Tatjana koke

9- 2 atsauksmes

Tatjanas personas dati.
Sabiedriskā darbība un profesionālās aktivitātes.
Piedalīšanās pētniecisko darbu veikšanā.
Izglītības un zinātnes ministre Latvijas neatkarības ceļš un izglītības ceļš ir cieši savijušies kopā.

TATJANA KOĶE

Dzimusi:

1955.gada 9.maijā, Rīgā

Izglītība:

1962.g. – 1973.g. – Rīgas 50.vidusskola

1973.g. – 1978.g. – Latvijas Valsts universitāte (LVU), Svešvalodu fakultāte, angļu valodas un literatūras specialitāte

1983.g. - 1986.g. - LVU, Pedagoģijas un psiholoģijas katedra, pedagoģijas aspirantūra 1991.g. – Stokholmas universitātes Starptautiskais izglītības institūts

1994.g. - 1996.g. - Latvijas Universitāte (LU), Pedagoģijas un psiholoģijas katedra, pedagoģijas doktorantūra

1995.g. – Londonas universitātes Izglītības institūts

Specialitāte, kvalifikācija:

Filoloģe, angļu valodas pasniedzēja

Darba pieredze:

Kopš 2007.g. 20.decembra – LR izglītības un zinātnes ministre

1983.g. – līdz šim laikam – Latvijas Universitātes (LU) Pedagoģijas un psiholoģijas katedras, vēlāk – institūta, fakultātes aspirante, vecākā pasniedzēja, docente, asociētā profesore, direktore, profesore

1996.g. – 1997.g. – starptautiskās zinātnieku grupas locekle Ljēžas universitātes Eksperimentālās pedagoģijas institūtā

1999.g.maijs –1999.g.jūlijs – LR augstākās izglītības un zinātnes valsts ministre

1999.g.jūlijs – 1999.novembris – LR izglītības un zinātnes ministra padomniece augstākajā izglītībā un zinātnē

2002.g.augusts – 2003g.janvāris – Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās sekretariāts, vadītāja vietniece

2004.g.septembris – 2006.maijs – UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas Konsultatīvās padomes „Izglītība visiem” izpilddirektore

2006.g.aprīlis – 2007.g.decembris LR Izglītības un zinātnes ministrija (IZM), parlamentārā sekretāre

Pedagoģiskā darbība:

Studiju kursi pedagoģijas maģistra, doktora studiju programmās, tiesību zinību maģistra studiju programmā

•„Pedagoģija” - 32st.

•„Personības teoriju pedagoģiskais aspekts” - 32st.

•„Pieaugušo izglītības sociāli pedagoģiskie pamati” – 32st.

•„Studiju kvalitātes novērtēšana: teorija un prakse” – 32st.

•„Studiju un audzināšanas pedagoģija” – 32st.

Sabiedriskā darbība un profesionālās aktivitātes:

1998.g.janvāris – 1999.g.jūnijs – „Sorosa fonds Latvija”, Izglītības komisijas priekšsēdētāja

2000.g. – līdz šim laikam – UNESCO Latvijas Nacionālās komitejas Izglītības komisijas locekle

2000.g.aprīlis – līdz šim laikam – Vidzemes Augstskolas Padomnieku Konventa locekle

1999.g.oktobris – 2000.g.oktobris – Valsts attīstības stratēģijas plānošanas grupas locekle

2001.g. – līdz šim laikam – Augstākās izglītības kvalitātes novērtēšanas centrs, eksperte

2002.g. – līdz šim laikam – LU Pedagoģijas doktora studiju programmas direktore

2002.g. – 2006.g. – promocijas padomes pedagoģijā priekšsēdētāja

2003.g. – LZA Humanitāro un sociālo zinātņu žurnāla redkolēģijas locekle

2004.g. – līdz šim laikam – LR Saeimas Nākotnes apakškomitejas konsultante

2004.g.novembris – vieslekcijas SOCRATES programmā Vytautas Magnus Kaunas University, Lietuva

2005.g.oktobris – UNESCO Starptautiskā izglītības biroja padomes locekle

2005.g.novembris – Dānijas Pedagoģijas universitāte, vieslekcijas SOCRATES programmā

2006.g.janvāris - 2008.g.janvāris – UNESCO Starptautiskā izglītības biroja padomes vice prezidente, Ženēva

