Saturs
Kopsavilkums _________________________________________________________________4
1.Uzņēmuma apraksts5
1.1.Pamatinformācija par uzņēmumu5
1.1.1.Uzņēmuma nosaukums5
1.1.2.Uzņēmuma reģistrācija5
1.1.3.Uzņēmuma juridiskā adrese5
1.1.4.Uzņēmuma norēķinu konts5
1.1.5.Uzņēmuma kapitāls5
1.2.Uzņēmuma pamatdarbība6
1.3.Uzņēmuma papilddarbība6
1.4.Uzņēmuma vēsture6
1.5.Uzņēmuma misija7
1.6.Uzņēmuma mērķi7
1.6.1.Stratēģiskie7
1.6.2.Taktiskie7
1.6.3.Operatīvie7
1.7.Uzņēmuma finansu vajadzības7
2.Uzņēmuma produkta raksturojums8
2.1.Uzņēmuma pakalpojumu raksturojums8
2.2.Produkta sortiments un to raksturojums8
2.3.Produkta kvalitāte8
2.4.Pakalpojuma dzīves cikls9
3.Tirgus analīze10
3.1.Tirgus(nozares) vispārējs raksturojums10
3.2.Mērķa tirgus segmentācija13
3.3.Konkurentu analīze14
3.4.Uzņēmuma gaidāmās pozīcijas tirgū, SVID analīze15
4.Mārketinga stratēģija17
4.1.Uzņēmuma cenu politika17
4.2.Preču realizācijas kanālu raksturojums17
4.3.Preču tirdzniecības veicināšanas pasākumi18
5.Uzņēmuma funkcionēšanas un ražošanas plāns20
5.1.Uzņēmuma atrašanās vietas raksturojums20
5.2.Uzņēmumā izmantojamie resursi20
5.3.Uzņēmuma pamatlīdzekļi un apgrozāmie līdzekļi20
6.Uzņēmuma vadība22
6.1.Uzņēmuma vadības organizācijas struktūra22
6.1.1.Vadītāju funkcijas un atbildība22
6.2.Uzņēmumā nodarbinātais personāls22
6.2.1.Darbinieku štatu saraksts, atalgojums un motivācija23
7.Problēmas un risks24
7.1.Risks, tā veidi, problēmas un riska mazināšanas pasākumi24
8.Finansu informācija26
8.1.Pamatlīdzekļu nolietojums26
8.2.Kredīta atmaksas grafiks27
8.3.Peļņas un zaudējumu aprēķins29
8.4.Naudas plūsma32
8.5.Bilances351.1.Pamatinformācija par uzņēmumu
1.1.1.Uzņēmuma nosaukums
Kapitālsabiedrības pilns nosaukums ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Vīnakalns” (turpmāk tekstā SIA „Vīnakalns”)1.1.2.Uzņēmuma reģistrācija
SIA „Vīnakalns” reģistrēta Latvijas Republikas Komercreģistrā, 2004. gada 20. novembrī, Rīgā. Reģistrācijas Nr LV 0003131311.1.3.Uzņēmuma juridiskā adrese
Uzņēmuma juridiskā adrese ir Gulbenes rajons, Jaungulbenes pagasts “Vīnakalns”, LV 4420.1.1.4.Uzņēmuma norēķinu konts
Norēķinu konts ir atvērts Baltic Trust Bank filiālē Gulbenē, adrese: Ozolu 3, Gulbene, LV-4401. Konta numurs LV21BTB4654465.1.1.5.Uzņēmuma kapitāls
Uzņēmuma pamatkapitāls ir 50 000 LVL, tas ir sadalīts 50 daļās ar daļas nominālvērtību 1000 LVL. Daļu īpašnieki ir 5 fiziskas personas.
1)Agris Indričevs parakstās uz Sabiedrības pamatkapitāla daļu 18 000 LVL apmērā un apmaksā to ar mantisku ieguldījumu pilnībā līdz 2004.gada 21.novembrim;
2)Juris Dargevičs parakstās uz Sabiedrības pamatkapitāla daļu 8000 LVL apmērā un apmaksā to naudā pilnībā līdz 2004.gada 21.novembrim;
3)Raivis Zelčs parakstās uz Sabiedrības pamatkapitāla daļu 8000 LVL apmērā un apmaksā to naudā pilnībā līdz 2004.gada 21.novembrim;
4)Uģis Ieviņš parakstās uz sabiedrības pamatkapitāla daļu 8000 LVL apmērā, 5000 LVL apmaksā naudā pilnībā līdz 2004.gada 21.novembrim, 3000 LVL apmaksā ar mantisko ieguldījumu pilnībā līdz 2004.gada 21.novembrim;
5)Kārlis Karolis parakstās uz sabiedrības pamatkapitāla daļu 8000 LVL apmērā un apmaksā to naudā pilnībā līdz 2004.gada 21.novembrim.
Katram dibinātājam pienākošos daļu skaits:
1)Agrim Indričevam pienākas 18 Sabiedrības kapitāla daļas;
2)Jurim Dargevičam pienākas 8 Sabiedrības kapitāla daļas;
3)Raivim Zelčam pienākas 8 Sabiedrības kapitāla daļas;
4)Uģim Ieviņam pienākas 8 Sabiedrības kapitāla daļas;
5)Kārlim Karolim pienākas 8 Sabiedrības kapitāla daļas.1.2.Uzņēmuma pamatdarbība
SIA “Vīnakalns” statūtos noteiktais pamatdarbības virziens: lauku viesnīcas pakalpojumi (NACE klasifikācija 55.12).1.3.Uzņēmuma papilddarbība
Uzņēmums nodarbojas ar šādu papilddarbību:
Gatavo ēdienu piegāde (55.52)
Pārējais pasažieru sauszemes transports(60.23)
Ūdens transportlīdzekļu iznomāšana (71.22)1.4.Uzņēmuma vēsture
Uzņēmums ir jaundibināts, ideja par uzņēmuma dibināšanu radās pateicoties tūrisma nozares attīstībai valstī un arvien pieaugošajām investīcijām šajā jomā. Lai arī Vidzemes novads ir visvairāk tūristu apmeklētais valstī, tomēr Gulbenes rajons neizceļas ar vērā ņemamām aktivitātēm šajā sfērā. Uzņēmums atrodas izdevīgā ģeogrāfiskajā stāvoklī, jo ir ūdenstilpes tuvumā.1.5.Uzņēmuma misija
Uzņēmuma misija ir sniegt kvalitatīvus atpūtas nama un izklaides pakalpojumus gan vietējiem, gan ārvalstu tūristiem.1.6.Uzņēmuma mērķi
1.6.1.Stratēģiskie
•Iegūt 20% tirgus daļu Gulbenes rajonā (3 gadi)
•Nodrošināt ikgadējo peļņas pieaugumu par 5 %
•Palielināt sniegto pakalpojumu sortimentu, paplašinot piedāvāto pakalpojumu klāstu (2 gadi)1.6.2.Taktiskie
•Izvērst reklāmas kampaņu vietējā avīzē un internetā. Izveidot bukletu
•Uzlabot pakalpojumu kvalitāti, paplašināt uzņēmuma darbības sfēru, tādējādi radot jaunas darba vietas.
