Vispārīgā pedagoģija



Zelmeņa audzināšanas definīcijas analīze.
Audzināšanas skaidrojums ar ikdienas metaforu palīdzību.
Pedagoga profesionālās kvalifikācijas shematiska sistēma.
BibliogrĀfija.
Ar pieredzi autors saprot, pirmkārt, zināšanas par apkārtējo pasauli: dabu, sabiedrību, darbu; otrkārt, prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas dažādu atdarināmo un radošo darbību veikšanai; treškārt – uzskatus, pārliecību, estētisko gaumi – visu to, kas nosaka cilvēka intelektuālo (prāta), emocionālo (jūtu) un voluntāro (gribas) attieksmi pret apkārtni un tādejādi veido viņa dzīves pozīciju. Personība ir cilvēks ar savām sociāli nosacītām un individuāli izteiktām intelektuālām, emocionālām un voluntārām īpašībām. Tā izpaužas kā savdabīga psihisko procesu, stāvokļu un īpašību dinamiska sistēma. Būtiskākā personības iezīme ir tās apzinīgums, kas sākotnēji ir tikai savas individuālās esamības apzināšanās, bet pakāpeniski pāraug sabiedriskās atkarības un ar to saistītajā pienākuma apziņā – savas sociālās lomas apjēgšanā. Šādā aspektā bērnu raksturojam kā topošu personību. Personības saturu veido cilvēka vajadzības un intereses, viņa zināšanas, prasmes un pasaules uzskats, spējas, temperaments un raksturs. Personība veidojas un izpaužas sava laikmeta sabiedrisko attiecību sistēmā. Bez pieredzes pārņemšanas un personības attīstības mērķtiecīgas vadīšanas nav iespējams sagatavot jauno paaudzi pilnvērtīgai dzīvei – pacelt to līdz sava laikmeta civilizācijas līmenim. Bez audzināšanas nav iespējams arī sabiedrības progress kopumā. Savukārt sabiedrības attīstības gaitā mainās arī pati audzināšana – tās mērķi, saturs, metodes un formas. Tātad, audzināšana ir objektīva sociāla nepieciešamība – bez tās nav iespējama sabiedrības pastāvēšana un attīstība. Audzināšana kā sabiedriska parādība vienmēr ir sociāli nosacīta, tā atbilst sabiedrisko attiecību raksturam, ko savukārt nosaka ražošanas veids un ražotājspēku attīstības līmenis.
Autore audzināšanas procesu asociē ar datorprogrammas radīšanu un nepiekrīt metaforām, kas ietver mākslinieka darbu veidošanu, kā, piemēram, podniecības un skulptūras elementus, jo māla trauks un skulptūra nav tie priekšmeti, kas mūs ietekmē ikdienā, ar kuriem mums ir pastāvīga saskarsme, un kuri, atkarībā no izgatavotāja prasmes, var atvieglot vai sarežģīt dzīvi.
- Microsoft Word 11 KB
- Latviešu
- 5 lapas (1038 vārdi)
- Universitāte
- Saniitis
-