2006.g. - līdz šim laikam - promocijas padomes pedagoģijā locekle

Akadēmiskie nosaukumi, zinātniskie grādi:

1986.g. – pedagoģijas zinātņu kandidāte

1993.g. – pedagoģijas zinātņu doktore,LR doktora grāds pedagoģijas nozarē nostrificēts 1993.gadā ar LU habilitācijas un promocijas padomes lēmumu Nr.58, pamats: PSRS AAK 1986.gadā piešķirtais pedagoģijas zinātņu kandidāta grāds

1997.g. – pedagoģijas un psiholoģijas institūta docente, LU-DOC Nr.0319

1999.g. – pedagoģijas zinātņu habilitētā doktore, C-Dh Nr.000217

2000.g. – Latvijas Zinātņu akadēmijas korespondētājlocekle, Nr.K-222

2002.g. – LU profesore, LU–PR Nr.0181

Pētnieciskās darbības virzieni:

Pieaugušo un mūžizglītība

Izglītības sistēmas demokratizācija

Kvalitātes vadība un vērtēšana

Piedalīšanās pētniecisko darbu veikšanā:

2005.g. – UNESCO projekts „Izglītības visiem mērķu īstenošana Baltijas jūras reģiona valstīs”

2005.g. – LR IZM projekta Nacionālā programma „Mūžizglītības stratēģijas izstrāde un ieviešana” izstrāde, darba grupas locekle

2004.g. - 2006.g. – Latvijas Zinātnes padomes (LZP) projekts „Vidusskolas skolotāju profesionālās kompetences veidošanās Universitātes studiju programmās”, vadītāja

2004.g.februāris – 2004.g.decembris – Pasaules bankas projekts „Augstākā izglītība un inovācijas Latvijā”

2003.g.februāris – 2003.g.novembris – IZM lietišķais pētījums „Skolotāja profesijas standarts”, darba grupas vadītāja

2003.g.februāris – 2003.g.decebris – Līdzdalība IZM un Pasaules Bankas projektā „Augstākā izglītība: mainīgie apstākļi, problēmas, uzdevumi un politikas risinājumi”

2001.g. – 2003.g. – LZP projekts „Nepārtrauktās izglītības sociāli pedagoģiskie pamati globalizācijas kontekstā”, vadītāja

2000.g. – 2003.g. – Starptautiskais projekts ar Ziemeļvalstīm „New Module- based Teacher Training Education for Baltic Adult Educators”, kritēriju grupas vadītāja

Paralēli veiktajiem pētījumiem, patlaban tiek vadīta 7 doktora disertāciju un vairāku desmitu maģistru darbu izstrāde. 1998.g.-2007.g. 9, t.sk. – 3 ārvalstu doktoranti ieguvuši LR doktora grādu pedagoģijas nozarē

Jaunās izglītības un zinātnes ministres Tatjanas Koķes prioritātes ministra amatā ir valsts attīstības mērķiem atbilstošas visu pakāpju izglītības sistēmas pilnveide, lai izglītība kļūtu par instrumentu, kas pilnībā nodrošina Latvijas Nacionālās attīstības plānā minēto mērķu sasniegšanu. Proti, sekmēt līdzsvarotu un ilgtspējīgu valsts attīstību, nodrošināt ikviena iedzīvotāja labklājību un veicināt Latvijas konkurētspēju.

T.Koķe: „Būtiski nodrošināt sasaisti un sadarbību starp visām izglītības pakāpēm, veicinot sistēmas pēctecību”. Viņa piebilst, ka sākotnēji stratēģiski svarīga ir ar izglītības sistēmu saistīto uzskaites mehānismu pilnveide un ar izglītību saistītais finansējums, kā arī tāda vispārējās vidējās izglītības satura nodrošināšana, kas ļautu skolēniem ne tikai iegūt zināšanas, bet arī prast tās izmantot.

Ministre piebilst, ka vienlaikus būtiski turpināt attīstīt visas Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošās jomas (izglītība, zinātne, valsts valoda un sports); nodrošināt sekmīgu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļu apguvi; kā arī turpināt Latvijas dalību starptautiskajos izglītības un zinātnes procesos.