•Izveidot savu mājas lapu Internetā.
•Aizsākt ikgadējus pasākumus.1.6.3.Operatīvie
•Uzsākt viesu nama un pirts telpu iekārtošanu
•Sarīkot bezmaksas pasākumus (2-3), lai iepazīstinātu ar uzņēmuma sniegtajiem pakalpojumiem.
•Ievietot reklāmu vietējā avīzē1.7.Uzņēmuma finansu vajadzības
Reklāmas kampaņas izvēršanai nepieciešami 200 Ls (vietējā avīze un internets). Bukleta izveide 50 Ls, telpu iekārtošana 6000 Ls, mājas lapas izveide 300 Ls.2.Uzņēmuma produkta raksturojums
2.1.Uzņēmuma pakalpojumu raksturojums
SIA „Vīnakalns” sniedz laiku tūrisma un viesu nama pakalpojumus, koros ietilpst viesu nama un pirts īre, naktsmītnes, ūdens transporta iznomāšana pie uzņēmuma esošajā ūdenstilpē. Sauszemes transporta izmantošana. Uzņēmums sniedz gatavo ēdienu piegādes pakalpojumus.2.2.Produkta sortiments un to raksturojums
•Banketu zāle, kura vienlaicīgi var uzņemt līdz 30 cilvēkiem būs pieejama katru dienu, arī darbadienās.
•Pirts izmantošana visā uzturēšanās laikā.
•Viesu izmitināšanai ir 6 vienkārša izkārtojuma istabiņas, 2 divvietīgas, 4 četrvietīgas. Kopējais vietu skaits 20 vietas
•Vienreizēja ēdiena pasniegšana pēc vienošanās ar klientu, ēdienkarte tiek saskaņota ar ēdienu piegādātājiem. Aukstie, siltie ēdieni, uzkodas. Alkoholiskie un bezalkoholiskie dzērieni.
•Ūdenstransporta noma (ūdens motocikli un laivas) pieejami pēc vienošanās ar klientu. 2 ūdens motocikli un 3 airu laivas.
•Sauszemes transports klientu aizvešanai uz norādīto vietu pieejams jebkurā diennakts laikā. Desmitvietīga vieglā automašīna.
Laika gaitā pieejamo pakalpojumu sortiments paplašināsies.2.3.Produkta kvalitāte
Pakalpojumu kvalitāte ir preces īpašību kopums, kas ir viens no galvenajiem instrumentiem konkurences cīņā. SIA “Vīnakalns” piedāvātie pakalpojumi ir visaugstākajā kvalitātes līmenī. Pirmkārt, tas ir vērojams darbinieku attieksmē pret savu darbu un pienākumiem, kā arī viņu uzvedībā attiecībā uz lauku viesnīcas klientiem. Mūsu darbiniekiem ir pieklājīgs un cienošs izskats. Viņu izturēšanās ir jauka, viņi ir pieklājīgi un atsaucīgi, vienmēr smaidoši saskarsmē ar klientiem, zinoši un kompetenti savā jomā. Darbinieki tiks sūtīti uz dažādiem izglītojošiem kursiem, kā arī kvalifikācijas celšanas kursiem.
Viens no kvalitātes galvenajiem rādītājiem mūsu uzņēmumā ir istabiņas, kuru iekārtojums ir mājīgs un ērts, kā arī atbilstošs visām prasībām.2.4.Pakalpojuma dzīves cikls
Pakalpojumu dzīves cikls ir laikposms, kurā pakalpojums atrodas tirgū. To iedala ieviešanas, augšanas, brieduma, un krituma stadijās.
Sākumdarbības posmā uzņēmums plāno izmantot informatīvo reklāmu, lai iepazīstinātu iespējamos pircējus ar savu firmu, tās darbību, cenām, atrašanās vietu. Noslēgums informatīvajai reklāmai un pāreja uz pārliecinošo reklāmu stimulēs pieprasījumu pēc mūsu pakalpojumiem, jo liela nozīme pārliecinošajai reklāmai ir preces augšanas un brieduma posmos.3.Tirgus analīze
3.1.Tirgus(nozares) vispārējs raksturojums
Šobrīd pasaulē par vienu no perspektīvākajām ekonomikas nozarēm atzīst tūrismu. No tautsaimniecības izaugsmes viedokļa šai nozarei raksturīgs ievērojams multiplikatīvais efekts: tūrisms rada jaunas darba vietas kā pašā nozarē, tā tieši un netieši saistītajās nozarēs, ir nodokļu maksātājs valsts un pašvaldību budžetā, investīciju un uzkrājumu avots, sniedz attīstības un izlīdzināšanās iespējas reģionos. Tūrisma pakalpojumu īpatsvars IKP Latvijā ir 1,9% , bet ES valstīs vidēji 4,8%. Tūrismā tieši nodarbināto skaits Latvijā sasniedz 2,5% no kopējā nodarbināto skaita, bet netieši nodarbināto skaits sasniedz aptuveni 7,3%.
Centrālās statistikas pārvaldes ceļotāju apsekojumā iegūtie rezultāti liecina, ka š.g. 2.ceturksnī salīdzinājumā ar 2003.gada attiecīgo ceturksni ārvalstu viesu skaits Latvijā palielinājies par 11.6%. Pavisam 2004.gada 2.ceturksnī izbraukušie ārvalstu viesi Latvijas robežu šķērsojuši 712 tūkst. reizes, no kopējā ārvalstu viesu skaita 67% Latvijā uzturējušies mazāk par diennakti. Vidējais viesu uzturēšanās ilgums mūsu valstī bijis 1.4 diennaktis, kas nav būtiski mainījies salīdzinājumā ar šo pašu laika periodu pagājušā gadā (1.5 diennaktis).
Lielākā daļa ārvalstu viesu bijuši tuvējo kaimiņvalstu iedzīvotāji - 32% no ceļotāju kopskaita bija ieradušies no Lietuvas, 27% no Igaunijas, 8% no Krievijas, 6% no Somijas, un pa 5% no Vācijas, un Polijas.
No visiem ārzemju ceļotājiem, kuri apsekojuma periodā ieradās Latvijā, 29% norādīja, ka Latvijā ieradušies tikai caurbraucot (tranzītā), 17% kā ceļojuma iemeslu minēja biznesa darījumus un atpūtu, bet 16% - draugu, radinieku apmeklējumu.
2004.gada 2.ceturksnī ārvalstu viesi mūsu valstī iztērējuši 32.9 milj. Ls (šajā summā neietilpst ceļa izdevumi, izdevumi, kas veikti darba devēja uzdevumā, kā arī kapitālieguldījumi), kas ir par 4.0 milj. latu vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Vidēji dienā, 2004.gada 2.ceturksnī, ceļotāji iztērēja 34 Ls, kas ir par 4 Ls vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Visvairāk naudas tērējuši ceļotāji no Vācijas – 4.4 milj. Ls, Krievijas – 3.6 milj. Ls, Somijas – 2.8 milj. Ls, Lietuvas – 2.5 milj. Ls, Lielbritānijas – 2.3 milj. Ls, Igaunijas – 2.0 milj. Ls, un Norvēģijas – 1.9 milj. Ls.
