Dzīvā daba Sīpolu diedzēšana



PirmĀ darba lapa.
Pierakstiet sĪpola sastĀvdaĻas.
Pierakstiet mĒrĪjumus.
Ceturtajā dienā.
Astotajā dienā.
TrešĀ darba lapa.
CeturtĀ darba lapa.
KĀpĒc šĪs izmaiŅas notikušas.
• “Iepriekšējās nodarbībās esam noskaidrojuši, ka dabā visas lietas ātrāk vai lēnāk mainās. Šajā nodarbībā mēģināsim noskaidrot, kādā veidā dabā notiek pārmaiņas.”
2) Mērīt sīpolu saknes, lokus un pētīt sīpola pārmaiņas vairāku dienu augšanas procesā (katrai grupai ir 4 dažādi diedzēti sīpoli; skolēni mēra sīpola sakņu un loku garumus un rezultātus pieraksta darba lapās);
3) Rēķināt teksta uzdevumus, lai noskaidrotu, par cik mm izaudzis sīpols;
4) Analizēt pārmaiņas, kas notikušas ar sīpolu, apkopot secinājumus un iepazīstināt citas grupas ar tiem.
• Kartīšu komplektus (ziedu formā) ritma rotaļai var veidot uz krāsainiem papīriem, lai ir iespēja kontrolēt, vai skolēni pareizi sadzirdējuši ritmu. Rotaļu var sarežģīt, kartītes veidojot uz vienkrāsaina papīra, saglabājot tikai dažādo ritmu. To ieteicams darīt, ja šo rotaļu tajā pašā klasē izmantos skolēnu sadalīšanai grupās arī citās stundās.
• Solu izvietojumumam telpā jābūt piemērotam grupu darbam.
Skolotājs sagatavo tik ritma kartīšu komplektus (ziedu formā), cik grupās vēlas sadalīt skolēnus. Katrs skolēns izvēlas vienu ritma kartīti. Kad visas kartītes ir izdalītas, skolotājs lūdz kādu skolēnu izplaukšķināt ritmu uz viņa kartītes.