Izglītības un zinātnes ministre: Latvijas neatkarības ceļš un izglītības ceļš ir cieši savijušies kopā

„Veltīsim spēkus tam, lai vēsturiski savijušies tautas attīstības ceļi – izglītības ceļš un valstiskās neatkarības ceļš vienmēr kopā vestu Latviju straujas izaugsmes virzienā. Gan vēstures liecības, gan ikdienas darbs apstiprina – šie divi ceļi cieši savijas kopā pateicoties ikdienas rūpīgam skolotāja darbam” – uzsvēra izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe, vakar, 17.novembrī atklājot visas Latvijas skolēnu svētku koncertu „Tu esi Latvija” un sveicot tā dalībniekus valsts jubilejā. Šis Latvijas Nacionālajā operā notikušais koncerts noslēdza Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts jaunatnes iniciatīvu centra divu gadu garumā organizēto skolēnu patriotiskās un pilsoniskās audzināšanas pasākumu ciklu „Tu esi Latvija”.

Ministre uzsvēra, ka mēs ikkatrs un visi kopā esam Latvija, un pats būtiskākais, ko arī apliecināja šis koncerts – ka jaunā paaudze līdzdarbojas paši savas valsts svētku sagatavošanā un piedalās to svinēšanā. Izkopti bērnu un jauniešu talanti – dziedāt, dejot, sportot, domāt un mācīties – ir un būs drošs pamats Latvijas valstiskuma stiprināšanai. Noslēgumā T.Koķe aicināja ikvienu netaupīt savu prāta gudrību, sirds siltumu un dvēseles atsaucību valsts izaugsmei.

Pasākumu cikla „Tu esi Latvija” ietvaros bērni un jaunieši iesaistījās Latvijas 90.gadskārtas sagaidīšanā un svētku svinēšanā, piedaloties daudzveidīgās aktivitātēs ar moto „Skani, Latvija!”, „Zaļo, Latvija!”, „Izzini Latviju!”. Koncertā LNO piedalījās skolēni no visas Latvijas – dažādu konkursu laureāti, labākie individuālie izpildītāji un kolektīvi – skatuves runas konkursa laureāti, jaunie pianisti, vijolnieki, ģitāristi un vokālisti, labākie skolu zēnu, meiteņu un jauktie kori, kā arī tautas deju, mūsdienu deju un baleta studijas kolektīvi, vokālie ansambļi un koklētāju apvienotais ansamblis. Pirmo reizi operā uzstājās bērnu simfoniskais orķestris kopā ar maestro Raimondu Paulu.

Referāts

Izglītības un zinātnes

ministre

Tatjana Koķe

Lielplatones pamatskolas

8.klases skolnieces

Leldes Šulcas

Referāts

Vitoldam Kučinam

Pielikums

Saturs

Tatjanas personas dati...............................1

Sabiedriskā darbība un profesionālās aktivitātes:...............................................2

Piedalīšanās pētniecisko darbu veikšanā...3

Izglītības un zinātnes ministre: Latvijas neatkarības ceļš un izglītības ceļš ir cieši savijušies kopā.........................................4

  • Microsoft Word 11 KB
  • Latviešu
  • 6 lapas (992 vārdi)
  • Universitāte
  • Tatjana koke
    9 - 2 balsojums(-i)
Skatīt pilnu darbu
Tatjana koke. (Janvāris 10, 2009). https://gudrinieks.lv/tatjana-koke/ Pārskatīts 23:31, Jūlijs 7 2025
DARBA DATI
6 lapas (992 vārdi)
Valoda: Latviešu
Microsoft Word 11 KB
Līmenis: Universitāte
Skatīt pilnu darbu
ATSAUKSMES
EvelinaStudente2024 11 04
Lieliska vietne ar daudz noderīgas informācijas mācībām. Paldies, ka esat! Veiksmi jums! Iesaku!
MarkussPasniedzējs2022 04 24
Uzskatu, ka pati mājaslapas struktūra ir pietiekami informatīva. Tāpēc tās lietošana ir viegla, un tam nav nepieciešams daudz laika.
AliseStudente2024 01 23
Mājaslapa ir ļoti nepieciešama un noderīga. Tā palīdz gan skolotājiem, gan skolēniem, gan studentiem, piedāvājot daudz vērtīgas informācijas mācībām.
Skatīt pilnu darbu
×