33% no visiem ārvalstu viesiem Latvijā uzturējušies ilgāk par 24 stundām. No tiem, kuri Latvijā nakšņojuši, 53% apmetušies viesnīcās vai tām pielīdzinātās tūristu mītnēs, bet 26% pie radiem vai draugiem. Katrs trešais ārzemju vairāku dienu ceļotājs Latvijā ieradies pirmo reizi.
Informāciju par Latviju ārzemju ceļotāji galvenokārt ieguvuši savu iepriekšējo apmeklējumu laikā (26%). 18% no visiem ārzemju ceļotājiem informāciju par Latviju ieguva no radiem, draugiem un paziņām, 11% izmantoja Interneta, plašsaziņas līdzekļu iespējas vai arī ieguva informāciju par Latviju savā darba vietā. No ceļotāju kopskaita 79% Latvijā ieradās ar autotransportu, 10% ar lidmašīnu, 8% ar kuģi, un 3% ar vilcienu.
1. Tabula. Latvijas iedzīvotāju vidējie izdevumi Latvijā braucienu laikā, 2002. gads
Atpūtas braucieniTai skaitāDarījuma braucieni (1 un vairākas naktis)
Vienas dienas atpūtas braucieniAtpūtas braucieni (1-3 naktis)Garie atpūtas braucieni (4 un vairāk naktis)
Kopā izdevumi, tūkst. Ls67035.939067.622647.25321.14296.9
Braucienu skaits, tūkst.8566.46051.92485.1219.4257.2
Vidējie izdevumi viena brauciena laikā, Ls7.86.59.124.316.7
* Dati pieejami tikai par 2002. gadu, jo ir veikts tikai viens apsekojums
2002. gadā Latvijā darbojās 297 viesnīcas un citas tūrisma mītnes, tajās apkalpots 666 tūkst. viesu, jeb par 14% vairāk nekā 2001. gadā. 2002. gadā Latvijā darbojās 127 tūrisma firmas, apkalpojot 254,6 tūkst. cilvēku jeb par 6% vairāk nekā iepriekšējā gadā.
Lai arī pēdējos gados tūrisma attīstībā ir iezīmējušās pozitīvas tendences, vēl joprojām pastāv virkne šīs nozares straujāku attīstību ierobežojošu faktoru:
•Valsts un pašvaldību budžeta finansējuma, kā arī ...valsts atbalsta uzņēmējdarbības attīstībai nepietiekamība;
•Nepilnīga un kļūdaina informācija par situāciju Latvijā, valsts ekonomisko attīstību, drošību un politisko stabilitāti, nepietiekams tūrisma mārketings vietējā un starptautiskajā tirgū, tūrisma mārketinga koordinācijas trūkums Baltijas valstīs;
•Pasaules mēroga tūristus piesaistošu objektu trūkums, izteikta sezonalitāte;
•Vāji attīstīta vai nekvalitatīva tūrisma infrastruktūra;
•Nepietiekams tūrismā strādājošo izglītības un prasmju līmenis;
•Latvijas iedzīvotāju zemā maksātspēja (attiecībā uz vietējo tūrismu);
•Lēmējvaras un izpildvaras politiska neizpratne par tūrisma nozīmīgumu tautsaimniecības attīstībā.
Vairāku minēto faktoru ietekmi varētu novērst vai mazināt, ja publiskais un privātais sektors kopīgi un saskaņoti īstenotu valsts politiku šajā nozarē.
2001. gada decembrī Ministru kabinets akceptēja Latvijas tūrisma attīstības nacionālo programmu, kas ir vidēja termiņa (2000. -2010. gads) stratēģiskās plānošanas dokuments tūrisma attīstības veicināšanai. Programmas prioritātes ir: attīstīt ienākošo tūrismu(tūrisma pakalpojumu eksportu), veidot pozitīvu Latvijas tēlu; attīstīt vietējo tūrismu; stiprināt tūrisma institucionālo bāzi un pilnveidot tūrisma tiesisko bāzi; saskaņot nozares attīstību dažādās jomās( tūrisma izglītība un pētniecība, tūrisma produkta un infrastruktūras attīstība, tūrisma mārketings u.c.) Līdztekus nacionālajam finansējumam tiek piesaistīti ES strukturālo fondu (PHARE, SAPARD, Life-Vide programma, Leonardo da Vinci programma) līdzekļi. Programma izstrādātāji prognozē, ka programmas īstenošana ļaus: vismaz divkāršot tūrisma un ar tūrismu saistīto nozaru saražoto pievienoto vērtību; panākt ārzemju ceļotāju skaita pieaugumu 2001.-2010. gados vidēji par 150 tūkst. gadā (vidēji 8% gadā ar zemāku pieaugumu gada sākumā) līdz 3,3 milj. ārvalstu ceļotāju gadā pēc programmas ieviešanas; panākt ārvalstu ceļotāju izdevumu Latvijā palielinājumu, lai tie līdzsvarotos ar Latvijas ceļotāju izdevumiem ārvalstīs, sasniedzot 297 milj. latu gadā; palielināt nodarbinātību tūrismā un citās nozarēs, samazinot bezdarbu un sociālo spriedzi.
Ir pieņemta virkne tūrisma attīstību veicinošu tiesību aktu, kuri atvieglo tūrisma straujākas progresēšanas iespējas.
Turpinās valsts investīciju projekta “Vienota tūrisma informācijas centru tīkla izveide” īstenošana. Tā ietvaros notiek foto servera sistēmas vadības programmatūras izstrāde, foto objektu attēlošanas portālā nodrošināšana, karšu sistēmas vadības programmatūras izstrāde, foto datu bāzes izveide, vienotās datu bāzes papildināšana un valsts tūrisma portāla attīstība.3.2.Mērķa tirgus segmentācija
Mērķa tirgus ir visi visu vecumu vietējie iedzīvotāji un arī ārzemnieki, kuri ir ieplānojuši brīvdienas pavadīt tieši šajā reģionā.
