Transporta piesārņojums



Transporta ietekme uz vidi.
Piesārņotāji ietver.
Izmešu aprēķina metodes.
Ceļa transporta radīto piesārņotāju izmešu novērtēšana.
Iztvaikojošie zudumi.
Alternatīvās degvielas un nākotnes tehnaloģijas.
Jaunas transportlīdzekļu kategorijas.
Vide un transports ir par attiecībām starp vietējo, reģionālo un starptautisko transportu un ar to saistīto ietekmi uz apkārtējo vidi. Ceļa transportam no transporta veidiem šeit ir vislielākā nozīme.
ES izaicinājums šajā jomā ir samazināt transporta līdzekļu pārvietošanās radītos izmešus, ar mērķi izvairīties vai samazināt ar to saistīto ietekmi (galvenokārt gaisa piesārņojums pilsētu teritorijās un siltumnīcefektu radošās gāzes) uz apkārtējo vidi, neiespaidojot ekonomikas pieaugumu.
Citiem vārdiem izsakoties ir ilgspējīga transporta attīstība. Lai sasniegtu šo
vispārējo mērķi ir jāizvirza daži konkrēti mērķi priekš nākošajiem pieciem gadiem:
tirgus iepazīstināšana ar jaunām uzlabotām degvielām, kuras
patērējot tik radīts mazāk izmešu, saskaņā ar jaunām apkārtējās
tirgus iepazīstināšana ar zemu izmešu transporta līdzekļiem;
Vairumā(varbūt visos) dokumentu ko ir publicējusi ES komisija atbalsta vienotu Eiropas transporta politiku.
Savukārt tehnoloģiskie uzlabojumi samazina autotransporta radīto gaisa piesārņojumu neskatoties uz šā transporta veida apjoma pieaugumu. Tomēr arī šajā ziņā jādara vairāk, lai atrisinātu gaisa piesārņojuma problēmu.Transporta ietekme uz vidi.
Eiropas savienībā gandrīz viena trešdaļa no visas enerģijas tiek izlietota transportam. Transportam izlietotās degvielas daudzums ir pieaugošs , kamēr pārējo jomu izlietošanas daudzumi ir salīdzinoši stabili.
sports ir ļoti vērtīga un nepieciešama daļa priekš mūsdienīgas sabiedrības, bet, aizvien vairāk, tā plašā izplatība un pieaugošā esamība tiek atzītas par galveno ieguldījuma devēju nevēlamo blakus efektu plašajā virknē. Satiksmes sastrēgumi padara pilsētas mazāk patīkamas un samazina transporta sistēmas efektivitāti, palielinot braucienu laiku, degvielas patēriņu un braucēju stresu.
Svarīgs ir transporta radītais zaudējums nesošais ieguldījums atmosfēras piesārņošanā. Katrs degvielas litrs, kas tiek sadedzināts rada, ļoti aptuvenos ciparos, 100 gramus oglekļa oksīdu, 20 gramus gaistošu organisku savienojumu, 30 gramus slāpekļa oksīdu, 2,5 kilogramus oglekļa dioksīdu un dažādus citus izmešus ieskaitot svina savienojumus, sēra savienojumus un sīkas daļiņas. Visi šie savienojumi dažādās pakāpēs tiek saistīti ar gaisa piesārņojuma problēmām sākot no vietējām tiešām iedarbībām uz veselību līdz globālām rūpēm tādām kā siltumnīcas efekts.Piesārņotāji ietver.
Liels skaits dažādu veidu produktu no transporta darbībām parasti tiek aplūkoti kā piesārņotāji. Dažas no visām produktu grupām (tas ir izmešu rādītāji) ir detalizēti izpētītas un tāpēc ir labi zināmas, kamēr par citām ir tikai ierobežoti dati, kas bieži ir nepietiekoši attiecīgo darbību raksturošanai. Rezultātā, pašlaik ir iespējams atrast pamatoti balstītus izmešu
citiem ir iespējams iegūt tikai izmešu rādītāju svarīguma novērtējuma pakāpi, kamēr par pārējiem pieejamā informācija ir ļoti niecīga.
o Oglekļa dioksīds CO2 (nav notriekts kā piesārņotājs pēc likumdošanas, pagaidām, šeit tiek uzskatīts pateicoties tā ieguldījumam siltumnīcas efekta radīšanā);
o Citi smagie metāli – HM (kadmijs Cd, cinks – Zn, varš – Cu, hroms –Cr, niķelis –Ni, selēns – Se);
Gaistošie organiskie savienojumi (VOC) ietver lielu skaitu dažādu organisku savienojumu ar dažādu ietekmi uz vidi un cilvēka veselību, tāpēc ir interese turpmāk šos piesārņotājus iedalīt divās apakšgrupās:
- Microsoft Word 19 KB
- Latviešu
- 14 lapas (3467 vārdi)
- Universitāte
-