Tirgzinību pētījuma plāna izklāsts, pētījumu metožu izvēles pamatošana un galvenie sagaidāmie rezultāti



Mārketinga pētījuma process.
Pētījumu objektu mērķu noteikšana.
Pētījuma plāna izstrāde.
Informācijas vākšana apkopošana un to metodes.
Pētniecības metodes novērtējums.
Komunikācijas līdzekļu novērtējums.
Izlases veida metodes novērtējums.
Pētniecības līdzekļu metodes novērtējums.
Informācijas apstrāde un analīze.
Pārskatu rezultātu sagatavošana.
Secinājumi.
Izmantotā literatūra.
„Mārketinga pētīšana ir viens no vislieliskākajiem ieročiem jebkurā biznesā. Tas ir veids, kā organizācija rūpējas un izpēta, kādas ir viņu pašreizējo un potenciālo klientu vajadzības un vēlmes”.
Pirms mēs ceram uzsākt tirgus pētīšanu, ir vajadzīga izpratne par mārketinga pamat procesiem un funkcijām. Ir nepieciešamas noteiktas zināšanas par mērķa tirgu, bez kurām iecerētos pārveidojumus nedrīkst uzskatīt par pamatotiem. No vienas puses, mārketinga pētīšana palīdz smalki regulēt mārketinga mix un aptver visas darbības, ko regulē klients un viņa vajadzības. Parasti mārketinga pētījumi ir dati, kas ir saistīti mārketinga problēmas izpētes savākšanu, reģistrāciju un analīzi.
Lai veiksmīgi sagatavotu mārketinga pētījumus, ir jāsagatavo plāna izklāsts, kas ietvertu sevī dažādas darbības, vērstas uz tirgus un apkārtējas vides izpēti. Mārketinga izpēte saved kopā organizāciju ar tās vidi, kas sevī ietver informācijas iedalīšanu, vākšanu, analīzi un interpretāciju, palīdzot izprast vidi, atklāt problēmas un iespējas.
Turpmākajā darbā ir izanalizēts un aplūkots mārketinga pētīšanas galvenie mērķi, procesi, pētījuma plāna iedalījums; galvenās un svarīgākās pētījumu metodes, to priekšrocības, trūkumi un iespējamie rezultāti.
Mārketinga pētījuma galvenākie mērķi ir: nenoteiktības pakāpes samazināšana mārketinga jomā un efektīvu lēmumu pieņemšana, kas ir saistīta ar mārketinga problēmām. Tā ietver sevī informācijas sadalījumu, vākšanu, analīzi un interpretāciju, kā arī palīdz vadītājiem izprast tirgu un tās iespējas, attīstīt un virzīt mārketinga darbības. Mārketinga pētījuma mērķi izriet no atklātajām problēmām. Mērķiem jābūt skaidriem, noformulētiem, detalizētiem. Atkarībā no tā, kas ir vajadzīgs uzņēmumam, mārketinga mērķus un uzdevumus var iedalīt sekojoši:
Lai mārketinga pētījums būtu pēc iespējas plašāks un pilnīgāks, ir jāveic maksimāli precīzi un pareizi pētījuma organizēšanas sagatavošanas darbi.
Šajā tabulā ir aplūkoti visi šie 5 posmi, kas ir saistīti savā starpā un tajā pašā laikā katra posma specifiskās problēmas un uzdevumi.
Pētījumu objektu un mērķu noteikšana Kādi ir pētījuma mērķi? Kāda informācija nepieciešama lēmumu pieņemšanai? Kādu informāciju nepieciešams izmantot? Vai ir iespējams veikt pētījumus?
Pētījumu plāna izstrāde Hipotēzes formulējums. Pētījuma veida izvēle. Pētījuma gaidāmais rezultāts.
Informācijas vākšana Kādi ir informācijas avoti? Kādi ir informācijas ierobežojumi? Kādām informācijas metodēm ir jādod priekšroka? Kādus komunikācijas līdzekļus lietderīgi izmantot? Kādu tehniku un tehnoloģiju ir lietderīgi izmantot? Kādi ir izlases veida principi un metodes? Kā sastādīt anketu pēc satura, struktūras un formas? Kā izplatīt anketas?
Informācijas apstrāde un analīze Datu klasifikācija un kodēšana. Datu precizitāte. Datu bāzes un modeļu bāzes izmantošana. Analīzes metožu izmantošana. Analīzes metožu izvēle.
Pārskatu sagatavošana Kam jāgatavo pārskats? Kāds ir pārskata mērķis? Kāds ir pārskata apjoms un struktūra? Kāda ir pārskata forma (mutiskā, rakstiskā, elektroniskā)? Kādām rekomendācijām jābūt pārskatā?
Pirms sāk kādu pētījumu, ir jābūt pilnīgi skaidrai izpratnei par to, kas ir jāpēta.
- Microsoft Word 19 KB
- Latviešu
- 17 lapas (3574 vārdi)
- Universitāte
-