Vecums – no 18 līdz 60 gadiem;
Dzimums – gan sievietes, gan vīrieši ;
Dzīvesvieta – Latvijas lielpilsētas;
Vācija;
Somija;
Zviedrija;
u.c. valstis
darbavietas – biroju darbinieki – 19% ;
Studenti, skolnieki - 11% ;
Vadītāji - 10% ;
Finanses un ekonomika - 9%;
Juristi - 6%;
Valsts iestāžu darbinieki - 5%;
Projektu vadītāji - 5%;
Medicīnas darbinieki - 4%;
Ienākumi – sasniedz vidējos rādītājus;
Ģimenes stāvoklis – gan neprecējušies, gan precējušie, ar un bez bērniem.3.3.Konkurentu analīze
2. Tabula. SIA „Vīnakalns” konkurenti
NosaukumsAdreseTelefonsPakalpojumiCena h/LsIstabu skaitsVietu skaits
"Sonāte", atpūtas komplekss"Sonāte", Stāmerienas pagasts, Gulbenes rajons, LV-44064436755Atpūtas bāzes, pirtis, viesnīcas, banketzāle8940
"Ainavas", viesu nams
"Ainavas" , Galgauskas pagasts, Gulbenes rajons, LV-44284498538Atpūtas bāzes, viesu nami81128
"Alfo A.A.", SIA, Viesu nams
Brīvības 97, Gulbene, LV-44014472202Atpūtas bāzes, viesu nami1025
"Ferma", atpūtas bāze
"Upatnieki" , Daukstu pagasts, Gulbenes rajons, LV-44296554401Atpūtas bāzes, viesu nami5410
"Gundegas", viesu nams
Sinole, "Gundegas" , Lejasciema pagasts, Gulbenes rajons, LV-44134453762Atpūtas bāzes, viesu nami4-6412
"Jauniešu atpūtas centrs"
"Kalna Lācītes" , Rankas pagasts, Gulbenes rajons, LV-44169225352Atpūtas bāzes, viesu nami836
"Kaijas", viesu nams
"Kaijas" , Stāmerienas pagasts, Gulbenes rajons, LV-44064436738Atpūtas bāzes, viesu nami3314
"Lācis", SIA
Ranka, "Birzes" , Rankas pagasts, Gulbenes rajons, LV-44169174716Atpūtas bāzes, viesu nami836
"Lācīšu dzirnavas", atpūtas komplekss
Ranka, "Lācītes" , Rankas pagasts, Gulbenes rajons, LV-44169225352Atpūtas bāzes, viesu nami524
"Mežvidi", viesu nams
"Mežvidi" , Lejasciema pagasts, Gulbenes rajons, LV-44124444127Atpūtas bāzes, viesu nami7-937
"Ozoldruvas", viesu nams
"Ozoldruvas" , Galgauskas pagasts, Gulbenes rajons, LV-44284473558Atpūtas bāzes, viesu nami1.524
"Silamiķeļi", viesu nams
"Silamiķeļi" , Lejasciema pagasts, Gulbenes rajons, LV-44126441045Atpūtas bāzes, viesu nami4-52/410
"Vonadziņi", atpūtas komplekss
"Skolas" 1, Stāmerienas pagasts, Gulbenes rajons, LV-44069242551Atpūtas bāzes, viesu nami12-382039
"Ziedu gravas", brīvdienu māja
Stāmeriena, "Ziedugravas" , Stāmerienas pagasts, Gulbenes rajons, LV-44064436651Atpūtas bāzes, viesu nami4-6928
Lai arī šajā jomā uzņēmumam ir salīdzinoši daudz konkurentu, tomēr neviens no tiem neieņem stabilu līderpozīciju tirgū. Turklāt Jaungulbenes pagastā, šis būs vienīgais šāda veida uzņēmums. Vienīgais mīnuss ir tas, ka uzņēmumam jāiekaro vieta starp citiem šāda pakalpojuma sniedzējiem. Cenu politika visiem uzņēmumiem ir līdzīga. Svārstās no 4- 8 Ls par stundu. Tikai atpūtas komplekss „Vonadziņi” izmanto savādāku cenu politiku, jo tas ir prestižākais atpūtas komplekss Gulbenes rajonā. Lielākai daļai tūrisma uzņēmumu Gulbenes rajonā nav attīstīta mārketinga stratēģija, tādējādi, to veiksmīgi attīstot var vieglāk iegūt šo tirgus nišu.3.4.Uzņēmuma gaidāmās pozīcijas tirgū, SVID analīze
Stiprās pusesVājās puses
•Pagasta teritorijā konkurence ir neliela
•Darbojošais personāls spēj ļoti labi saprasties ar klientiem
•Viegli mūs atrast
•Gleznaina, nepiesārņota daba
•Plašs pakalpojumu sortiments
•Cenas •Slikts autoceļu stāvoklis
•Neatpazīstamība
•Zems svešvalodu zināšanu līmenis
IespējasDraudi
•Pilnveidot pakalpojumu sortimentu
•Sakaru nodrošinājuma attīstība, iespējas pieslēgt internetu
•Paplašināt uzņēmuma teritoriju un pašu uzņēmumu
•Iespējas piesaistīt papildus līdzekļus no lauku atbalsta dienesta•Jauni konkurenti
•Atkarība no dabas apstākļiem
•Esošo konkurentu attīstīšanās
•Nespēja vienoties ar pašvaldību par iznomājamajām teritorijām4.Mārketinga stratēģija
4.1.Uzņēmuma cenu politika
Pakalpojumi un to izcenojumi:
Viesu zāle7Ls/ h
Viesu zāle+ pirts+ guļamtelpas70Ls/ 12h
Pirts20Ls/ 12h
Pirts+ guļamtelpas35Ls/ 12h
Inventāra izcenojumi:
Laiva2Ls/h
Ūdens motocikls 10Ls/0.5h
Ēdināšana: Pēc vienošanās ar klientu.
Vasaras mēnešos sniegto pakalpojumu skaits ir ievērojami lielāks, tātad arī ienākumi ir daudz lielāki, jo vasaras mēnešos ir iespējams izmantot ūdens transporta līdzekļus.
Vidējā pakalpojuma cena vasaras mēnešos 120 Ls, pārējos mēnešos 90 Ls
Vidēji sniegto pakalpojumu skaits mēnesī 30 (vasaras mēnešos), 20 (ziemas mēnešos)
Ieņēmumi vidēji mēnesī (vasaras mēnešos) 3600 Ls, (ziemas mēnešos) 1800 Ls.4.2.Preču realizācijas kanālu raksturojums
Lai parādītu, ka uzņēmumam rūp klients, tiks piedāvāti vairāki veidi, no kuriem klients varēs izvēlēties sev labāko, iepriekšējai istabu, svinību telpu vai kādu citu no lauku mājas piedāvātajiem pakalpojumiem rezervācija:
•Tiešā rezervācija – tas ir, tūrists pats piesaka rezervāciju telefoniski vai rakstiski. Šādi rezervējot, lielākās problēmas tūristam var sagādāt tas, ka saimnieki ne vienmēr atrodas uz vietas, īpaši vasaras sezonā, bet citādi, tas ir labs veids, kā veikt rezervāciju.
•Asociācijā “Lauku ceļotājs” – Katru gadu ~50% no visiem viesiem izmanto atpūtu laukos pirmo reizi. Speciālisti, kas strādā rezervēšanas birojā, informē par apstākļiem apmešanās vietā un apkārtnē, sniedz precīzu ceļa aprakstu uz saimniecību, kā arī dod precīzus paskaidrojumus pa telefonu vai tieši rezervēšanas birojā. Rezervēšanas biroja darbība dod iespēju apkopot statistiku, veikt tirgus analīzi, veicinot pieprasīta produkta veidošanu.
