Audzināšanas principi

9,5- 3 atsauksmes

Balstīšanās uz pozitīvo cilvēkā.
Sadarbība.
Dalīta atbildība.
Saikne ar dzīvi.
Balstīšanās uz pozitīvo.
Audzināšana darbībā.
Piemērotība , pēctecība , sistemātiskums.
Individualizēšana.

A.Špona

1.Mērķtiecība.

2.Balstīšanās uz pozitīvo cilvēkā.

3.Vārdiskās un praktiskās darbības vienotība.

L.Žukovs

1.Audzināšanas mērķtiecīgums.

2.Audzināšanas saistība ar dzīvi.

3.Kompleksā pieeja audzināšanai.

4.Apziņas un uzvedības (vārdu un darbu) vienotība.

5.Audzināšana darbā.

6.Audzināšana kolektīvā vienotībā ar individuālo pieeju.

7.Pedagoģiskās vadības un skolēnu pašdarbības vienotība.

8.Cieņa pret bērna personību apvienojumā ar saprātīgu prasīgumu.

9.Skolēna vecuma un individuālo īpatnību ievērošana.

10.Balstīšanās uz pozitīvo cilvēkā.

11. Pēctecīgums un sistemātiskums audzināšanā.

12.Skolas, ģimenes un sabiedrības pedagoģisko prasību vienotība.

M.Balsons

1.Pašdisciplīna.

2.Sadarbība.

3.Savstarpējā cieņa.

4.Dalīta atbildība.

5.Sociālā vienlīdzība.

V.Zelmenis

1.Sociālā mērķtiecība.

2.Saikne ar dzīvi.

3.Apziņas un uzvedības vienotība.

4.Balstīšanās uz pozitīvo.

5.Subjekta un objekta vienotība.

6.Audzināšana darbībā.

7.Prasību un cieņas vienotība.

8.Piemērotība, pēctecība, sistemātiskums.

9.Ievirze pašaudzināšanā.

A.Dauge

1.Humanitāte.

2.Aktivitāte jeb

pašdarbība.

3.Individualizēšana.

Principi ir nepieciešami ikvienā mērķtiecīgā darbībā un organizācijā. Tie var mainīties, mainoties laikiem un darbības veida aktualitātei, bet bez tiem nekas netiek plānots, organizēts, domāts. Principi spēlē nozīmīgu lomu attīstībā, arī izglītības un audzināšanas attīstībā un pilnveidē. Audzināšanā principiem vajadzētu būt līdzvienotiem, lai pilnvērtīgi un absolūti realizētos audzināšanas mērķi. Taču dažādu autoru (augstāk minētajā tabulā) skatījumā ir arī dažādi audzināšanas principi. Citam vairāk atšķirīgi, citam mazāk. Bet līdzvērtīgos principus saskatīt var. Visoptimālāk audzināšanas principus ir saskatījusi un sastādījusi A.Špona, kas visu pārējo pedagogu – teorētiķu principus sakopojusi minimālajā skaitā, lai objektīvāk un efektīvāk risinātos audzināšanas darbs. A.Špona uzsver, ka principi ir pamatprasības, kas izsaka objektīvo nepieciešamību un veido pamatu audzināšanas stratēģijai. Šo viedokli akceptēju, to pilnībā pieņemot un piekrītot tam, jo audzināšanas principi ir pamatā audzinātāja (skolotāja) praktiskajai darbībai un tās stratēģijai. Visi audzināšanas principi ir vērsti uz pilnvērtīgu zināšanu, prasmju apgūšanu un intelektuālo spēju attīstīšanu. Taču šie vispārinātie principi katram pedagogam pašam ir jākonkretizē atbilstoši konkrētai situācijai. Tādēļ arī tie atšķirīgi katram autoram. Skolotājam jāprot praktizēt savā praksē viņam vajadzīgais.

  • Microsoft Word 9 KB
  • Latviešu
  • 3 lapas (316 vārdi)
  • Universitāte
  • Audzināšanas principi
    9.5 - 3 balsojums(-i)
Skatīt pilnu darbu
Audzināšanas principi. (Februāris 4, 2009). https://gudrinieks.lv/audzinasanas-principi/ Pārskatīts 00:33, Jūlijs 8 2025
DARBA DATI
3 lapas (316 vārdi)
Valoda: Latviešu
Microsoft Word 9 KB
Līmenis: Universitāte
Skatīt pilnu darbu
ATSAUKSMES
MartaSkolotāja2021 08 17
Ļoti priecājos, ka ir tāda mājaslapa, kas palīdz strādājot pirmsskolas skolotājai, sniedzot daudz dažādas informācijas un idejas svētku rīkošanai bērnudārzā.
MarkussPasniedzējs2022 04 24
Uzskatu, ka pati mājaslapas struktūra ir pietiekami informatīva. Tāpēc tās lietošana ir viegla, un tam nav nepieciešams daudz laika.
JānisSkolotājs2023 03 12
Mūsdienu bibliotēka – tā es nosauktu. Vislabāk sapratāt mūsu laikmeta iezīmi – visu iegūt ātri. Vienkārši lieliski.
Skatīt pilnu darbu
×