Vadītāja darbības ietekme uz skolas kā organizācijas kultūru



Vadītāja darbības ietekme uz skolas kā organizācijas kultūru.
Darba vadītājs Dr.
Ozoliņa.
Darba nosaukums Vadītāja darbības ietekme uz skolas kā organizācijas kultūru.
Bakalaura darba vadītājs Dr.
Annotation.
Author Julia Lukjanoviča.
Saturs.
Uzdevumi.
Raksturot izglītības iestādi kā organizāciju.
Pētnieciskās darbības metodes.
Anketēšana.
Pētījuma teorētiskā bāze.
Reņģes.
Garlejas.
Šmites.
Celmas.
Omārovas teorētiskās atziņas.
Organizācijas kultūras raksturojums.
Pozitīva attieksme pret cilvēkiem , vēlme saskatīt viņu pozitīvās īpašības.
Skats uz cilvēku kā personību , kas atrodas nepārtrauktā attīstībā.
Iespējamo jūtu adekvāta izpausme un efektīva vadīšana.
Ticība cilvēkiem.
Gatavība riskēt.
Akcents uz sadarbību , nevis konkurenci.
Šeins Schein , 1985 izdala četrus organizā cijas kultūras veidus.
Organizācijas mērķi un uzdevumi.
Darba kvalitatīvie un kvantitatīvie rādītāji.
Sadarbības stils ar partneriem.
Profesionālā ētika.
Darbinieku savstarpējo attiecību kvalitāte atbalsts , sadarbība , cieņa.
Inovācijas.
Tradīcijas.
Organizācijas fiziskā vide.
Darba rādītāji atalgojumapārskatīšana atkarībā no kvalifikācijas , pieredzes.
Kvalitāte darba kvalitātes izpratne un nodrošināšana.
Organizācijas kultūras teorijas.
Indivīds.
Politika.
Slēgtais tips.
Atvērtais tips.
Organizācijas kultūras galvenās funkcijas.
Organizāciju kultūra nodrošina.
Vienošanos par mērķu sasniegšanas kritērijiem.
Organizācijas iekšējā integrācija , tās identitātes veidošana un nostiprināšana.
Uzvedības normas attiecībās ar vadību , kolēģiem , pretējā dzimuma pārstāvjiem.
Skola kā organizācija.
Kur tā iet.
Kas virza šo procesu.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz V.Reņģes, R.Garlejas, A.Šmites, D.Celmas, S.Omārovas teorētiskām atziņām, par skolu kā organizāciju un tās organizācijas kultūru.
Mūsdienās skolu uzskata par organizāciju, kurai piemīt sava kultūra. Tādējādi izglītības iestādes vadītājam ir svarīgs organizācijas kultūras veidošanas uzdevums. Lielā mērā organizācijas kultūru veido vadītājs, taču to veido arī visi darbinieki un audzēkņi kopā. Vēlme noskaidrot vadības ietekmi uz organizācijas kultūru noteica temata izvēli
Praktiskajā daļā ir pētīta skolas administrācijas, pedagoģiskā personāla, skolēnu un vecāku mijiedarbība, un viņu ietekme uz skolas, kā organizācijas kultūru.
Pētījuma ietvaros gūts apstiprinājums izvirzītajai hipotēzei, ka skolas kā organizācijas kultūras veidošanā noteicošā nozīme ir vadītāja vadības stilam un profesionalitātei.
Title: Leaders actions impact on the school as an organization culture
Work size: 64 p.., Bibliography 31 titles, 23 figures, 4 appendices.
Study objective: To analyze the education authority's role as a driver and impact of organizational culture formation
Theoretical part is based on V.Reņģe, R.Garleja, A.Šmite, D.Celma, S.Omārova theoretical knowledge of the school as an organization and its culture of the organization. Today, the school shall be considered as an organization which has its own culture. Thus, the education authority the manager has an important task of shaping organizational culture. A large extent, represent the organization of cultural leader, but it also produces all the staff and students together. The desire to ascertain the impact on the management culture of the organization determined the choice of theme the practical part is studied in school administration, teaching staff, pupils and parents to interact, and their impact on schools and cultural organizations. The study derives confirmation the hypothesis that the school as an organization culture has a decisive role in driving management style and professionalism.
Mūsdienās skolu uzskata par organizāciju, kurai piemīt sava kultūra. Tādējādi izglītības iestādes vadītājam ir svarīgs organizācijas kultūras veidošanas uzdevums. Lielā mērā organizācijas kultūru veido vadītājs, taču to veido arī visi darbinieki un audzēkņi kopā. Vēlme noskaidrot vadības ietekmi uz organizācijas kultūru noteica temata izvēli.
Kursa darba temats: Vadītāja darbības ietekme uz skolas kā organizācijas kultūru
Mērķis: analizēt izglītības iestādes vadītāja darbības nozīmi un ietekmi organizācijas kultūras veidošanā
Hipotēze: skolas kā organizācijas kultūras veidošanā noteicošā nozīme ir vadītāja vadības stilam un profesionalitātei.
Analizēt psiholoģijas un pedagoģijas un vadības zinātnes teorijas atziņas par organizācijas kultūru un vadītāja nozīmi tās veidošanā.
Noskaidrot vadītāja darbības, personāla vadības ietekmi uz organizācijas kultūru
Pētīt X izglītības iestādes vadības darba ietekmi un nozīmi skolas organizācijas kultūras veidošanā
Psiholoģijā ir daudz rakstīts par organizācijas kultūru, kas noteikti ir svarīgs darba grupas raksturojošs rādītājs. Maksimāli veiksmīga cilvēka pašrealizēšanās ir iespējama mazās grupās, īpaši darba kolektīvā, ja tajā ir atbilstoša organizācijas kultūra. Tāpēc aktuāli pētīt organizācijas kultūru, jo tas ietekmē personības attīstību mazajā grupā un grupas darbības efektivitāti atkarībā no grupas vadītāja stila. Neapšaubāmi vadītāja vadības stils ietekmē cilvēku, kurš strādā šajā organizācijā, līdz ar to viņa darba rezultātus. Bakalaura darbā vairāk raksturota vadītāja darbības ietekme uz skolas kā organizācijas kultūru, jo vadītāja vadības stils ir viens no galvenajiem faktoriem, kas nosaka organizācijas kultūru. Vadītājs, kurš prot ieklausīties savos padotajos, kuram ir būtiski, lai viņu atbalstītu, lai organizācijā valdītu pēc iespējas stabilāka un darbiniekiem labvēlīgāka gaisotne, ir aktuāla problēma, jo tikai vadītājs, kurš prot pielāgoties vispārējam kolektīva noskaņojumam, nezaudējot sevi kā personību, vadītājs, kurš prot saliedēt kolektīvu, spēj veidot labu darba komandu un efektīvi vadīt organizāciju.
- Microsoft Word 47 KB
- Latviešu
- 61 lapā (13363 vārdi)
- Universitāte
- Jūlija
-