Informāciju par lauku māju tūristi varēs saņemt arī Gulbenes rajona Tūrisma informācijas centrā.4.3.Preču tirdzniecības veicināšanas pasākumi
Uzņēmuma darbības uzsākšanas posmā liela nozīme ir informējošai reklāmai, jo uzņēmums vēl nav pazīstams tirgū, tāpēc lieli spēki jāpieliek, lai tas tiktu ievērots un tam veidotos savs klientu loks. Brīdī, kad uzņēmums jau būs nostiprinājis savas pozīcijas un izvērsīsies konkurence ar citiem tūrisma uzņēmumiem tirgū, aktuāla kļūs pārliecinošā reklāma, kas pārliecinās pircēju, ka tieši lauku mājas “Vīnakalns” sniegtie pakalpojumi ir tas, kas viņam ir nepieciešams. Savukārt uzņēmuma brieduma stadijā būs vajadzīga atgādinošā reklāma, lai klientu atmiņā saglabātu pakalpojumu pievilcīgās īpašības.
Tā kā ir zināms, ka ~80% no visiem lauku atpūtniekiem, Latvijas iedzīvotāji, vecumā no 30 līdz 50 gadiem - ģimenes ar bērniem, lielāko pilsētu iedzīvotāji, kam ienākumi sasniedz vidējos rādītājus. Šī mērķa tirgus sasniedzamība ir visvieglākā un prasa vismazāk līdzekļus – regulāra lauku tūrisma produkta reklamēšana radio un TV. Efektīvi ir raidījumi, kuros tiek atspoguļotas brīvdienas laukos, jo sabiedrības interese par šo brīvdienu veidu ir liela. Informācija presē sasniedz precīzu vietējo tūristu mērķauditoriju. Šo tūristu nodrošinājums laukos ir svarīgs, jo tie sastāda lielāko daļu no visiem tūristiem, palīdz novirzīt valstī naudas līdzekļus no lielajām pilsētām uz laukiem.
Ļoti svarīga arī ir mutiskā reklāma, jo daudzi cilvēki atzīst, ka par kādu konkrētu viesu namu uzzinājuši tieši no paziņām un draugiem nevis no plašsaziņas līdzekļiem, tādēļ jo īpaši svarīga ir uzņēmuma tāla veidošana apkārtējā sabiedrībā.
Reklāmas uzdevumi ir:
•informēt potenciālos klientus par lauku mājas ”Vīnakalns” esamību;
•apskatīt piedāvātos pakalpojumus;
•veidot pozitīvu uzņēmuma tēlu;
•pārliecināt par pakalpojumu nepieciešamību;
•izveidot, nostiprināt un palielināt pieprasījumu;
•gūt lielākus ienākumus.
Ar reklāmas veidošanu un plānošanu uzņēmumā nodarbosies tā vadītājs. Reklāmai 2005. gadā tiks atvēlēti 300 Ls5.Uzņēmuma funkcionēšanas un ražošanas plāns
5.1.Uzņēmuma atrašanās vietas raksturojums
Uzņēmums atrodas Gulbenes rajona Jaungulbenes pagastā. Atrodas diezgan nomaļā vietā pie ezera, kas garantē mierīgu atpūšanos. Nav tuvu nevienam lielceļam, tātad satiksmes trokšņu iespējamība ir pilnībā izslēgta. Tuvākā šoseja atrodas 10 km attālumā. Attālums līdz pilsētai ir 25 kilometri.5.2.Uzņēmumā izmantojamie resursi
•Elektrība- vidēji mēnesī elektrības izmaksas sasniedz 20 Ls
•Ūdens- no vietējā ūdensvada, vidēji 10 Ls mēnesī.
•Apkure- malka, vidēji 10 Ls mēnesī.
•Sakaru līdzekļi- mobilais telefons, pieslēgts LMT tīklam, vidēji 30 Ls mēnesī.
3. Tabula. Ikmēneša izdevumi par komunālajiem maksājumiem
Izmantojamais resurssIzdevumi Ls, vidēji mēnesī
Elektrība20
Ūdens20
Apkure20
Sakaru līdzekļi15
Atkritumu izvešana2
Kopā775.3.Uzņēmuma pamatlīdzekļi un apgrozāmie līdzekļi
4. Tabula. Pamatlīdzekļu uzskaite.
PamatlīdzeklisSkaitsCena par 1 vienību(Ls)Summa(Ls)
Zemes un būvju īpašums118 00018 000
Ēkas labiekārtojums 110 00010 000
Gultas201002000
Bāra lete1400400
Galds1150150
Skapji6100600
Paklāji650300
Krēsli3510350
Dīvāni2300600
Biljarda galds110001000
Mūzikas centrs1100100
Kases aparāts1200200
Laivas3100300
Ūdens motocikli230006000
KOPĀ40 000
Uzņēmuma apgrozāmie līdzekļi ir tā rīcībā esošā nauda (10 000 Ls) un kurināmais.6.1.Uzņēmuma vadības organizācijas struktūra
6.1.1.Vadītāju funkcijas un atbildība
Uzņēmumā ir lineārās pārvaldes sistēma. Lineārā vadības struktūra nepieļauj pretrunīgu lēmumu pieņemšanu, izslēdz dublēšanās iespējas un notiek stingrāka darbinieku kontrole. Uzņēmuma funkcionēšanu nodrošina 5 personas: valdes priekšsēdētājs un 4 tam pakļautie darbinieki.
1.Shēma. Uzņēmuma vadības struktūra
Uzņēmuma vadītājs ir valdes priekšsēdētājs, kas atbild par visu uzņēmumu kopumā. Viņa profesionālās darbības pamatuzdevumi ir: plānot un vadīt darbības stratēģiju un nodrošināt tās izpildi, slēgt darījumus (līgumus) ar piegādātājiem, klientiem un citām organizācijām; plānot un kontrolēt resursu izlietojumu, darbinieku piesaistīšanu; izrīkot ikdienas darbus; vadīt citus darbiniekus.6.2.Uzņēmumā nodarbinātais personāls
Kopā uzņēmumā strādā 4 cilvēki. SIA “Vīnakalns” darbiniekiem ir augstas prasības. Tiem jābūt augsti kvalificētiem, nepārtraukti jāpapildina savas zināšanas. Darbiniekiem jābūt komunikabliem, jāprot profesionāli sadarboties ar klientiem, attieksmei pret klientu jābūt laipnai. Tiem jābūt arī ar lielu gribasspēku, augstu darba motivāciju, regulāri jāpilda direktores noteiktie rīkojumi.
5. Tabula. Darbinieku pienākumi.
Amata nosaukumsPienākumi
Grāmatvedis Plānot un noteikt budžeta un grāmatvedības kontroli, gatavot finansu dokumentus, konsultēt par nodokļu un maksājumu problēmām, veikt grāmatvedības un statistikas pārskatu analīzi, kā arī pētīt dažādas ekonomiskās problēmas – makroekonomiskos procesus, naudas apgrozību, cenu politiku, nodarbinātību, darba ražīgumu un samaksu, pakalpojumu sniegšanas izdevumus, vākt, analizēt un interpretēt ekonomikas datus.
