Tirgus veidi Konkurences loma ekonomikā



Ievads.
Tirgus jēdziens.
Cenas un vērtības būtība.
Vietējie, nacionālie un starptautiskie tirgi.
Tirgus veidi. Biržas.
Tirgus tipi.
Ekonomika vārdam "vērtība" ir konkrēta nozīme; tā izsaka maiņas vērtību. Citiem vārdiem sakot, kaut kādas lietas vērtību izsaka ar tās iespējamo apmaiņas lietu vērtību.
Cenas naudas izteiksme patiesi ir maiņas vērtības mērs tas parāda, cik viena lieta ir vērta attiecība pret citām lietām. Kopš gandrīz visām precēm un pakalpojumiem ir cenas nau¬das izteiksmē, ir ļoti viegli noteikt, cik vērta ir viena prece attiecībā pret citām. Piemēram, ja preces A cena ir 4 lati un preces B cena ir 2 lati, mēs zinām, ka viena preces A vienība ir preces B divas vienības vērta.
AIgas ir darbaspēka cena. Ja kādas personas darba cena ir 4 lati stundā, tad maiņas vērtība vienai darba stundai ir dažādas preces un pakalpojumi, kurus var nopirkt par 4 latiem.
Daudzu lietu cenas, kuras mēs pērkam, nosaka tirgus spēki pieprasījuma un piedāvājuma spēki. Piedāvājums izsaka cilvēku gribu un spēju piedāvāt preces pārdošanai, un pieprasījums izsaka cilvēku gribu un spēju preces nopirkt.
Vecākais tirgus veids tradicionālais tirgus ir vieta, kur pircēji un pārdevēji sastopas, lai veiktu savstarpējus darījumus. Vairumā mūsu pilsētu vēl līdz šim laikam ir tirgus laukumi vai tirgus zāles, kur pirkšana un pārdošana notiek tādā pašā veidā kā pirms gadsimtiem.
Ārzemju valūtas tirgu dīleri pērk un pārdod ārzemju valūtas. Šie dīleri savstarpēji nesatiekas daudzos gadījumos tos šķir tūkstošiem jūdžu. Modernās komunikāciju sistēmas dod tiem iespēju precīzi zināt, kas notiek ar valūtu cenām dažādās pasaules daļās. Dīleris Londonā var veikt darījumu ar dīleri Ņujorkā tikpat efektīvi kā tad, ja viņi atrastos vienā kabinetā.Vietējie, nacionālie un starptautiskie tirgi
Agrākos laikos vairums tirgu bija vietējie. Cilvēki, pateicoties savam pūlēm , apmierināja lielāko daiļu savu vajadzību, un tikai ļoti nedaudzas lielas viņiem vajadzēja iegadāties no citiem. Primitīvie transporta līdzekļi apgrūtināja vai padarīja neiespējamu preču ražošanu pārdošanai plašā teritorijā.
Transporta un komunikāciju pilnveidošana, ka arī reklāmas izmantošana radīja iespēju izveidot nacionālos tirgus daudzām precēm. Vairums preču, kuras mēs pērkam, tiek tirgotas visā valsts teritorijā.
Tāda pati attīstība ir notikusi pasaules tirgu veidošanā. Lielbritānijā, piemēram, pircēji ir pazīstami ar vadošo Amerikas, Japānas, Vācijas, Francijas un Itālija ražotājfirmu nosaukumiem, kaut gan viņi pazīst arī vadošās Lielbritānijas firmas. Izejvielas, tādas ka gumija, cinks, nafta, kvieši, cukurs, kafija un tēja, tiek pārdotas pasaules tirgū jau daudzus gadus. Un mums nevajag aizmirst arī to, ka daudzi pakalpojumi, tādi kā banku un apdrošināšanas pakalpojumi, ir pērkami un pārdodami pasaules tirgū.Tirgus veidi. Biržas
Patēriņa preču tirgus. Tirgus saimniecību raksturo vairāki tirgus veidi. Viens no tiem ir patēriņa priekšmetu tirgus ekonomisko attiecību sistēma, kas savieno preču patēriņa ražotājus ar patērētājiem. Šim tirgum ir raksturīgi specifiski pārdošanas nosacījumi un organizācija, savi īpaši konkurences un cenu veidošanās mehānismi. Preces no ražotājiem pie patērētājiem novada starpnieki vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmumi. Mazumtirdzniecības tīklā preces tiek tieši pārdotas patērētājiem. Šo tīklu veido gan šauri specializēti veikali, kioski, gan arī lieli universālveikali, daudzveidīgas tirdzniecības firmas.
- Microsoft Word 15 KB
- Latviešu
- 9 lapas (2422 vārdi)
- Universitāte
-