Audzināšanas principi



Sadarbība.
Dalīta atbildība.
Saikne ar dzīvi.
Balstīšanās uz pozitīvo.
Audzināšana darbībā.
Piemērotība , pēctecība , sistemātiskums.
Individualizēšana.
Principi ir nepieciešami ikvienā mērķtiecīgā darbībā un organizācijā. Tie var mainīties, mainoties laikiem un darbības veida aktualitātei, bet bez tiem nekas netiek plānots, organizēts, domāts. Principi spēlē nozīmīgu lomu attīstībā, arī izglītības un audzināšanas attīstībā un pilnveidē. Audzināšanā principiem vajadzētu būt līdzvienotiem, lai pilnvērtīgi un absolūti realizētos audzināšanas mērķi. Taču dažādu autoru (augstāk minētajā tabulā) skatījumā ir arī dažādi audzināšanas principi. Citam vairāk atšķirīgi, citam mazāk. Bet līdzvērtīgos principus saskatīt var. Visoptimālāk audzināšanas principus ir saskatījusi un sastādījusi A.Špona, kas visu pārējo pedagogu – teorētiķu principus sakopojusi minimālajā skaitā, lai objektīvāk un efektīvāk risinātos audzināšanas darbs. A.Špona uzsver, ka principi ir pamatprasības, kas izsaka objektīvo nepieciešamību un veido pamatu audzināšanas stratēģijai.
- Microsoft Word 9 KB
- Latviešu
- 3 lapas (316 vārdi)
- Universitāte
-