Mārketinga menedžerisAtbildēt par mārketinga stratēģiju, nodarboties ar reklāmas ievietošanu vietējā avīzē un televīzijā, kā arī internetā. Atbildēt par uzņēmuma cenu politiku.
PārvaldnieksSaņemt un rezervēt pieteikumus. Viesu uzņemšana un rūpes par viņu labklājību un ērtību. Iegādāties produktus un citus materiālus, kontrolēt to izlietošanu.
IstabeneIstabiņu un viesnīcas telpu uzturēšana kārtībā – apkopt telpas, mazgāt grīdas, klāt gultas, mainīt gultas veļu un dvieļus. Rūpēties, lai pirts vienmēr būtu lietošanas kārtībā.6.2.1.Darbinieku štatu saraksts, atalgojums un motivācija
6.Tabula. Darbinieku štatu saraksts un atalgojums.
AmatsŠtats (cilvēku skaits)Atalgojums mēnesī, Ls (bruto summa)Summa kopā, LsSociālais nodoklis, 24,09 %Summa kopā
Vadītājs120020048,18248,18
Grāmatvedis114014033,73173,73
Mārketinga menedžeris114014033,73173,73
Pārvaldnieks112012028,91148,91
Istabene110010024,09124,09
Kopā algas868,64
Riska nodeva1,75
KOPĀ870,39
Darbinieku motivācijai uzņēmums piedāvā kvalifikācijas celšanas kursus apmaiņas braucienos uz citiem līdzīga rakstura uzņēmumiem. Gada labākais strādnieks pēc pašu darbinieku vērtējuma saņem prēmiju.7.Problēmas un risks
7.1.Risks, tā veidi, problēmas un riska mazināšanas pasākumi
7. Tabula. Riski un to novēršanas pasākumi.
RISKSRISKA MAZINĀŠANAS PASĀKUMI
Ekonomiskie riski
Inflācija, cenu maiņa tirgūEkonomisko prognožu veikšana, nepārtraukta sekošana informācija par notikumiem un situāciju lauku viesnīcu un tūrisma sfērā
Konkurences pieaugumsElastīgu cenu politikas pielietošana, plaša sortimenta izveidošana. Savas produkcijas īpatnības.
Iedzīvotāju maksātspējas samazinājumsUzņēmuma cenu politikas maiņa
Klientu neapmierinātībaPakalpojumu kvalitātes uzlabošana
Naudas trūkums uzņēmumāRezerves fondu izveide, papildus kapitāla piesaiste, jaunu partneru piesaiste
Politiskie riski
Izmaiņas likumdošanāSakaru dibināšana ar juridiskiem konsultantiem, kas turpmākajos uzņēmuma pastāvēšanas gados būs nepieciešama, lai uzņēmums varētu sekmīgi darboties, pamatojoties uz pastāvošo likumdošanu.
Izmaiņas politiskajā situācijāSavlaicīga informācijas iegūšana un no valsts politiskajiem notikumiem optimāli neatkarīga uzņēmuma darbības veidošana
Dabas riski
Ugunsgrēks, stihiskas dabas parādībasUgunsdzēsības normu izveide, drošības noteikumu ievērošana, īpašuma apdrošināšana
Sociālie riski
Darbinieku slimības, zaudējums, darbinieka neprofesionalitāteRezerves fondu izveide, darbinieku nomaiņas iespējas paredzēšana, darbinieku kvalifikācijas celšana
ZādzībasĪpašuma maksimāla nodrošināšana pret dažāda veida uzbrukumiem, apdrošināšana
Līdzekļu nolietojums, sabojāšanāsLaicīga rezerves fondu izveide, pamatlīdzekļu apdrošināšana, inventāra saudzējošo normu izveide8.Finansu informācija
8.1.Pamatlīdzekļu nolietojums
8. Tabula. Pamatlīdzekļu nolietojums.
PamatlīdzeklisNolietojuma % gadāSākotnējā vērtība (Ls)1. gads2. gads 3. gads4. gads5. gads6. gads7. gads8. gads9. gads10. gads
Ēkas labiekārtojums 10%10 0001000100010001000100010001000100010001000
Gultas20%2000400400400400400
Bāra lete20%4008080808080
Galds20%1503030303030
Skapji20%600120120120120120
Paklāji33%300100100100
Krēsli20%3507070707070
Dīvāni20%600120120120120120
Biljarda galds10%1000100100100100100100100100100100
Mūzikas centrs20%1002020202020
Kases aparāts20%2004040404040
Laivas20%3006060606060
Ūdens motocikli20%600012001200120012001200
KOPĀ22 0003340334033403240324011001100110011001100
Atlikusī vērtība18 66015 32011 9808 7405 5004 4003 3002 2001 10008.2.Kredīta atmaksas grafiks
9. Tabula. Kredīta atmaksas grafiks.
Ikmēneša Kopējais
GadsMēn.Pamatsummamaksājums% maks.maks.
