes no turpmākās negatīvās attieksmes pret bērniem no skolotāju un skolas administrācijas puses.
- Microsoft Word 9 KB
- Latviešu
- 3 lapas (627 vārdi)
- Skola
-