20051 15 000.00 Ls 250.00 Ls 100.00 Ls 350.00 Ls
2 14 750.00 Ls 250.00 Ls 98.33 Ls 348.33 Ls
3 14 500.00 Ls 250.00 Ls 96.67 Ls 346.67 Ls
4 14 250.00 Ls 250.00 Ls 95.00 Ls 345.00 Ls
5 14 000.00 Ls 250.00 Ls 93.33 Ls 343.33 Ls
6 13 750.00 Ls 250.00 Ls 91.67 Ls 341.67 Ls
7 13 500.00 Ls 250.00 Ls 90.00 Ls 340.00 Ls
8 13 250.00 Ls 250.00 Ls 88.33 Ls 338.33 Ls
9 13 000.00 Ls 250.00 Ls 86.67 Ls 336.67 Ls
10 12 750.00 Ls 250.00 Ls 85.00 Ls 335.00 Ls
11 12 500.00 Ls 250.00 Ls 83.33 Ls 333.33 Ls
12 12 250.00 Ls 250.00 Ls 81.67 Ls 331.67 Ls
20061 12 000.00 Ls 250.00 Ls 80.00 Ls 330.00 Ls
2 11 750.00 Ls 250.00 Ls 78.33 Ls 328.33 Ls
3 11 500.00 Ls 250.00 Ls 76.67 Ls 326.67 Ls
4 11 250.00 Ls 250.00 Ls 75.00 Ls 325.00 Ls
5 11 000.00 Ls 250.00 Ls 73.33 Ls 323.33 Ls
6 10 750.00 Ls 250.00 Ls 71.67 Ls 321.67 Ls
7 10 500.00 Ls 250.00 Ls 70.00 Ls 320.00 Ls
8 10 250.00 Ls 250.00 Ls 68.33 Ls 318.33 Ls
9 10 000.00 Ls 250.00 Ls 66.67 Ls 316.67 Ls
10 9 750.00 Ls 250.00 Ls 65.00 Ls 315.00 Ls
11 9 500.00 Ls 250.00 Ls 63.33 Ls 313.33 Ls
12 9 250.00 Ls 250.00 Ls 61.67 Ls 311.67 Ls
20071 9 000.00 Ls 250.00 Ls 60.00 Ls 310.00 Ls
2 8 750.00 Ls 250.00 Ls 58.33 Ls 308.33 Ls
3 8 500.00 Ls 250.00 Ls 56.67 Ls 306.67 Ls
4 8 250.00 Ls 250.00 Ls 55.00 Ls 305.00 Ls
5 8 000.00 Ls 250.00 Ls 53.33 Ls 303.33 Ls
6 7 750.00 Ls 250.00 Ls 51.67 Ls 301.67 Ls
7 7 500.00 Ls 250.00 Ls 50.00 Ls 300.00 Ls
8 7 250.00 Ls 250.00 Ls 48.33 Ls 298.33 Ls
9 7 000.00 Ls 250.00 Ls 46.67 Ls 296.67 Ls
10 6 750.00 Ls 250.00 Ls 45.00 Ls 295.00 Ls
11 6 500.00 Ls 250.00 Ls 43.33 Ls 293.33 Ls
12 6 250.00 Ls 250.00 Ls 41.67 Ls 291.67 Ls
20081 6 000.00 Ls 250.00 Ls 40.00 Ls 290.00 Ls
2 5 750.00 Ls 250.00 Ls 38.33 Ls 288.33 Ls
3 5 500.00 Ls 250.00 Ls 36.67 Ls 286.67 Ls
4 5 250.00 Ls 250.00 Ls 35.00 Ls 285.00 Ls
5 5 000.00 Ls 250.00 Ls 33.33 Ls 283.33 Ls
6 4 750.00 Ls 250.00 Ls 31.67 Ls 281.67 Ls
7 4 500.00 Ls 250.00 Ls 30.00 Ls 280.00 Ls
8 4 250.00 Ls 250.00 Ls 28.33 Ls 278.33 Ls
9 4 000.00 Ls 250.00 Ls 26.67 Ls 276.67 Ls
10 3 750.00 Ls 250.00 Ls 25.00 Ls 275.00 Ls
11 3 500.00 Ls 250.00 Ls 23.33 Ls 273.33 Ls
12 3 250.00 Ls 250.00 Ls 21.67 Ls 271.67 Ls
20091 3 000.00 Ls 250.00 Ls 20.00 Ls 270.00 Ls
2 2 750.00 Ls 250.00 Ls 18.33 Ls 268.33 Ls
3 2 500.00 Ls 250.00 Ls 16.67 Ls 266.67 Ls
4 2 250.00 Ls 250.00 Ls 15.00 Ls 265.00 Ls
5 2 000.00 Ls 250.00 Ls 13.33 Ls 263.33 Ls
6 1 750.00 Ls 250.00 Ls 11.67 Ls 261.67 Ls
7 1 500.00 Ls 250.00 Ls 10.00 Ls 260.00 Ls
8 1 250.00 Ls 250.00 Ls 8.33 Ls 258.33 Ls
9 1 000.00 Ls 250.00 Ls 6.67 Ls 256.67 Ls
10 750.00 Ls 250.00 Ls 5.00 Ls 255.00 Ls
11 500.00 Ls 250.00 Ls 3.33 Ls 253.33 Ls
12 250.00 Ls 250.00 Ls ... 1.67 Ls 251.67 Ls
KOPĀ 3 050.00 Ls 18 050.00 Ls
Piesaistītais kapitāls ir 15 000 LVL. Kapitāls tiek piesaistīts pamatlīdzekļu iegādei un uzņēmuma darbības nodrošināšanai pirmajos tā darbības mēnešos. Kā nodrošinājums ir dzīvojamā māja 25 000 LVL vērtībā. Šī summa tiek aizņemta komercbankā Baltic Trust Bank uz 5 gadiem ar fiksēto procentu likmi. Procentu likme gadā ir 8%(Rigibor + uz klientu orientētā "D" kategorijas likme).8.3.Peļņas un zaudējumu aprēķins
10. Tabula. Peļņas un zaudējumu aprēķins 2005. gadam.
Peļņas/zaudējumu pārskats 2005.Mēneši
Ienākumi123456789101112Kopā
Pakalpojumu sniegšana18001800180036003600360036003600180018001800180030600.00
Ienākumi pavisam18001800180036003600360036003600180018001800180030600.00
Izmaksas
Tiešās izmaksas
Izdevumi pakalpojumiem 1001001001001001001001001001001001001200.00
Tiešās darba algas+riska nodeva+soc.nodoklis870.39870.39870.39870.39870.39870.39870.39870.39870.39870.39870.39870.3910444.68
Tiešās izmaksas kopā970.39970.39970.39970.39970.39970.39970.39970.39970.39970.39970.39970.3911644.68
Bruto peļņa829.61829.61829.612629.612629.612629.612629.612629.61829.61829.61829.61829.6118955.32
Siltumenerģija101010101010101010101010120.00
Ūdens un kanalizācija101010101010101010101010120.00
Elektroenerģija202020202020202020202020240.00
Mārketinga izdevumi505020202020202020202020300.00
Sakaru izdevumi303030303030303030303030360.00
Apdrošināšana101010101010101010101010120.00
Signalizācija252525252525252525252525300.00
Kredīta procentu maksājumi10098.3396.679593.3391.679088.3386.678583.3381.671090.00
Citi izdevumi401515151515151515151515205.00
Kopā netiešās izmaksas295268.33236.67235233.33231.67230228.33226.67225223.33221.672855.00
Darbības peļņa534.61561.28592.942394.612396.282397.942399.612401.28602.94604.61606.28607.9416100.32
Kapitāla izmaksas
Kredīta pamatsummas maksājums2502502502502502502502502502502502503000.00
Nolietojums278.33278.33278.33278.33278.33278.33278.33278.33278.33278.33278.33278.333340.00
Kopā kapitāla izmaksas528.33528.33528.33528.33528.33528.33528.33528.33528.33528.33528.33528.336340.00
Izmaksas pavisam1793.721767.051735.391733.721732.051730.391728.721727.051725.391723.721722.051720.3920839.68
Peļņa pirms nodokļiem6.2832.9564.611866.281867.951869.611871.281872.9574.6176.2877.9579.619760.32
Tīrā peļņa5.3428.0054.921586.341587.751589.171590.591592.0063.4264.8466.2567.678296.31
UIN nodoklis 0.804.208.24237.95238.16238.37238.59238.809.519.739.9410.151244.44
11. Tabula. Peļņas un zaudējumu aprēķins 2006. un 2007. gadam.
Peļņas/zaudējumu pārskats 2006. UN 2007.Ceturkšņi2006 2007
Ienākumi1.cet.2.cet.3.cet.4.cet.Kopā1.pusgads2.pusgadsKopā
Pakalpojumu sniegšana6100115009700610033400188001700035800
Ienākumi pavisam6100115009700610033400188001700035800
Izmaksas
Tiešās izmaksas
Tiešās darba algas+riska nodeva+soc.nodoklis2611.172611.172611.172611.1710444.685222.345222.3410444.68
Tiešās izmaksas kopā2691.172691.172691.172691.1710764.685382.345382.3410764.68
Bruto peļņa3408.838808.837008.833408.8322635.3213417.6611617.6625035.32
Netiešās izmaksas
Siltumenerģija303030301206060120
Ūdensapgāde un kanalizācija303030301206060120
Elektroenerģija60606060240120120240
Mārketinga izdevumi70707070280140140280
Apdrošināšana303030301206060120
Signalizācija75757575300150150300
Sakaru izdevumi90909090360180180360
Kredīta procentu maksājumi235220205190850335275610
Citi izdevumi150150150150600300300600
Kopā netiešās izmaksas11301115110010854430224521854430
Darbības peļņa2278.837693.835908.832323.8318205.3211172.669432.6620605.32
Kapitāla izmaksas
Kredīta maksājumi750750...7507503000150015003000
Nolietojums835.00835.00835.00835.003340.00167016703340
Kopā kapitāla izmaksas15851585158515856340.00317031706340
Izmaksas pavisam5406.175391.175376.175361.1721534.6810797.3410737.3421534.68
0.00 0
Peļņa pirms nodokļiem693.836108.834323.83738.8311865.328002.666262.6614265.32
Ienākuma nodoklis104.07916.32648.57110.821779.801020.40759.401779.80
Tīrā peļņa589.765192.513675.26628.0110085.526982.265503.2612485.528.4.Naudas plūsma
12. Tabula. Naudas plūsma 2005. gadam.
Naudas plūsma 2005.gadamMēneši
Ienākumi123456789101112Kopā
Pakalpojumu sniegšana18001800180036003600360036003600180018001800180030600
Ienākumi pavisam18001800180036003600360036003600180018001800180030600
Izmaksas
Tiešās izmaksas
Izdevumi pakalpojumiem 1001001001001001001001001001001001001200
Tiešās darba algas+riska nodeva+soc.nodoklis870.39870.39870.39870.39870.39870.39870.39870.39870.39870.39870.39870.3910444.68
Tiešās izmaksas kopā970.39970.39970.39970.39970.39970.39970.39970.39970.39970.39970.39970.3911644.68
Bruto peļņa829.61829.61829.612629.612629.612629.612629.612629.61829.61829.61829.61829.6118955.32
Siltumenerģija101010101010101010101010120
Ūdens un kanalizācija101010101010101010101010120
Elektroenerģija202020202020202020202020240
Mārketinga izdevumi505020202020202020202020300
Sakaru izdevumi303030303030303030303030360
Apdrošināšana101010101010101010101010120
Signalizācija252525252525252525252525300
Kredīta procentu maksājumi10098.3396.679593.3391.679088.3386.678583.3381.671090
Citi izdevumi401515151515151515151515205
Kopā netiešās izmaksas295268.33236.67235233.33231.67230228.33226.67225223.33221.672855
Darbības peļņa534.61561.28592.942394.612396.282397.942399.612401.28602.94604.61606.28607.9416100.32
Kapitāla izmaksas
Kredīta pamatsummas maksājums2502502502502502502502502502502502503000
Nolietojums278.33278.33278.33278.33278.33278.33278.33278.33278.33278.33278.33278.333339.96
Kopā kapitāla izmaksas528.33528.33528.33528.33528.33528.33528.33528.33528.33528.33528.33528.336339.96
Izmaksas pavisam1793.721767.051735.391733.721732.051730.391728.721727.051725.391723.721722.051720.3920839.64
Peļņa pirms nodokļiem6.2832.9564.611866.281867.951869.611871.281872.9574.6176.2877.9579.619760.36
Akumulētā peļņa6.2839.23103.841970.123838.075707.687578.969451.919526.529602.809680.759760.369760.36
Tīrā peļņa5.3428.0154.921586.341587.761589.171590.591592.0163.4264.8466.2667.678296.31
UIN nodoklis 0.804.208.24237.95238.16238.38238.59238.809.519.739.9410.151065.94
13. Tabula. Naudas plūsma 2006. un 2007. gadam.
Naudas plūsma 2006. UN 2007.
PeriodsCeturkšņi2006 2007
Rādītāja nosaukums1.cet.2.cet.3.cet.4.cet.Kopā1.pusgads2.pusgadsKopā
Ienākumi
Ieņēmumi6100115009700610033400188001700035800
Izmaksas
Tiešās darba algas+riska nodeva+soc.nodoklis2611.172611.172611.172611.1710444.685222.345222.3410444.68
Siltumenerģija303030301206060120
Ūdensapgāde un kanalizācija303030301206060120
Elektroenerģija60606060240120120240
Mārketinga izdevumi70707070280140140280
Apdrošināšana303030301206060120
Signalizācija75757575300150150300
Sakaru izdevumi90909090360180180360
Citi izdevumi150150150150600300300600
Kredīta maksājumi9859709559403850183517753610
Izmaksas kopā5406.175391.175376.175361.172153510797.3410797.3421594.68
Peļņa pirms nodokļiem693.836108.834323.83738.8311865.328002.666202.6614205.32
Ienākuma nodoklis104.07916.32648.57110.821779.801020.40759.401779.80
Tīr...ā peļņa589.765192.513675.26628.0110085.526982.265503.2612485.528.5.Bilances
14. Tabula. Sākuma bilance uz 2005. gada 1. janvāri.
AktīvsPasīvs
Zeme18 000 LsPamatkapitāls50 000 Ls
Pārējie pamatlīdzekļi22 000 Ls
Nauda10 000 Ls
15. Tabula. Plānotā bilance uz 2005. gada 31. decembri.
AktīvsPasīvs
Zeme20 000.00 LsPamatkapitāls50 000.00 Ls
Pamatlīdzekļi18 660.00 LsKredīts12 250.00 Ls
Naudas līdzekļi31886.31 LsNesadalītā peļņa8 296.31 Ls
Izmantotā literatūra
1.Alsiņa R. Mācies plānot!. – Rīga: - Kamene, 2000., 75 lpp
2.Ziņojums par Latvijas tautsaimniecības attīstību //2003. gada jūnijs
3.Rurāne M. Uzņēmējdarbības organizācija un plānošana. – Rīga: - Biznesa augstskola Turība, 2002., 336 lpp
4.Babkoks L., Hamblina K., Hāna S. Kā sastādīt biznesa plānu. – L.: Lielvārds, 1993. – 34lpp
5.Hofs K. G. Biznesa ekonomika. – Rīga: - Jāņa Rozes apgāds, 2002., 559 lpp.
6.Interneta resursi:
•www.celotajs.lv
•www.117.lv
•www.csp.lv
•www.nozare.lv